1 421 115 läst ·
17 776 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En rätt jag uppfann för ett antal år sedan.
Den blir inte riktigt lika varje gång.
Idag blev 500gr köttfärs.
Jag fräste en hackad vitlöksklyfta och en liten gul lök i smör, stekte köttfärsen i olivolja. I med ett pkt kikärter, lite hackad paprika och soltorkade tomater. Lite grovriven morot blev det också denna gång, första gången.
Salt och hyggligt mycket paprikapulver.
Jag körde ingen vanlig peppar denna gången, utan en lite starkare paprika med lite rökta chilitoner i (förutom vanligt paprikapulver man hittar i vilken ICA som helst).
Jag undrar var jag kan få tag i mer. Den här köpte jag i en "utlänningsbutik" där det brukar finnas så mycket spännande att botanisera bland! Riktigt bra grejer, som jag använder till allt möjligt. Borde köpt två påsar. Någon som har tips på var jag kan hitta mer (i Uppsalatrakten)?
Logga in
Skapa konto
Denna rätt är ju inte så kinkig, det går att blanda i lite av varje som man tycker om, och i de mängder man gillar.
Vi äter detta med ris.
Jag å polarn har alltid funderat på att starta en restaurang med namnet "in11an".samlarpådetmesta skrev:
Vill du va med
Logga in
Skapa konto
kalvfärsburgare med inlagd gurka och hemgjord dressing.. strips.
min "italienska sallad".
vitkål, paprika, silverlök, citronpeppar, fläder och äppeljuice, vitvinsvinäger, olja.. låt dra några timmar svalt..
Logga in
Skapa konto
majonnäs, inlagd gurka, silver lök, vitlök, pepparrot riven.
salt och peppar, tomatpure.
riktigt fin och god mat på en måndag