1 420 701 läst ·
17 764 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Jag har alltid en eller två påsar färdigskuren sallad hemma, och några liknande burkar - snabbmiddag är att värma nudlarna, klippa ner salladen i en skål (tillsammans med lite salladslök och tomat om det finns hemma, överkurs), slänga på nudlarna från burken, klippa hela alltet så det går att äta med enbart gaffel och toppa med god riven ost. Ibland finns varken tid eller ork för att göra bättre mat.T Taxture skrev:
Inte alls så svårt.. men likförbaskat blir det gjort lite för sällan!Maria T skrev:
Men iof, jag är lite för snål.. slätbladiga persiljan är oftast ganska dyr (svår att få tag i stora buntar) så det är väl därför (mest sånt i ju). Men när det är billiga stora buntar på affären.. då köper jag jämt
Har också försökt odla själv, men det går lite trögt.. vanlig krusbladig persilja är värsta ogräset här.. men det gillar jag inte haha (även om jag sparar lite o fryser in till fisksåser osv på vintern).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En "Söndagsbuffe" med turister..
Detta var småplocket / del av förrätterna.. (varmrätterna och desserterna fotograferades ej)
Så vad var det på denna tallrik då?!
Jo det är: Picklad rödlök, pastasallad med soltorkade tomater och oliver, champinjonröra, någon slags rökt korv, laxpate småsnittar (tunnbröd med fyllning, tror det var en laxvariant just där på min tallrik), spickeskinka, rökt nötkött, caprese, rostbiff.. färskt bröd och smör.
Fanns dessutom: Gravad lax, sillar, ägg, 3 sorters salamikorvar (starka), en grövre bröd, ostar, frukt..
Varmrätterna att ta av var: Fläskestek, schnitzel, örtkryddad kycklingfilé (osäker på kryddningen), fläskfilé, varmrökt lax, ugnsgrillade grönsaker, rödkål, potatisgratäng, potatis, bbq-sås, bea-sås, brunsås, romsås..
Desserterna: Äppelpaj med vaniljsås, nån cheesecakeliknande sak med äpple och kanel (den var lite intressant och god), citronkaka med glasyr (mjuk kaka i små fyrkanter), småkakor..
Ja det var inte så man gick därifrån hungrig (ingen chans att orka smaka av allt oavsett!)
Men trevligt och gott! 👌 😃
Överraskade mig själv och övriga med en variant på varma smörgåsar Indian style.
Naanbröd med riven paneer i ugn på 225 grader. Sen en sås på yoghurt, mango chutney och curry, och kikärtor, strimlad morot och basilikablad (fanns ingen mynta hemma). Lite tortillachips till, jalapeno och chili. Uppskattat.
Naanbröd med riven paneer i ugn på 225 grader. Sen en sås på yoghurt, mango chutney och curry, och kikärtor, strimlad morot och basilikablad (fanns ingen mynta hemma). Lite tortillachips till, jalapeno och chili. Uppskattat.
Måste visa en förrätt som är lite kul (god / favorit).. går utmärkt att dela på två 
Det är "tre av varje".
Chilipoppers, mozzarellasticks, lökringar och kycklingklubbor.. plus en aioli och en bbq-sås och lite pyntigt grönt 👌
(tunn frityrsmet)
Logga in
Skapa konto
Det är "tre av varje".
Chilipoppers, mozzarellasticks, lökringar och kycklingklubbor.. plus en aioli och en bbq-sås och lite pyntigt grönt 👌
(tunn frityrsmet)
Blev lite rester från igår och inspiration från tidigare i veckan, i kombination med fynd ur frysen.
Så tabbouleh, rostad morotsröra, rostade kikärtor och strimlad pepparbiff som fick ligga i sous viden under förmiddagen och mysa till sig med vitlök och timjan. Till detta ett glas spontangjord vinbärssaft (dvs snabbplocka en bunke, koka, sila, dricka). Lite vardagslyx, skönt att jobba hemifrån
Och nej, det är inte ketchup 😅
Så tabbouleh, rostad morotsröra, rostade kikärtor och strimlad pepparbiff som fick ligga i sous viden under förmiddagen och mysa till sig med vitlök och timjan. Till detta ett glas spontangjord vinbärssaft (dvs snabbplocka en bunke, koka, sila, dricka). Lite vardagslyx, skönt att jobba hemifrån
Logga in
Skapa konto
Och nej, det är inte ketchup 😅