K Kjell_G skrev:
Kan inte skicka någon bild på min uteblivna lunch (en dubbelburgare från Donken).
När papperet var avtaget och huggtänderna redo kom en bevingad mattjuv och satte näbbet i den efter att först kammat mittbena på mig.
Fiskmåsar alltså, oförskämda fåglar!
Okej, behövde inte gå hungrig allt för länge.
En lövbiffsgryta med smak av dijonsenap och dragon, serverat med ris och broccoli.
I Göteborg, där måsarna skriker sig hesa…

• Överblick av en tallrik med lövbiffsgryta med dijonsenap och dragon, serverad med ris och broccolibuketter på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
4774 och 9 till
  • Laddar…
Har Malmgrens revisor satt stopp för all företagsrepresentation? Länge sedan man såg en vinlunch eller ostron nu.

• Gilla
  • Haha
4774 och 6 till
  • Laddar…
Kvällens middag:

Tallrik med grillad korv, grillspett med griskött, potatissallad, sallad med fetaost och tomat och tre olika sorters hummus: vanlig, rödbeta och chili.
Skapa konto

Grillad "skum korv" (haha) och grillspett med kryddat griskött (lite osäker på detaljen..).. potatis sallad, vanlig sallad, fetaost och tomatsallad... plus lite hummusar (det var en rolig färdig burk med tre olika i.. vanlig, rödbeta och hm chili kanske?) 😊

Gott var det iaf, alltihopa 👍

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Frukost:
Skål med yoghurt, bananskivor och granola på en bricka med två smörgåsar, en med tomat och gurka, den andra med paprika och gurka, ovanpå en skiva skinka.
Skapa konto

Yoghurt/fil, banan o några av makens "kakasmulor" :) en rosting och en hårding..

Lunch:
Tallrik med tre skivor rostbiff, sallad med grönsaker och en klick potatissallad. Klassisk sommarlunch beskriven i diskussionsinlägg.
Skapa konto

Rostbiff, sallad och potatissallad! (klassisk sommarmat..)

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Kramla
Tallrik med grillad korv, vinegrettpotatissallad och kål på ett glasbord utomhus, med två korvar och ett glas vatten vid sidan.
Skapa konto

Gräsänkling denna vecka🥳
Så dagen till ära rester från midsommar vinegrettpotatissallad o kål, till det grillad körv från Gotland, en tjock med paprika o oregano, en smal Lammkörv med olika örter.
Bra start på veckan😋👌🏻

• Gilla
  • Älska
4774 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Pizzarevanch med några vita

Närbild av två stenugnsbakade pizzor med lax, rödlök och basilika serverade på ett rustikt träbord, med en blomkruka i bakgrunden.
Skapa konto

På torsdag har jag lovat en pizzalunch med kollegor som bor i närheten, men sen får det nog vara bra ett tag (vilket i det här fallet nog betyder 2-3 veckor för sen kommer föräldrarna på besök) 😅

• Gilla
Nalleman64 och 9 till
  • Laddar…
Solokvist idag.. blev rester både till lunch och middag :)

Grillad fläskfilé (från midsommarafton), ugnsstekt potatis, rödbetshummus (från igår) och sallad (slog ihop fetaost och tomatsalladen med den vanliga salladen.. från igår).. tog en klick bea till också (också kvar sedan midsommar) 👌

Grillad fläskfilé med ugnsstekt potatis, rödbetshummus och sallad på en tallrik.
Skapa konto

Utan bea..

En tallrik med grillad fläskfilé, ugnsstekt potatis, rödbetshummus, sallad med fetaost och tomat samt en klick bearnaisesås.
Skapa konto

Med bea hehe..

• Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Dagens lunch.
Grillad brie- och salamismörgås på surdegsbröd (levain) med sallad och picklad rödlök på en tallrik, serverad med ett glas vatten på ett bord.
Skapa konto

Grillad brie och salami levain.

• Gilla
  • Älska
dilemma och 12 till
  • Laddar…
Vi ses om 90 min… 🤤

• Två råa revbensspjäll ligger i en aluminiumklädd ugnsform, redo att tillagas.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Grillad fryspuck, grillkrydda och två skivor prästost.
Lite grönt, dressing, ketchup och gul senap.

Snabbt och helt ok i värmen.

• Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Potatisgratäng och grillspett

Tallrik med potatisgratäng och två grillspett ovanpå, serverad på ett slitet träbord utomhus i dagsljus.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Idag hade jag en riktigt "icke fotogenisk" middag... haha.. så jag skippade att fota.. tar dagens lunch istället! (som också är ganska "icke fotogenisk".. men bättre än middagen!)

MIDDAGEN: Blev iaf en "fryslåda" (egen..) med Kålmaja och bulgur.. lite gröns och så testade jag lingon till (brukar ha det till när vi äter potatis som tillbehör..) - det funkade! :)

LUNCHEN : Blev mer rester från midsommar.. hade en bit varmrökt lax kvar.. en skål med hackad gräslök o rödlök.. och en halv gräddfil! Sedan hade jag räkor kvar.. sen räkmackan häromkvällen.. så jag stoppade i dem också! Spädde på med lite citronsaft..peppar.. en liten klick kaviar (ja, kalles..) och 1 msk majonnäs..

Skål med en röra av varmrökt lax, räkor, gräddfil, gräslök, rödlök, citronsaft, peppar, kaviar och majonnäs med en sked i.
Skapa konto

Närbild på en skål med hemgjord lax- och räkröra, serverad med gräddfil, gräslök och rödlök, för lunchen. En sked ligger i röran.
Skapa konto

Lax- och räkröra serverad på en rostad brödskiva, toppad med en röd paprikabit och dill, med gurk- och tomatskivor på sidan av tallriken.
Skapa konto

Rostat bröd med laxröra toppad med dill och röd paprika, serverad med skivade gurkor och paprika på en tallrik.
Skapa konto

Lax och räkröran serverades på en rostmacka, med lite grönt...

(och senare.. tog jag sista röran på en finncrisp.. som mellanmål..kylskåpsrens på hög nivå när maken är på vift)

• Gilla
RoTe och 4 till
  • Laddar…
A
Får väl posta en god oxfilé på restaurang..

• En tallrik med oxfilé, broccoli, morot och gratinerade potatis, serverad på en restaurang med en ölflaska och en burk Coca-Cola Zero.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 7 till
  • Laddar…
A
FredrikR FredrikR skrev:
Grillad fryspuck, grillkrydda och två skivor prästost.
Lite grönt, dressing, ketchup och gul senap.

Snabbt och helt ok i värmen.
Får man fråga vad en fryspuck är för något?

Rejäl skrev:
Får man fråga vad en fryspuck är för något?
Fryst hamburgare. 😉👍

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.