1 341 040 läst ·
16 367 svar
1341k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Håller med dig. Blek taggsvamp är underskattat.Noramasen skrev:
En variant av kolbulla på gång. Hade lite rökt skivad bog i frysen och blandade ner den i potatisbullasmet med lite finhackad lättstekt lök. Sedan ett försök att få lite skogskänsla så blandades det ner lite trattisar, rödgul trumpetsvamp och den bästa av de alla i Svampvägen hittills. Blek taggsvamp. Och allt naturligtvis stekt på vedspis eldad med björkved. Fattas bara lite lingon att strö över. Men det får duga med himmagjord lingonsylt, bara allt blir färdigt någon gång
[bild]
Svart trumpetsvamp är toppklass. Tror inte du hittar i år lite sent tror jag. Men en soppa på dylika är fantastisk. Jag har en burk torkade, blandat med Karl JohanNoramasen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Tryffelveckor på Mancini det får man inte missa
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Blev inspirerad av internet igen och gjorde mitt livs första pocherade ägg, aldrig gjort och aldrig ätit. Nu vet jag att det smakar ägg. Vi hade nåt grönt i en kruka i fönstret också så jag slängde på det, fint ska det va tänkte jag. Är ju trots allt fredag.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Bönder jag säger då det
Själv slog jag också till med lunch ute på stan idag (nåt jag unnar mig kanske en gång i kvartalet, annars är det matlåda).GoC skrev:
En dubbel Türinger med surkål hos Günter’s korvkiosk på Karlbergsgatan, för 95 kr. Blev inget foto dock.