Dan1891 Dan1891 skrev:
Många här som lagar hamburgare i olika varianter, men är det bara jag som gillar en gammal hederlig Pariserbiff mer? Den godaste rätten av nötfärs man kan laga tycker jag!
Eller Parisersmörgås som det kallas i Vår Kokbok, det är det receptet jag brukar använda.
Variation, uppskattar jag.
Men skulle säga att smash är favoriten.

Storsockret
En pizza med tomat, basilika och svamp på ett träbord utomhus i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Snigla och 6 till
  • Laddar…
Fläsk å löksås
Köttbullar i gräddsås med krispig bacon på ett vitt, mönstrat fat.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 15 till
  • Laddar…
Verkar som hamburgare verkar vara the shizzle, så det fick det bli på kycklinglårfilé idag.

• Två hamburgare med sallad och tomat, hackad kyckling på skärbräda, burk med bearnaisesås, träskiva.
    Skapa konto
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Lyxlirare 🤠 .. thai igen :)

Blidde lunchbuffe efter att vi varit iväg och hämtat drivremmar till gräsklipparen.. och shoppat lite grejer på Jysk.

En tallrik med olika asiatiska rätter och ris, flankerad av två drycker.
Skapa konto

De tre "dagsrätterna" för dagen var currykyckling, fläsk med sweet and sour sås typ samt biff med citrongräs..(tror jag den hette).

Middagen blev hemgjord KRUSBÄRSKRÄM med lite mjölk och en limpmacka med ost!

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

Blidde lunchbuffe efter att vi varit iväg och hämtat drivremmar till gräsklipparen.. och shoppat lite grejer på Jysk.

[bild]
De tre "dagsrätterna" för dagen var currykyckling, fläsk med sweet and sour sås typ samt biff med citrongräs..(tror jag den hette).

Nej dom där friterade frysta räkorna med en massa äcklig smet runt går totalbort. Troligen är dom lika tvångsmatade med frityrsmeten som en foiet gras anka :rofl: Smakar inget annat än fett.

• Gilla
C.Ö
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns ju kött som inte finns i Sverige, som tex Iberico
Kötthallen i Barkarby har.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Kötthallen i Barkarby har.

/Höghus
Lär vara importerat från Spanien

Får se om man stöter på nått gott under mästerskapet, passar på att tipsa om folk inte har nått att göra i närheten av Mariefred de kommande dagarna.

Om inte annat så är ju www.brisketandfriends.se ett stensäkert kort (som är på plats)

www.nmfoodtruck.se

En folksamling vid vattnet, kyrktorn, svenska flaggan, lugn sommardag, Mariefred, evenemangslogotyp.
Skapa konto
Evenemangsinformation på rosa cirkelbakgrund med suddig bild av person vid bil. Texten anger tider och gratis entré.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Undrar varför det oftast är nöt i hamburgare?
Känns mer som orginalet borde varit en skinkmacka.

FredrikR FredrikR skrev:
14st/h.. 2miljoner sålda redan 2016.
Hemma hade vi en restaurang som var kända för sin plankstek och hade räknare, 165000st nånting kom dom upp i innan nedläggning.

[bild]
Mando i Malmö

• Skylt visar antal plankstekar serverade, 1,549,325. Inbjudan att öka antalet. Restaurang eller matställe räknar serverade rätter.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Roga1337 och 5 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Mando i Malmö
Godthem ute på Djurgården har kört med sina små vita papplappar sedan Fader Tid startade.
Kul grej, har inte vart där på något år nu.
Hoppas på att de håller ännu

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Åsa Lund
Hallonen börjar mogna på Torpet.
Det räckte till en namnsdagstårta för min mamma igår ❤️
Hallonbuske i förgrunden, gröna träd och blå himmel med vita moln i bakgrunden. Natur, sommar, soligt.
Skapa konto
Hand håller skål med hallon, grönt gräs, röda skor nedanför.
Skapa konto
Tårta med grädde och hallon ovanpå, placerad på ett träbord utomhus. Suddig, dagtid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
GladanS och 10 till
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Nej dom där friterade frysta räkorna med en massa äcklig smet runt går totalbort. Troligen är dom lika tvångsmatade med frityrsmeten som en foiet gras anka :rofl: Smakar inget annat än fett.
Hahaha. Så länge de har innehåll, klagar jag inte för mycket :) (man kan ju ta bort en del frityrsmet om man inte gillar..).

Mitt krav är "krispig, fluffig med fyllning" :P (får inte droppa olja av dem, eller vara slabbiga av olja)

Den "andra" restaurangen (den vi tog hem av häromdagen) har den bästa friterade kycklingen jag stött på hitills! Där får man ganska stora kycklingfilebitar, med ganska tunn frityrsmet! De la till dem på menyn förra året tror jag... innan hade de friterade chicken Nuggets typ .. (det duger inte på sånt ställe tycker jag)

Tom min "anti-frityrsmet mamma" (ja hm maken också) tyckte det var bästa friterade kyckling hon (han) smakat- (det säger mycket när bägge dessutom går och plockar upp påfyllning på buffen..) hehe :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

Verkar ha smugit in en kines på thairestaurangen;)

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.