1 421 779 läst ·
17 790 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Förrförra veckan så lunchade jag med en vän på Skrovet i Stockholm https://www.skrovet.com/ de har riktigt bra mat, men lever såklart på att läget är fantastiskt. Min kompis valde från deras lunchmeny och tog Korv Stroganoff, som visade sig innehålla Falukorv, chorizo och salami, rätt otippat med det sistnämnda enligt mig men hon sa det var en av de godaste korvgrytor hon ätit. Bra betyg, och jag måste nog slänga i lite salami nästa gång.Snigla skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 290 inlägg
Det är ruskigt gott! Det hade jag i sist 👍😊Maria T skrev:
Förrförra veckan så lunchade jag med en vän på Skrovet i Stockholm [länk] de har riktigt bra mat, men lever såklart på att läget är fantastiskt. Min kompis valde från deras lunchmeny och tog Korv Stroganoff, som visade sig innehålla Falukorv, chorizo och salami, rätt otippat med det sistnämnda enligt mig men hon sa det var en av de godaste korvgrytor hon ätit. Bra betyg, och jag måste nog slänga i lite salami nästa gång.
Har haft det i köttfärssås oxå - riktigt gott där med!
Detta kanske är att svära i kyrkan men jag tycker att fejk ”carbonara” som innehåller grädde är godare än den riktiga. Men idag blev det iallafall helt autentisk carbonara där vi följde varenda steg. Detta då vi antagit en utmaning att 1-2 gånger per månad göra klassiska recept.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Påminner om den vi köpte där en gång i tiden, den var jättebra! Dock tror jag den var ett snäpp större/bredare (kanske en brännare till?) .. Tyvärr blåste den iväg bara nån månad efter vi flyttade hit till gården.. den lättade och landade på sitt tak och rullade ett par varv 😳.. och så blev hela konstruktionen bucklig/snedS sinuslinus skrev:
Nu har vi hunnit köpa ett par till
Slita ut...? 🤔Snigla skrev:
Påminner om den vi köpte där en gång i tiden, den var jättebra! Dock tror jag den var ett snäpp större/bredare (kanske en brännare till?) .. Tyvärr blåste den iväg bara nån månad efter vi flyttade hit till gården.. den lättade och landade på sitt tak och rullade ett par varv 😳.. och så blev hela konstruktionen bucklig/sned..såååå då fick vi köpa en ny igen..
Nu har vi hunnit köpa ett par till(eller ja vi köpte en till då efter "flygfärden".. och så slet vi ut den.. så vi fick köpa en ny förra året igen)
👍
Vår Weber har passerat 13 år, står utomhus och används året runt. 😎👍
Är det brännarrören som blir utslitna?
Har bytt 1 av 4 som då gick på den 10 åriga garantin.