FredrikR FredrikR skrev:
Suröl? 😉
Ser lite skummig ut.
Ffs Freddan, Lambrusco! 😁

• Älska
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ffs Freddan, Lambrusco! 😁
MisstĂ€nkte det inte var vanligt rött iaf. 👌

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
GĂ„rdagens middag blev rester av grillad kyckling a la taco style (mjuka tortillas).. grönsaker, picklad rödlök, vitlökssĂ„s, salsa, lite riven ost, inlagda chilis och hemgjord guaccamole 👍😊

Grillad kyckling taco med picklad rödlök, vitlökssÄs, grönsaker, salsa, riven ost och guacamole pÄ en mjuk tortilla, omgiven av skÄlar med tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grillad kyckling taco pÄ en mjuk tortilla med picklad rödlök, grönsaker, vitlökssÄs, salsa, riven ost, inlagda chilis och hemgjord guacamole.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 6 till
  • Laddar…
Glömde ju lÀgga in en bild hÀromdagen pÄ korvsoppan jag gjorde i fredags (men inte Ät dÄ..) :)

En blÄ skÄl med korvsoppa och en finncrisp med ost pÄ ett svart bord, ett dekorativt mönstrat golv syns i bakgrunden.
Skapa konto

Blev en finncrisp med ost pÄ till..

• Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Maria T
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vilken september vi haft

[bild]
Bra dag att njuta av utelunch, jag gjorde detsamma i söderförort fast utan Lambrusco.

• Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
LĂ„ngkok i slowcookern idag 😊 ”Sandras KĂ„lgryta”.. med köttfĂ€rs, paprika, champinjoner,lök, saltgurka och massor av vitkĂ„l 😍 (tomatpurĂ©, paprikapure, salt, peppar, soja, sirap och kanel
)

Serverades med kokt potatis 👍😊

Tallrik med lÄngkok av kÄlgryta innehÄllandes köttfÀrs, paprika, champinjoner, lök, saltgurka och vitkÄl, serverat med kokt potatis.
Skapa konto

KÄlgryta med köttfÀrs, paprika, champinjoner och vitkÄl serverad med kokt potatis i en grÄ tallrik.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 9 till
  • Laddar…
Maria T
Det blev faktiskt lunchfika utomhus Àven idag - lite sol bakom mörka moln, men vÀldigt hÀrligt vÀder för att vara september (i Stockholm, +18C).
Kaptensstugan pÄ Lidingö erbjuder mycket prisvÀrda och goda luncher, och nÀr sitter utomhus med nosen vÀnd Ät rÀtt hÄll, en trevlig utsikt.
Toast med ost och skinka (troligen en GruyÚre) samt piffig sallad med rÀdisa och pumpafrön. Grillad toast med ost och skinka, serverad med en sallad innehÄllande rÀdisa, pumpafrön och hallon. Kaffe i en brun kopp pÄ ett bord utomhus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
fusion och 8 till
  • Laddar…
Torskrygg ”florentine”, bechamelsĂ„s med spenat o keso, vitlök o chilipulver. Gratinerad med parmesan.
Skulle egentligen vara hel gratÀng med potatismos men valde hasselbackspotatis med bacon. Lite brysselkÄl ocksÄ.

• Tallrik med torskrygg i bechamelsĂ„s med spenat och keso, gratinerad med parmesan, hasselbackspotatis med bacon och brysselkĂ„l, bredvid ett glas vatten.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
fusion och 9 till
  • Laddar…
Storsockret
Det blĂ„ste en del inatt 🙁

Upp och nervÀnd grill pÄ en trÀbelagd uteplats bredvid en fallad gasolflaska. En annan grill stÄr pÄ en hylla i bakgrunden. GrÀs och buskar i bakgrunden.
Skapa konto

Den blev aningen tilltufsad sÄ jag var sÄklart tvungen att testgrilla till lunch. LÀmpligt nog var jag pÄ Lidl igÄr och hittade vad som verkar vara mina favoritfryspuckar som inte funnits pÄ jÀttelÀnge, fast i ny förpackning

TvÄ ostburgare med picklad gurka, lök och ketchup pÄ en tallrik utomhus, troligtvis frÄn en grillning.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
  • Älska
fusion och 10 till
  • Laddar…
En skÄl havregrynsgröt med medkokta jordgubbar och tvÄ Àggmackor med kaviar serverade pÄ en mörkbrun bricka.
Skapa konto

Frukosten blev havregrynsgröt med "medkokta" jordgubbar.. och Àggmacka (ja, det Àr kaviar under Àggen..och ja det serverades mjölk till gröten) :)

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Lite mat frĂ„n frysen idag 🙂

Tallrik med ris, kött, grönsaker (tomat, majs, gröna Àrtor, gurka, rödlök) toppade med vit och rosa sÄs.
Skapa konto

• Gilla
fusion och 9 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Lite mat frĂ„n frysen idag 🙂

[bild]
TĂ€nkte precis tagga dig o frĂ„ga vad veckans "frysrĂ€tt" blev.. :D👍

• Gilla
nino
  • Laddar…
Pannkakor, dubbel sats smet.
40min steka, 13st, uppÀtna pÄ
Storsockret Storsockret skrev:
Det blĂ„ste en del inatt 🙁

[bild]

Den blev aningen tilltufsad sÄ jag var sÄklart tvungen att testgrilla till lunch. LÀmpligt nog var jag pÄ Lidl igÄr och hittade vad som verkar vara mina favoritfryspuckar som inte funnits pÄ jÀttelÀnge, fast i ny förpackning

[bild]
GĂ€rna bild pĂ„ förpackningen. 👍

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Storsockret
FredrikR FredrikR skrev:
GĂ€rna bild pĂ„ förpackningen. 👍
Förpackning av Dawn Chef Beef Burgers, 100% irlÀndskt nötkött, pÄ ett trÀdgÄrdsbord. Förpackningen Àr delvis öppen, innehÄller 8 burgare om 140 g vardera.
Skapa konto

Det var inte riktigt samma struktur, men jag gillade dom.

• Gilla
  • Älska
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
[bild]

Det var inte riktigt samma struktur, men jag gillade dom.
Tack! 🙌

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.