1 339 868 läst ·
16 358 svar
1340k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Lax, potatis i ugn med skal på och vitvinssås. Det mesta sköter sig själv efter att man förberett det så rätt behändig matlagning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Reste en hel del i första jobbet i Stockholm till Dellner Couplers i Vika som bl.a. utvecklade kopplingarna till T-banetågen. Stannnafe ofta på Lappens som hade sinnesjukt stora portioner då 1998-2000. Minns att pommes kom i nåt som liknade en skokartong. Minns säkert lite fel men spär på legendenFredrikR skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
När jag pluggade så var vi på besök hos HIAK i Hedemora, efter besöket så testade vi Lappen som alla dalmasar alltid pratat så gott om.nikasp skrev:
Men har för mig att alla var lite besvikna då de inte levde upp till legenden vad jag minns. Dalmasarna var sa att det var bättre förr
Det här borde vara kring 2012
När jag var på jobb hos Dellner åt vi på något trevligt ställe mellan Krematoriet och Klostret.
Inte pk men idag blev det jätteräkor. Med egenodlade tomater, chili, vitlök nyzeländsk spenat, och limeblad. Som jag längtat. Och barnet var borta så ingen gnällde. Mannen hostade till lite av nån chilikärna, men åt ändå snällt i övrigt.
Logga in
Skapa konto
Kände mig lite olaglig på hemväg från Åre och åt också jätteräkor. Vi åker runt i Sverige upp till Luleå och Haparanda, Östersund och Åre i Jämtland och mot Göteborg och Fjällbacka med viss regelbundenhet med två barn. Chili i Brunflo är överlägset bästa ”truck”stoppet på alla de vägarna. Buffé med allt möjligt; sushi, thai, kinamat, ”fin”husman och nån (enda tråkiga rätten) pizza så finns alltid något för alla i bilen.G GladanS skrev:
Brukar vingla ut fast jag alltid tänker att jag inte ska överäta. Och hoppar såklart inte över äppelpaj och kakor till kaffet
Logga in
Skapa konto
Stabergs krog och trädgårdscafe?richardtenggren skrev:
När jag pluggade så var vi på besök hos HIAK i Hedemora, efter besöket så testade vi Lappen som alla dalmasar alltid pratat så gott om.
Men har för mig att alla var lite besvikna då de inte levde upp till legenden vad jag minns. Dalmasarna var sa att det var bättre förr
Det här borde vara kring 2012
När jag var på jobb hos Dellner åt vi på något trevligt ställe mellan Krematoriet och Klostret.
På högersidan straxt före klostret.
Nästgårds med Gasbolaget som hamnade på förstasidorna i somras? när de tog eld..
Grillar lite korv, elen är dyr men det finns lösningar då man har kakelugnen

Hälsade på föräldrarna igår (och lämnade barnen efter oss), då blev det bl.a. cheese cake med blåbärssylt (självplockade blåbär såklart)

Hälsade på föräldrarna igår (och lämnade barnen efter oss), då blev det bl.a. cheese cake med blåbärssylt (självplockade blåbär såklart)

Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Tog rödbetor, vitlök och brysselkål från trädgården. Hittade några korvar med kort datum i butiken för halva priset.
En dotter hade städat ett skåp i köket i helgen och hittat tre påsar med ris som nästan var slut. Fullkorn, basmati och avorio.
Tog det sista av en brännvinsost och smällde ihop en risotto med några svampar och lite ärtor.
En dotter hade städat ett skåp i köket i helgen och hittat tre påsar med ris som nästan var slut. Fullkorn, basmati och avorio.
Tog det sista av en brännvinsost och smällde ihop en risotto med några svampar och lite ärtor.