A atomlab skrev:
Kryllar inte direkt med kulinariska restauranger i Björknäs
Är det nått ”fel” på restaurang Herrgårn? :cool::thinking:

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Kebabmacka med egengjord röd sås

En macka med sallad, lök, tomat, gurka, sås och vegetarisk biff serveras på marmorbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
T Taxture skrev:
Är det nått ”fel” på restaurang Herrgårn? :cool::thinking:
Toppklass. Och blir man trött på burkmat så kan man ju gå till björken sushi och wok.

Gissa!
Halväten tallrik med nudlar, bestick, och ett lapp med text "Du är både charmig och hövlig. chopchop.se".
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Imorgon blir det....
Åtta omjästa degklumpar upplagda på bakplåtspapper, förberedda för bakning.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
Carbonara
Julskinka, lök och svamp stekt i baconfett och smör. Sen i parmesan och grädde och låta puttra.
Pasta med krämig sås, skinka, champinjoner, serverad på vit tallrik, matlagning, måltid, hemlagat, köksbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
4774 och 7 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Carbonara
Julskinka, lök och svamp stekt i baconfett och smör. Sen i parmesan och grädde och låta puttra.
[bild]
Akta dig nu! Det är ingen Carbonara!! :)
Skojar lite bara :)

Jag gör som du, använder överbliven kokt julskinka, blir väldigt bra!

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Pan Bagnat kallas det här, receptet är från Alton Browns gamla matlagningsshow. Nu är det tight inlidat i plastfolie och får vänta några timmar innan det är redo.

TkPpe97h.jpg

• Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Maria T
För en månad sen så var jag på semester och tvingades (!) äta kyckling till middag i en hel vecka; det var lite tråkigt då i stunden men i efterhand har jag två recept med mig som jag vill testa och här kommer det första.
Den rätt jag åt var: stekt kryddad kyckling i bitar, med kål (vitkål), lök, paprika och "något annat" som rullades in i bröd och stektes, som en Burrito eller Taquito men med ett tunnare bröd.
Så, jag stekte kyckling kebab från Schysst käk (hittade på röd prislapp), blandade med stekt gul lök, vitkål och lite böngroddar från konserv. Kryddat med vitlök, paprikapulver och soja. Tänkte mig göra snygga knyten av tortillabröd och steka men det gick åt fanders som det mesta jag gör i matväg.
En skål med en röra av hackad mat, troligen en blandning av krossat kött och hackad lök.
Skapa konto
Vitt bröd, förmodligen tortillabröd, staplade på en vit tallrik, verkar ofyllda.
Skapa konto
En tallrik med quesadilla, grönsallad och sås på en träbord.
Skapa konto

Några knyten blev brända, men om en bortser från det (och pillar bort det svarta) så ser det väl OK ut.
Smakade mums men när/om jag testar detta igen kommer jag välja ett mer medgörligt bröd, liba kanske för tortillabrödet går fan inte att vika, bara rulla.

• Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
Hemmakebab, med antingen bröd eller frittar..
Varför välja tänkte jag och gjorde en kebabrulle med strips i.
Schysst käks kött, bröd och sås men även en hemgjord med Fanta i.
:cool:

• Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
För en månad sen så var jag på semester och tvingades (!) äta kyckling till middag i en hel vecka; det var lite tråkigt då i stunden men i efterhand har jag två recept med mig som jag vill testa och här kommer det första.
Den rätt jag åt var: stekt kryddad kyckling i bitar, med kål (vitkål), lök, paprika och "något annat" som rullades in i bröd och stektes, som en Burrito eller Taquito men med ett tunnare bröd.
Så, jag stekte kyckling kebab från Schysst käk (hittade på röd prislapp), blandade med stekt gul lök, vitkål och lite böngroddar från konserv. Kryddat med vitlök, paprikapulver och soja. Tänkte mig göra snygga knyten av tortillabröd och steka men det gick åt fanders som det mesta jag gör i matväg.
[bild] [bild] [bild]
Några knyten blev brända, men om en bortser från det (och pillar bort det svarta) så ser det väl OK ut.
Smakade mums men när/om jag testar detta igen kommer jag välja ett mer medgörligt bröd, liba kanske för tortillabrödet går fan inte att vika, bara rulla.
Äh, lite svärta har ingen dött av.
Ser gott ut!
Gör inte som mig, sätta ägg på kokning och hoppar sedan in i ett 90 minuters telemöte…
Luktade fasiken popcorn i hela huset det dygnet :crysmile:

• Älska
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Tack för hoppet!
Min kära svärmor gjorde det mesta välstekt (hör ljudet av brandlarmet här) så maken är lite trött på mörk mat...
Det blir till att plocka bort en del svarta bitar och sen blir det bra.

• Gilla
Oskick
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Här blev det kebabtallrik :love:
[bild]
Den såsen ser fantastisk ut! Vad är i den?

Avslutar fredagsmyset med en banoffe med citrongrädde.
+5 menyn inkluderar även hjärtstartare

• En banoffeepaj med vispgrädde, bananskivor och chokladströssel på ett mörkt träbord mot tegelväggsbakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 3 till
  • Laddar…
J Jeppenedved skrev:
Den såsen ser fantastisk ut! Vad är i den?
Har modifierat den ytterligare en gång men såhär är den nu och där är vi jäkligt nöjda :cool:
Låt den stå 1 dygn i kyl.

Youghurt 2 dl
Gräddfil 3 dl
Majonnäs 350 gram
Kebabkrydda 2tsk
2tsk salt
1.5 dl Fanta
1 msk lökpulver
1/2 msk Vitlökspulver

• Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.