1 419 022 läst ·
17 733 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
”Mulliga Tony”-soppa med lite twist, nåja, det finns många varianter på indisk linssoppa. Ibland slätmixad, ibland inte. Här blev det slätmixad med röda linser, morot, schalottenlök, selleri, chili, vitlök och ingefära. Efteråt tillfördes röd och grön paprika samt gul lök (som fått koka för sig) och dessutom stekt kyckling.
Jag åt lunch på Mangal bbq i Gränbystaden Uppsala idag.
Jag körde på ett adanaspett, och kollegan slog på stort och valde entrecote, som inte hör till lunchmenyn och alltså blev ganska dyrt.
När portionerna kom så undrade jag om han hade beställt två portioner, det var verkligen rejält med kött.
Bilden blev inte så bra dock.
Jag körde på ett adanaspett, och kollegan slog på stort och valde entrecote, som inte hör till lunchmenyn och alltså blev ganska dyrt.
När portionerna kom så undrade jag om han hade beställt två portioner, det var verkligen rejält med kött.
Bilden blev inte så bra dock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En av våra favoriter nu.. är att pensla pinsan med vitlökssmör (lite innan man stoppar in den i ugnen, lite efter..)FredrikR skrev:
.. och ha den till soppa, chili.. tapas (vi slicar upp den i lite mindre avlånga bitar) 👍
Vi har just suttit och ondgjort oss över alla dessa varianter av semlor - jag skulle ev kunna gilla Nutellavarianten, men vad ger ni för betyg åt de andra?Roga1337 skrev:
En 5a för den här med tanke på att jag köpte den på OK macken billigare än en minisemla på NK förra helgen.
Kola och crunch hette den, typ kolasås och smulad dajm utan choklad, annars en vanlig semla med god mandelmassa.
Det på NK bilden kostade 270:- !!!
Kola och crunch hette den, typ kolasås och smulad dajm utan choklad, annars en vanlig semla med god mandelmassa.
Det på NK bilden kostade 270:- !!!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto