1 418 731 läst ·
17 729 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
I perioder så blir jag helt tokig i vissa ingredienser/maträtter, och det är inte några fräcka saker utan snarare de där som man äter för att det innehåller vitaminer. Och nu menar jag så där riktigt sugen att jag kan vakna mitt i natten och vara glad över att få äta ingrediensen imorgon. Har bra blodvärden så tror bara helt enkelt att kroppen har blivit lite knäpp (-are). Senaste knappa halvåret har det varit spenat, ägg, ost och för ett par veckor sedan var det buljong med mycket chili och ingefära i nu har det gått över till broccoli. Idag blev jag extra nöjd när jag lyckades få in broccoli både i frukosten, lunchen och i middagen.
Frukost blev varm macka med rökt skinka och broccoli, lunchen blev, nedan bild, en flört mellan sufflé och omelett 🤔. Blev faktiskt riktigt gott. Ädelost, ägg, Philadelphia, greve och behöver jag säga massor av broccoli. Middagen blev kyckling, buljong baserad parmesansås och ångkokta grönsaker.
Frågan är bara vad man ska hitta på imorgon? Min familj börjar bli lite trötta på vissa av mina ingredienser. Kanske en wok?
Frukost blev varm macka med rökt skinka och broccoli, lunchen blev, nedan bild, en flört mellan sufflé och omelett 🤔. Blev faktiskt riktigt gott. Ädelost, ägg, Philadelphia, greve och behöver jag säga massor av broccoli. Middagen blev kyckling, buljong baserad parmesansås och ångkokta grönsaker.
Frågan är bara vad man ska hitta på imorgon? Min familj börjar bli lite trötta på vissa av mina ingredienser. Kanske en wok?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Hemmavärmd pizza a la salamipizza från Billys (testade modell ”stor”).. maken var (är) lite hängig (snörvlar o feber) så det kändes inte som det var lönt att göra ”finmat” ikväll 😊
Gjorde dock lite coleslaw med morot och picklad lök 👍 .. som tillbehör!
Var gott 😊
Firade mello med en päronglass 🥳
Gjorde dock lite coleslaw med morot och picklad lök 👍 .. som tillbehör!
Var gott 😊
Firade mello med en päronglass 🥳
Idag blev maten faktiskt riktigt bra. Det som är lite irriterande är att vi har varit ute och grejat i snön och var så där härligt avslappnade i kropp och själ när vi kom in så pratade mest och glömde av att tänka på recept och liknande m.a.o lär inte gå att återskapa denna rätt. Men typ så blev det en tomatrisotto med kyckling, vit sparris, isad och syrad broccolistam plus färsk chili och torrstekt parmaskinka. Upplägget är åt skogen då vi borde haft 1/3 på tallriken men gött var det!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Haha…just identiska återskapanden är en av mina många sämre egenskaper.
Dvs jag gillar att Testa nya/utveckla maträtter & mer ”gå på känn” utan att då måtta allting och väldigt sällan jag dokumenterar resultatet 😉
Dvs jag gillar att Testa nya/utveckla maträtter & mer ”gå på känn” utan att då måtta allting och väldigt sällan jag dokumenterar resultatet 😉