Tryffelpizza

En pizza med salami och svamp i en kartong, närbild på ett vinglas överst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Kramla och 2 till
  • Laddar…
Kvällsmaten här bestod av Fish&Crisp Gourmetfile’ med Citronsås och ärtor.
Husmanskost: köttbulle, potatis, ärter, sås, smörgås med ost, mjölkglas, rutig duk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Är sjukt svag för panerad fisk med alla tänkbara varianter av sås till. 😋

Här blev det julskinkepremiär, stark Slotts ovanpå.
Vörtbröd med russin.
Rostat bröd med skinka, senap och smörgåskryddning på en dekorerad tallrik.
Skapa konto

Var en mini skinka som köptes på väg hem och det lär handlas en rejälare imorgon. 😇

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
GladanS och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Roga1337 Roga1337 skrev:
[bild]
Sen vi hittade Fish&Crisp, och jag råkade få en provsmakningstalong som berättigade till en gratis, så har vi inte köpt några andra panerade fiskbitar. Det är rätt dyrt ja, men de kommer även på extrapris och är så mycket godare än alla andra färdigpanerade fiskbitar jag nånsin ätit. I klass med något en bra Brittisk pub serverar. Tillbehören varierar vi, citronsås låter mycket gott.

• Gilla
dilemma och 2 till
  • Laddar…
ja, jag valde idag mellan 3 olika som jag köpt på mig vid olika tillfällen & överkomligt pris😉
Jag gillar normalt mer en sprödbakad yttextur på både fisk & kyckling framför ”frityrsmet”.
Men denna får ett riktigt krispigt gott täcke med god fisk innuti👍😀

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T
Maria T Maria T skrev:
Sen vi hittade Fish&Crisp, och jag råkade få en provsmakningstalong som berättigade till en gratis, så har vi inte köpt några andra panerade fiskbitar. Det är rätt dyrt ja, men de kommer även på extrapris och är så mycket godare än alla andra färdigpanerade fiskbitar jag nånsin ätit. I klass med något en bra Brittisk pub serverar. Tillbehören varierar vi, citronsås låter mycket gott.
Men alltså, förlåt för frågan, panerad fisk är väl i klass med svårighetsgraden att göra egen potatismos? Hur kan man i all sin dagar köpa fryst panerad fisk? Jag har barn som nu är i tonåren och aldrig har jag varit så desparat att jag ens serverat fiskpinnar! Stekt norsk lax med snabbkokta makaroner och serverat med ketchup och körsbärstomater - det om något är lågmärket i ett stressat hushåll. Allt under detta så är, tja, framtida fetma eller ja, vadå? Likgitighet för sina barns framtid?

• Haha
faf
  • Laddar…
Maria T
T Turbo_Tail skrev:
Men alltså, förlåt för frågan, panerad fisk är väl i klass med svårighetsgraden att göra egen potatismos? Hur kan man i all sin dagar köpa fryst panerad fisk? Jag har barn som nu är i tonåren och aldrig har jag varit så desparat att jag ens serverat fiskpinnar! Stekt norsk lax med snabbkokta makaroner och serverat med ketchup och körsbärstomater - det om något är lågmärket i ett stressat hushåll. Allt under detta så är, tja, framtida fetma eller ja, vadå? Likgitighet för sina barns framtid?
Panerad fisk är inte samma som friterad fisk - kanske namnet är lite lurigt men detta är så långt från fiskpinnar som det går att komma. Har inte köpt fiskpinnar på 25 år eller så, men jag har inte heller en fritös och kommer hellre inte skaffa, dessa Fish&crisp är som de som går att få på en pub, och de blir perfekta i ugn.
Jag brukar dubbelpanera fisk men det är olika rätter.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Maria T
T Turbo_Tail skrev:
Trist kommentar om att lax och makaroner är ett dåligt val som middag - näringsmässigt är det faktiskt hyfsat bra, om en inte slabbar på dressing eller färdiga såser i massor.
Gällande friterad fisk så är det ofta torsk, eller "vitfisk" då många inte gillar lax.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T
Maria T Maria T skrev:
Panerad fisk är inte samma som friterad fisk - kanske namnet är lite lurigt men detta är så långt från fiskpinnar som det går att komma. Har inte köpt fiskpinnar på 25 år eller så, men jag har inte heller en fritös och kommer hellre inte skaffa, dessa Fish&crisp är som de som går att få på en pub, och de blir perfekta i ugn.
Jag brukar dubbelpanera fisk men det är olika rätter.
Jag sade inget om friterad fisk! Men varför inte göra egen panerad fisk (t.ex. färsk torsk) på samma tid, eller alternativa liknande fiskrätter, men otroligt mycket hälsosammare? Och samtidigt göra matgästerna mera intresserade av hur maten kommer på bordet. Nä, frysmaten hör hemma bland skräpmaten.

T Turbo_Tail skrev:
Men varför inte göra egen panerad fisk
På vilket sätt påverkar vem som gjort paneringen maträttens lämplighet på det kraftiga sätt som jag tycker mig förstå att du anser?

• Gilla
faf och 1 till
  • Laddar…
T
Alfredo Alfredo skrev:
På vilket sätt påverkar vem som gjort paneringen maträttens lämplighet på det kraftiga sätt som jag tycker mig förstå att du anser?
Tyvärr mycket dum fråga. Hur mycket är fisk på totalt t.ex. 100g fabrikspanerad fisk och hur mycket är fisk på egen panerad fisk på samma 100g?

EDIT: Om nu någon inte förstår. Fabrikspanerad fisk är till stor del tillsatsämnen och utfyllnad som t.ex. "ströbröd".

• Wow
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Tyvärr mycket dum fråga.
Ja alla kan inte vara supersmarta. Ledsen för det.
T Turbo_Tail skrev:
Hur mycket är fisk på totalt t.ex. 100g fabrikspanerad fisk och hur mycket är fisk på egen panerad
Inte den blekaste aning. Antar att det kan variera men jag är alldeles för dum för att veta mer än så.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
T
Alfredo Alfredo skrev:
Ja alla kan inte vara supersmarta. Ledsen för det. Inte den blekaste aning. Antar att det kan variera men jag är alldeles för dum för att veta mer än så.
Svaret var, då jag senaste läste innehållsförpackningen på panerad fisk (=~fiskpinnar?), att andelen av fisk var endast 60%, Så nu är du lite smartare!

EDIT: Och det finns tydligen panerade fiskprodukter där fiskens andel är under 50%!

• Haha
  • Gilla
GladanS och 1 till
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Svaret var, då jag senaste läste innehållsförpackningen på panerad fisk (=~fiskpinnar?), att andelen av fisk var endast 60%, Så nu är du lite smartare!

EDIT: Och det finns tydligen panerade fiskprodukter där fiskens andel är under 50%!
vaför lägger du inte upp en bild på din panerade torsk istället för att läxa upp folks mat rätter, alla äter vi olika ?

• Gilla
GladanS och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Äsch då alla kan inte kunna allt. Alfredo har inte koll på fiskmängden i fryst fisk, jag visste tidigare inte att mina burgare egentligen är köttfärslimpor och borde ätas max en åt gången med mos och pepparsås (som Turbo_tail som tur var lärde mig), så det finns kanske, om än tveksamt, något som turbo_tail själv inte kan så bra heller som går att snappa upp här i tråden.

• Älska
  • Haha
faf och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.