1 419 041 läst ·
17 733 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
DAGENS MIDSOMMARLUNCH:
Klassisk sill o fisktallrik.. (3 sorters sill, ägghalvor, färskpotatis, varmrökt lax, ål, o lite tillbehör)
DAGENS MIDDAG:
Grillad fläskfilé, ugnsstekta grönsaker (aubergine, sötpotatis, färskpotatis, squash, lök, vitlök) och bearnaisesås.
Klassisk sill o fisktallrik.. (3 sorters sill, ägghalvor, färskpotatis, varmrökt lax, ål, o lite tillbehör)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DAGENS MIDDAG:
Grillad fläskfilé, ugnsstekta grönsaker (aubergine, sötpotatis, färskpotatis, squash, lök, vitlök) och bearnaisesås.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 625 inlägg
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Invigning av min nya fina bänk!
Dessvärre totalfiasko. Degen jag använde var infryst efter senaste pizzahänget där den stått hela eftermiddag/kvällen och jäst sig, sen frös vi in den och tinade upp över natten till idag. Den flöt mest ut vid utbaket och allt fastnade i ugnen och katastrofen var ett faktum.
Fick spendera bra tid med att bränna och skrapa bort det, sen krypa till korset och tillsätta mer mjöl och kavla ut nästa det så det blev pizza till slut
Men! Bänken hade ingen skuld, funkade kanon att baka ut, ugnen på bra höjd. Stod emot argt kavlande. Så alltid nåt, för bli nya försök framöver med ny deg. Ska ge mig på egen tomatsås också.
Logga in
Skapa konto
Dessvärre totalfiasko. Degen jag använde var infryst efter senaste pizzahänget där den stått hela eftermiddag/kvällen och jäst sig, sen frös vi in den och tinade upp över natten till idag. Den flöt mest ut vid utbaket och allt fastnade i ugnen och katastrofen var ett faktum.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick spendera bra tid med att bränna och skrapa bort det, sen krypa till korset och tillsätta mer mjöl och kavla ut nästa det så det blev pizza till slut
Logga in
Skapa konto
Men! Bänken hade ingen skuld, funkade kanon att baka ut, ugnen på bra höjd. Stod emot argt kavlande. Så alltid nåt, för bli nya försök framöver med ny deg. Ska ge mig på egen tomatsås också.
Dagen efter kvällen före kan man säga. Åt grillat igår,blev ingen sill, pappskalle jag använde all potatis till gratängen🥴
Jaja, som man bäddar får man ligga.
Och idag åts resterande mat från igår upp.
Sillen får bli en annan dag, är bara jag i familjen som äter sill.
Jaja, som man bäddar får man ligga.
Och idag åts resterande mat från igår upp.
Sillen får bli en annan dag, är bara jag i familjen som äter sill.
Logga in
Skapa konto
Igår blev det "donken" på dagen när vi var ute på vift.. och sedan
RÄKMACKA till middag (räkmackor? blev två limpskivor i botten, vardera iaf!)
RÄKMACKA till middag (räkmackor? blev två limpskivor i botten, vardera iaf!)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan inte skicka någon bild på min uteblivna lunch (en dubbelburgare från Donken).
När papperet var avtaget och huggtänderna redo kom en bevingad mattjuv och satte näbbet i den efter att först kammat mittbena på mig.
Fiskmåsar alltså, oförskämda fåglar!
När papperet var avtaget och huggtänderna redo kom en bevingad mattjuv och satte näbbet i den efter att först kammat mittbena på mig.
Fiskmåsar alltså, oförskämda fåglar!