1 419 278 läst ·
17 740 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Är sjukt svag för panerad fisk med alla tänkbara varianter av sås till. 😋Roga1337 skrev:
Här blev det julskinkepremiär, stark Slotts ovanpå.
Vörtbröd med russin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var en mini skinka som köptes på väg hem och det lär handlas en rejälare imorgon. 😇
Redigerat:
Sen vi hittade Fish&Crisp, och jag råkade få en provsmakningstalong som berättigade till en gratis, så har vi inte köpt några andra panerade fiskbitar. Det är rätt dyrt ja, men de kommer även på extrapris och är så mycket godare än alla andra färdigpanerade fiskbitar jag nånsin ätit. I klass med något en bra Brittisk pub serverar. Tillbehören varierar vi, citronsås låter mycket gott.Roga1337 skrev:
ja, jag valde idag mellan 3 olika som jag köpt på mig vid olika tillfällen & överkomligt pris😉
Jag gillar normalt mer en sprödbakad yttextur på både fisk & kyckling framför ”frityrsmet”.
Men denna får ett riktigt krispigt gott täcke med god fisk innuti👍😀
Jag gillar normalt mer en sprödbakad yttextur på både fisk & kyckling framför ”frityrsmet”.
Men denna får ett riktigt krispigt gott täcke med god fisk innuti👍😀
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Men alltså, förlåt för frågan, panerad fisk är väl i klass med svårighetsgraden att göra egen potatismos? Hur kan man i all sin dagar köpa fryst panerad fisk? Jag har barn som nu är i tonåren och aldrig har jag varit så desparat att jag ens serverat fiskpinnar! Stekt norsk lax med snabbkokta makaroner och serverat med ketchup och körsbärstomater - det om något är lågmärket i ett stressat hushåll. Allt under detta så är, tja, framtida fetma eller ja, vadå? Likgitighet för sina barns framtid?Maria T skrev:
Sen vi hittade Fish&Crisp, och jag råkade få en provsmakningstalong som berättigade till en gratis, så har vi inte köpt några andra panerade fiskbitar. Det är rätt dyrt ja, men de kommer även på extrapris och är så mycket godare än alla andra färdigpanerade fiskbitar jag nånsin ätit. I klass med något en bra Brittisk pub serverar. Tillbehören varierar vi, citronsås låter mycket gott.
Panerad fisk är inte samma som friterad fisk - kanske namnet är lite lurigt men detta är så långt från fiskpinnar som det går att komma. Har inte köpt fiskpinnar på 25 år eller så, men jag har inte heller en fritös och kommer hellre inte skaffa, dessa Fish&crisp är som de som går att få på en pub, och de blir perfekta i ugn.T Turbo_Tail skrev:Men alltså, förlåt för frågan, panerad fisk är väl i klass med svårighetsgraden att göra egen potatismos? Hur kan man i all sin dagar köpa fryst panerad fisk? Jag har barn som nu är i tonåren och aldrig har jag varit så desparat att jag ens serverat fiskpinnar! Stekt norsk lax med snabbkokta makaroner och serverat med ketchup och körsbärstomater - det om något är lågmärket i ett stressat hushåll. Allt under detta så är, tja, framtida fetma eller ja, vadå? Likgitighet för sina barns framtid?
Jag brukar dubbelpanera fisk men det är olika rätter.
Trist kommentar om att lax och makaroner är ett dåligt val som middag - näringsmässigt är det faktiskt hyfsat bra, om en inte slabbar på dressing eller färdiga såser i massor.T Turbo_Tail skrev:Men alltså, förlåt för frågan, panerad fisk är väl i klass med svårighetsgraden att göra egen potatismos? Hur kan man i all sin dagar köpa fryst panerad fisk? Jag har barn som nu är i tonåren och aldrig har jag varit så desparat att jag ens serverat fiskpinnar! Stekt norsk lax med snabbkokta makaroner och serverat med ketchup och körsbärstomater - det om något är lågmärket i ett stressat hushåll. Allt under detta så är, tja, framtida fetma eller ja, vadå? Likgitighet för sina barns framtid?
Gällande friterad fisk så är det ofta torsk, eller "vitfisk" då många inte gillar lax.
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Jag sade inget om friterad fisk! Men varför inte göra egen panerad fisk (t.ex. färsk torsk) på samma tid, eller alternativa liknande fiskrätter, men otroligt mycket hälsosammare? Och samtidigt göra matgästerna mera intresserade av hur maten kommer på bordet. Nä, frysmaten hör hemma bland skräpmaten.Maria T skrev:
Panerad fisk är inte samma som friterad fisk - kanske namnet är lite lurigt men detta är så långt från fiskpinnar som det går att komma. Har inte köpt fiskpinnar på 25 år eller så, men jag har inte heller en fritös och kommer hellre inte skaffa, dessa Fish&crisp är som de som går att få på en pub, och de blir perfekta i ugn.
Jag brukar dubbelpanera fisk men det är olika rätter.
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Tyvärr mycket dum fråga. Hur mycket är fisk på totalt t.ex. 100g fabrikspanerad fisk och hur mycket är fisk på egen panerad fisk på samma 100g?Alfredo skrev:
EDIT: Om nu någon inte förstår. Fabrikspanerad fisk är till stor del tillsatsämnen och utfyllnad som t.ex. "ströbröd".
Ja alla kan inte vara supersmarta. Ledsen för det.T Turbo_Tail skrev:
Inte den blekaste aning. Antar att det kan variera men jag är alldeles för dum för att veta mer än så.T Turbo_Tail skrev:
T
Turbo_Tail
Medlem
· Österbotten
· 596 inlägg
Turbo_Tail
Medlem
- Österbotten
- 596 inlägg
Svaret var, då jag senaste läste innehållsförpackningen på panerad fisk (=~fiskpinnar?), att andelen av fisk var endast 60%, Så nu är du lite smartare!Alfredo skrev:
EDIT: Och det finns tydligen panerade fiskprodukter där fiskens andel är under 50%!
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
vaför lägger du inte upp en bild på din panerade torsk istället för att läxa upp folks mat rätter, alla äter vi olika ?T Turbo_Tail skrev:
Äsch då alla kan inte kunna allt. Alfredo har inte koll på fiskmängden i fryst fisk, jag visste tidigare inte att mina burgare egentligen är köttfärslimpor och borde ätas max en åt gången med mos och pepparsås (som Turbo_tail som tur var lärde mig), så det finns kanske, om än tveksamt, något som turbo_tail själv inte kan så bra heller som går att snappa upp här i tråden.