1 418 461 läst ·
17 727 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
För en månad sen så var jag på semester och tvingades (!) äta kyckling till middag i en hel vecka; det var lite tråkigt då i stunden men i efterhand har jag två recept med mig som jag vill testa och här kommer det första.
Den rätt jag åt var: stekt kryddad kyckling i bitar, med kål (vitkål), lök, paprika och "något annat" som rullades in i bröd och stektes, som en Burrito eller Taquito men med ett tunnare bröd.
Så, jag stekte kyckling kebab från Schysst käk (hittade på röd prislapp), blandade med stekt gul lök, vitkål och lite böngroddar från konserv. Kryddat med vitlök, paprikapulver och soja. Tänkte mig göra snygga knyten av tortillabröd och steka men det gick åt fanders som det mesta jag gör i matväg.
Några knyten blev brända, men om en bortser från det (och pillar bort det svarta) så ser det väl OK ut.
Smakade mums men när/om jag testar detta igen kommer jag välja ett mer medgörligt bröd, liba kanske för tortillabrödet går fan inte att vika, bara rulla.
Den rätt jag åt var: stekt kryddad kyckling i bitar, med kål (vitkål), lök, paprika och "något annat" som rullades in i bröd och stektes, som en Burrito eller Taquito men med ett tunnare bröd.
Så, jag stekte kyckling kebab från Schysst käk (hittade på röd prislapp), blandade med stekt gul lök, vitkål och lite böngroddar från konserv. Kryddat med vitlök, paprikapulver och soja. Tänkte mig göra snygga knyten av tortillabröd och steka men det gick åt fanders som det mesta jag gör i matväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Några knyten blev brända, men om en bortser från det (och pillar bort det svarta) så ser det väl OK ut.
Smakade mums men när/om jag testar detta igen kommer jag välja ett mer medgörligt bröd, liba kanske för tortillabrödet går fan inte att vika, bara rulla.
Hemmakebab, med antingen bröd eller frittar..
Varför välja tänkte jag och gjorde en kebabrulle med strips i.
Schysst käks kött, bröd och sås men även en hemgjord med Fanta i.

Varför välja tänkte jag och gjorde en kebabrulle med strips i.
Schysst käks kött, bröd och sås men även en hemgjord med Fanta i.
Äh, lite svärta har ingen dött av.Maria T skrev:
För en månad sen så var jag på semester och tvingades (!) äta kyckling till middag i en hel vecka; det var lite tråkigt då i stunden men i efterhand har jag två recept med mig som jag vill testa och här kommer det första.
[bild] [bild] [bild]
Ser gott ut!
Gör inte som mig, sätta ägg på kokning och hoppar sedan in i ett 90 minuters telemöte…
Luktade fasiken popcorn i hela huset det dygnet
Tack för hoppet!
Min kära svärmor gjorde det mesta välstekt (hör ljudet av brandlarmet här) så maken är lite trött på mörk mat...
Det blir till att plocka bort en del svarta bitar och sen blir det bra.
Min kära svärmor gjorde det mesta välstekt (hör ljudet av brandlarmet här) så maken är lite trött på mörk mat...
Det blir till att plocka bort en del svarta bitar och sen blir det bra.
Har modifierat den ytterligare en gång men såhär är den nu och där är vi jäkligt nöjdaJ Jeppenedved skrev:
Låt den stå 1 dygn i kyl.
Youghurt 2 dl
Gräddfil 3 dl
Majonnäs 350 gram
Kebabkrydda 2tsk
2tsk salt
1.5 dl Fanta
1 msk lökpulver
1/2 msk Vitlökspulver