1 422 039 läst ·
17 795 svar
1422k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Hade siktat in mig på en större med 5 brännare men tänkte att det borde bli sommarea på grillar. Hittade denna ihopmonterade för 6500kr så då det blev ett köp.richardtenggren skrev:
Dagens lunch blev gurksoppa. Gäller att äta gurka till allt så här års.
I fredags så öste regnet ned, rejält grått och kallt så då fick det bli en gryta där vi hämtat inspiration från boeuf bourguignon. Vi hade i kantareller istället för champinjoner. Små ”nylökar” istället för steklök och det röda vinet i fick bli ett vi hade hemma.
I helgen har vi fortsatt testa att försöka hitta mat som passar oss när det gäller lunch på arbetsdagar. Vi har verkligen inga stora krav alls utan vill bara hitta 4-8 recept som är tacksamma att värma, näringsmässigt ska de vara bra och nyttiga ( vill inte slösa kalorier på en 10-15 minuters intagande/slänga i sig av mat direkt) samt anpassat för lite olika allergier. Helgens försök blev en köttfärspaj utan pajdeg istället har den keso och extra mycket ägg i. Blev betydligt godare än det låter 😂så denna kommer få en plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I helgen har vi fortsatt testa att försöka hitta mat som passar oss när det gäller lunch på arbetsdagar. Vi har verkligen inga stora krav alls utan vill bara hitta 4-8 recept som är tacksamma att värma, näringsmässigt ska de vara bra och nyttiga ( vill inte slösa kalorier på en 10-15 minuters intagande/slänga i sig av mat direkt) samt anpassat för lite olika allergier. Helgens försök blev en köttfärspaj utan pajdeg istället har den keso och extra mycket ägg i. Blev betydligt godare än det låter 😂så denna kommer få en plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Har hört bra om den. Det som jag tycker skulle vara lite jobbigt är att den har brännare på tre sidor. Tycker det skulle vara jobbigt när man ska rotera pizzan, den gräddar för mycket samtidigt. Men jag vet inte. Oonin kostar ju "bara" en tusenlapp till dock.R Rickard.lj skrev:
Vi gav pappa en Weber syrran och jag när han fyllde 50 år. Om 2 dagar fyller han 75 år ❤️. Webern ser lika bra ut 25 år senare och fungerar nästan bättre nu än då 😀. Det här var som sagt 25år sedan och gasolgrillar hade ingen knappt hört talas om så den kostade 36000kr ca. Men kvaliteten går inte att klaga på, väl värd varenda öre. Så när vi flyttade från lägenheten till huset så köpte vi självklart en Weber. Tycker de är outstanding med tanke på kvaliteten och funktionen. Hellre en lite dyrare som håller 😀FredrikR skrev:










