Kebab-biff med pommes, sås och grönsaker.
Kebab-biff med pommes frites, sås och grönsakssallad på en tallrik, med ett glas vin och vatten i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
Vi har fest, firar min namnsdag med bland det godaste som finns 😉
Tallrik med kokt potatis, ärtor och fisksfile toppat med bacon och pepparrot.
Skapa konto

PS: vill ni ha riktigt god potatis, leta efter Baby Lou i butiken.

• Gilla
Kjell_G och 9 till
  • Laddar…
H
I perioder så blir jag helt tokig i vissa ingredienser/maträtter, och det är inte några fräcka saker utan snarare de där som man äter för att det innehåller vitaminer. Och nu menar jag så där riktigt sugen att jag kan vakna mitt i natten och vara glad över att få äta ingrediensen imorgon. Har bra blodvärden så tror bara helt enkelt att kroppen har blivit lite knäpp (-are). Senaste knappa halvåret har det varit spenat, ägg, ost och för ett par veckor sedan var det buljong med mycket chili och ingefära i nu har det gått över till broccoli. Idag blev jag extra nöjd när jag lyckades få in broccoli både i frukosten, lunchen och i middagen.
Frukost blev varm macka med rökt skinka och broccoli, lunchen blev, nedan bild, en flört mellan sufflé och omelett 🤔. Blev faktiskt riktigt gott. Ädelost, ägg, Philadelphia, greve och behöver jag säga massor av broccoli. Middagen blev kyckling, buljong baserad parmesansås och ångkokta grönsaker.
Frågan är bara vad man ska hitta på imorgon? Min familj börjar bli lite trötta på vissa av mina ingredienser. Kanske en wok?

Ost- och broccolisufflé serverad i en rund gratängform på ett rustikt träunderlägg.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
S
Vietnamesiska vårrullar.

• Stekning av vietnamesiska vårrullar på spishäll med två fat vårrullar bredvid.
    Skapa konto
  • Tre tallrikar med vietnamesiska vårrullar på ett svart bord, bredvid ett block med en penna.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Kjell_G och 10 till
  • Laddar…
Oxfilepasta på G😋
Ingredienser för oxfilépasta, inklusive strimlad oxfilé, svamp, lök, grädde, Rieslingvin och ost på en skärbräda och bänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 9 till
  • Laddar…
Hemmavärmd pizza a la salamipizza från Billys (testade modell ”stor”).. maken var (är) lite hängig (snörvlar o feber) så det kändes inte som det var lönt att göra ”finmat” ikväll 😊

Gjorde dock lite coleslaw med morot och picklad lök 👍 .. som tillbehör!

Var gott 😊
Firade mello med en päronglass 🥳

• Gilla
fusion och 2 till
  • Laddar…
Kycklingschnitzel med råstekt dragonpotatis.

• Kycklingschnitzel serverad med råstekt dragonpotatis och en citronklyfta på en tallrik.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 8 till
  • Laddar…
K
Jag hittade en burk med kycklinggryta i frysen som intogs med ris, också från frysen. Så riktigt snabb middag, från micron.. 😉 👍

• Gilla
  • Älska
Snigla och 1 till
  • Laddar…
H
Idag blev maten faktiskt riktigt bra. Det som är lite irriterande är att vi har varit ute och grejat i snön och var så där härligt avslappnade i kropp och själ när vi kom in så pratade mest och glömde av att tänka på recept och liknande m.a.o lär inte gå att återskapa denna rätt. Men typ så blev det en tomatrisotto med kyckling, vit sparris, isad och syrad broccolistam plus färsk chili och torrstekt parmaskinka. Upplägget är åt skogen då vi borde haft 1/3 på tallriken men gött var det!
Tomatrisotto med kyckling, vit sparris, syrad broccolistam, chili och parmaskinka serverad på en vit tallrik.
Skapa konto
Risotto toppad med sparris, skivad squash, lufttorkad skinka och riven parmesan på en vit tallrik.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
Haha…just identiska återskapanden är en av mina många sämre egenskaper.
Dvs jag gillar att Testa nya/utveckla maträtter & mer ”gå på känn” utan att då måtta allting och väldigt sällan jag dokumenterar resultatet 😉

Suvi5700
Det blir Herrgårdskyckling med pressad potatis.
Himla bra recept. Stek kycklingfilé. Gör en röra med creame fraiche, herrgårdsost, persilja, rökt skinka och dijonsenap. Häll över kyclingen och in i ugnen.

• Två gratängformar med gyllene yta i en ugn, synliga genom halvöppen ugnslucka.
    Skapa konto
  • Gilla
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Äggnudlar och kyckling paneng.

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Söndagsburgare med Julmust här👍
Burger med cheddarost, sallad och tomat på en tallrik bredvid ett glas med julmust.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Kjell_G och 7 till
  • Laddar…
Suvi5700
Roga1337 Roga1337 skrev:
Söndagsburgare med Julmust här👍
[bild]
Vänta några veckor så har den förvandlats till påskmust

• Haha
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Gjorde korvstroganoff med färsk pasta och laddade ett par matlådor inför veckan .

Matlåda med korvstroganoff och färsk pasta toppad med parmesan, bredvid en stekpanna med mer korvstroganoff på en spis.
Skapa konto

• Gilla
RoTe och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.