1 341 713 läst ·
16 376 svar
1342k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Okej, behövde inte gå hungrig allt för länge.K Kjell_G skrev:
En lövbiffsgryta med smak av dijonsenap och dragon, serverat med ris och broccoli.
I Göteborg, där måsarna skriker sig hesa…
Redigerat:
Kvällens middag:
Grillad "skum korv" (haha) och grillspett med kryddat griskött (lite osäker på detaljen..).. potatis sallad, vanlig sallad, fetaost och tomatsallad... plus lite hummusar (det var en rolig färdig burk med tre olika i.. vanlig, rödbeta och hm chili kanske?) 😊
Gott var det iaf, alltihopa 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grillad "skum korv" (haha) och grillspett med kryddat griskött (lite osäker på detaljen..).. potatis sallad, vanlig sallad, fetaost och tomatsallad... plus lite hummusar (det var en rolig färdig burk med tre olika i.. vanlig, rödbeta och hm chili kanske?) 😊
Gott var det iaf, alltihopa 👍
Frukost:
Yoghurt/fil, banan o några av makens "kakasmulor"
en rosting och en hårding..
Lunch:
Rostbiff, sallad och potatissallad! (klassisk sommarmat..)
Logga in
Skapa konto
Yoghurt/fil, banan o några av makens "kakasmulor"
Lunch:
Logga in
Skapa konto
Rostbiff, sallad och potatissallad! (klassisk sommarmat..)
Logga in
Skapa konto
Gräsänkling denna vecka🥳
Så dagen till ära rester från midsommar vinegrettpotatissallad o kål, till det grillad körv från Gotland, en tjock med paprika o oregano, en smal Lammkörv med olika örter.
Bra start på veckan😋👌🏻
Pizzarevanch med några vita
På torsdag har jag lovat en pizzalunch med kollegor som bor i närheten, men sen får det nog vara bra ett tag (vilket i det här fallet nog betyder 2-3 veckor för sen kommer föräldrarna på besök) 😅
Logga in
Skapa konto
På torsdag har jag lovat en pizzalunch med kollegor som bor i närheten, men sen får det nog vara bra ett tag (vilket i det här fallet nog betyder 2-3 veckor för sen kommer föräldrarna på besök) 😅
Solokvist idag.. blev rester både till lunch och middag 
Grillad fläskfilé (från midsommarafton), ugnsstekt potatis, rödbetshummus (från igår) och sallad (slog ihop fetaost och tomatsalladen med den vanliga salladen.. från igår).. tog en klick bea till också (också kvar sedan midsommar) 👌
Utan bea..
Med bea hehe..
Grillad fläskfilé (från midsommarafton), ugnsstekt potatis, rödbetshummus (från igår) och sallad (slog ihop fetaost och tomatsalladen med den vanliga salladen.. från igår).. tog en klick bea till också (också kvar sedan midsommar) 👌
Logga in
Skapa konto
Utan bea..
Logga in
Skapa konto
Med bea hehe..
Idag hade jag en riktigt "icke fotogenisk" middag... haha.. så jag skippade att fota.. tar dagens lunch istället! (som också är ganska "icke fotogenisk".. men bättre än middagen!)
MIDDAGEN: Blev iaf en "fryslåda" (egen..) med Kålmaja och bulgur.. lite gröns och så testade jag lingon till (brukar ha det till när vi äter potatis som tillbehör..) - det funkade!
LUNCHEN : Blev mer rester från midsommar.. hade en bit varmrökt lax kvar.. en skål med hackad gräslök o rödlök.. och en halv gräddfil! Sedan hade jag räkor kvar.. sen räkmackan häromkvällen.. så jag stoppade i dem också! Spädde på med lite citronsaft..peppar.. en liten klick kaviar (ja, kalles..) och 1 msk majonnäs..
Lax och räkröran serverades på en rostmacka, med lite grönt...
(och senare.. tog jag sista röran på en finncrisp.. som mellanmål..kylskåpsrens på hög nivå när maken är på vift)
MIDDAGEN: Blev iaf en "fryslåda" (egen..) med Kålmaja och bulgur.. lite gröns och så testade jag lingon till (brukar ha det till när vi äter potatis som tillbehör..) - det funkade!
LUNCHEN : Blev mer rester från midsommar.. hade en bit varmrökt lax kvar.. en skål med hackad gräslök o rödlök.. och en halv gräddfil! Sedan hade jag räkor kvar.. sen räkmackan häromkvällen.. så jag stoppade i dem också! Spädde på med lite citronsaft..peppar.. en liten klick kaviar (ja, kalles..) och 1 msk majonnäs..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lax och räkröran serverades på en rostmacka, med lite grönt...
(och senare.. tog jag sista röran på en finncrisp.. som mellanmål..kylskåpsrens på hög nivå när maken är på vift)