1 341 501 läst ·
16 376 svar
1342k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Basilika å tomatsås och salsiccia blev de idag 😁
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
GÅRDAGENS LUNCH:
Kvarg med persika och passion + kvarvarande jordgubbar.. och varm baguett med skinka o ost 👍
GÅRDAGENS MIDDAG:
Stekt torsk, kokt potatis, kokta grönsaker och massa äggsås (med dill i denna gång)
GÅRDAGENS DESSERT:
Dessert blev Äppelpajen (smulpajen jag skrev om i gottetråden) mums.. och en klick vanlijglass
MATLÅDOR:
Två lådor till frysen (japp, min frysrensning gör att delar alltid kommer tillbaka.. i tillagad form - men packad i dessa matlådor som är lätta att stapla och ger översikt.. med "namnlappar") av kålgrytan jag gjorde häromdagen.. (har käkat 4 p redan.. och fryser in 4.. 2 i varje låda)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kvarg med persika och passion + kvarvarande jordgubbar.. och varm baguett med skinka o ost 👍
GÅRDAGENS MIDDAG:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stekt torsk, kokt potatis, kokta grönsaker och massa äggsås (med dill i denna gång)
GÅRDAGENS DESSERT:
Logga in
Skapa konto
Dessert blev Äppelpajen (smulpajen jag skrev om i gottetråden) mums.. och en klick vanlijglass
MATLÅDOR:
Logga in
Skapa konto
Två lådor till frysen (japp, min frysrensning gör att delar alltid kommer tillbaka.. i tillagad form - men packad i dessa matlådor som är lätta att stapla och ger översikt.. med "namnlappar") av kålgrytan jag gjorde häromdagen.. (har käkat 4 p redan.. och fryser in 4.. 2 i varje låda)
Varma mackor med fransk senap, ananas, rökt kalkon, egenodlade tomater, timjan, chilli och ost och cayennepeppar. Till dessa Turkisk youghurt och sambal samt ett glas rött 😃Maria T skrev:
Inte jag, min 11 åriga son hittade på denna och gjorde den, inte första gången heller. Tror han fick inspiration från youtube eller nåt.
Han föredrar en rinnig gula också.
Och hans tvillingbror fyllde upp torkapparaten med äppelskivor tidigare idag också. Man blir imponerad för det är många 18 åringar som inte kan koka vatten då de flyttar ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Han föredrar en rinnig gula också.
Och hans tvillingbror fyllde upp torkapparaten med äppelskivor tidigare idag också. Man blir imponerad för det är många 18 åringar som inte kan koka vatten då de flyttar ut.
Igår fick jag för mig att testa grilla fetaost, tomater, paprika o lök i ugnen.. (o lite kryddor.. och en burk krossade tomater med örter i) och sen blanda med kokt pasta…
Serverade detta sedan med köttbullar från frysen (fast uppvärmda då..) och ruccola till.. 😍👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Serverade detta sedan med köttbullar från frysen (fast uppvärmda då..) och ruccola till.. 😍👌