P
Snigla Snigla skrev:
Sibyllakorven BBQ (som vi gillade och inte har hittat igen efter den där första gången.. vi fann den idag på en reahylla) + pommes + gröns + räksallad + K&S + lite rostad lök..

Tunnbrödrulle utan bröd?!
😍👌
Är det den här korven? Hur rökig är den?
/undrar en icke-rökare
1782423501034.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

undrar
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
P pmd skrev:
Är det den här korven? Hur rökig är den?
/röker ej
[bild]
Inte speciellt skulle jag säga.
Frugan kan vara lite känslig för röksmak men denna passerade närmast obemärkt.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Agnes levererar alltid
Ser gott ut. Vad är det på första bilden?
(Är det inte lite bullrigt och avgasigt att sitta vid en bilväg och äta?)
 
P pmd skrev:
Ser gott ut. Vad är det på första bilden?
(Är det inte lite bullrigt och avgasigt att sitta vid en bilväg och äta?)
Kalvkotlett, ostronskivling, murklor och tryffel.

Agnegatan är en lugn gata
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
P
FredrikR FredrikR skrev:
Inte speciellt skulle jag säga.
Frugan kan vara lite känslig för röksmak men denna passerade närmast obemärkt.
Jag hittade nu ytterligare Sibyllakorvsorter på vår lokala ICA. Jag beställde en Kabanossvariant som heter "Garlicky". Tycks vara orökt. Varför chansa? 😉
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pmd skrev:
Är det den här korven? Hur rökig är den?
/undrar en icke-rökare
[bild]
undrar
Inte så rökig, men god kryddning 👍😊

Vi gillade den lite som ”coolare hotdog ” (mer smaksam vardagskorv) hehe

Vill man ha lite mer (starkare) smak ska man nog fortfarande välja en mer dedikerad specialkorv.. (chorizo, kabanoss osv)
 
Gårdagens:
Grillad ”pork brisket” (japp ”den” igen hehe.. nu rökte vi den inte.. utan kryddade o testade att grilla).. till det serverades en fruktig sallad med fetaost, hummus och en bit överbliven västerbottenostpaj 👍

IMG_7650.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_7649.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Till dessert blev det en gammal munk från frysen omgjord till bakelse.. med jordgubbar o lite grädde 😊🍓

IMG_7656.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Oskick och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.