Suvi5700
Kalops på G

• Skivad lök, morötter, köttbitar och en tesil på en bänk med en kanna brun vätska för att tillaga kalops.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
dilemma och 10 till
  • Laddar…
Suvi5700
Och lite till katten

• En skål med bitar av rått kött på ett bord.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Dirty fries med köttfärssås.
Grönsaker, cf, tacosås och lite parmesan.
Dirty fries med köttfärssås, grönsaker, crème fraiche, tacosås och parmesan på en tallrik, med glas rödvin och vatten bredvid.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
Dagens middag blev typ ramen / nudelsoppa.. med grönsaker (morot, vitkål, broccoli, salladslök, champinjoner och böngroddar), stekt fläsk & kokt ägg 👌

Skål med ramen nudelsoppa, innehållande grönsaker, stekt fläsk och kokt ägg, med texten "Ramen i Nudelsoppa".
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
”Mulliga Tony”-soppa med lite twist, nåja, det finns många varianter på indisk linssoppa. Ibland slätmixad, ibland inte. Här blev det slätmixad med röda linser, morot, schalottenlök, selleri, chili, vitlök och ingefära. Efteråt tillfördes röd och grön paprika samt gul lök (som fått koka för sig) och dessutom stekt kyckling.

• Slätmixad indisk linssoppa med kyckling och paprika serverad i en vit tallrik. Bredvid finns ett glas vatten och en tallrik med citronskiva och grillad kyckling.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Jag åt lunch på Mangal bbq i Gränbystaden Uppsala idag.
Jag körde på ett adanaspett, och kollegan slog på stort och valde entrecote, som inte hör till lunchmenyn och alltså blev ganska dyrt. :)

När portionerna kom så undrade jag om han hade beställt två portioner, det var verkligen rejält med kött.

Bilden blev inte så bra dock.
Två tallrikar med kött och pommes frites. Ena med entrecote, den andra med adanaspett, omgiven av sallad, sås och drycker.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
Lill72 och 9 till
  • Laddar…
Gulaschsoppa.
Med lite tabasco och creme fraiche i.

Pinsa till som värmdes på och serverades med smör på.

• Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gulaschsoppa.
Med lite tabasco och creme fraiche i.

Pinsa till som värmdes på och serverades med smör på.
En av våra favoriter nu.. är att pensla pinsan med vitlökssmör (lite innan man stoppar in den i ugnen, lite efter..)

.. och ha den till soppa, chili.. tapas (vi slicar upp den i lite mindre avlånga bitar) 👍

• Älska
Roga1337 och 1 till
  • Laddar…
igår blev det pizza efter ett lite ”senare” läkarbesök.
Mycket mumsigt 👌

UFO-format pizza med fyllning av skinka, räkor och champinjoner, garnerad med örter.
Skapa konto

(skinka, räkor, champinjoner)

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 4 till
  • Laddar…
Igår blev det Fisk till Kvällsmat.
Fisk, potatis och spenat på en tallrik med en såsformad hjärta och ett glas mjölk i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Mikael_L och 6 till
  • Laddar…
Dagen till ära delade jag frun & sonen på 2st Wienersemlor, 1st Nutella, 1st biskvi, 1st Kladdkaka (jag åt även en klassisk på jobbet)
Tallrikar med Wienersemlor, en Nutellasemla, en biskvi och en bit kladdkaka, serverade med en kopp kaffe.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Wow
fusion och 8 till
  • Laddar…
Maria T
Roga1337 Roga1337 skrev:
Dagen till ära delade jag frun & sonen på 2st Wienersemlor, 1st Nutella, 1st biskvi, 1st Kladdkaka (jag åt även en klassisk på jobbet)
[bild]
Vi har just suttit och ondgjort oss över alla dessa varianter av semlor - jag skulle ev kunna gilla Nutellavarianten, men vad ger ni för betyg åt de andra?

En 5a för den här med tanke på att jag köpte den på OK macken billigare än en minisemla på NK förra helgen.
Kola och crunch hette den, typ kolasås och smulad dajm utan choklad, annars en vanlig semla med god mandelmassa.
Det på NK bilden kostade 270:- !!!
Gräddig semla med kolasås och kanderade valnötter på ett blommönstrat fat, bakgrund av köksdetaljer.
Skapa konto
Två semlor på mönstrade tallrikar och två koppar varm choklad med grädde på ett träbord, omgivna av skedar och gafflar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lill72 och 5 till
  • Laddar…
Första gången jag gjorde kebabrulle hemma 😊 gick bra, maken sa att det var bättre än på ”pizzerian” 😳🥳

Hemgjord kebabrulle med tomat, gurka, rödlök, paprika, kebabkött, hetsås, mildsås i libabröd, inlindad i folie på ett bord med ljusdekorationer.
Skapa konto

Innehöll: Tomat, gurka, rödlök, paprika, kebabkött, hetsås, mildsås & libabröd 👍

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 10 till
  • Laddar…
Tre klassiska semlor.

• Älska
  • Gilla
Oskick och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.