1 418 475 läst ·
17 727 svar
1418k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Mjuka tortillas med taco kyckling/paprika..
Picklad gullök, ostsås, grönsaker, hetsås/salsa, egen vitlöksdressing, guacamole, chili + några tortillachips för krisp..
Picklad gullök, ostsås, grönsaker, hetsås/salsa, egen vitlöksdressing, guacamole, chili + några tortillachips för krisp..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jag tror att du bara luras, det syns ingen Kolja där ...H husdrommaren skrev:Koljafile under ett täcke av purjolök, tomater, oregano, persilja, röd paprika och gul paprika. En blandning av lite creme fraîches, pressad citron och grädde vispas samman och hälldes ovanpå innan det gräddades. Kokt potatis är gott till, dock fick det bli hyvlad råstekt broccolistam denna gången.
[bild]
Dagens middag blev att följa detta recept ... på ett ungefär (jodå, ganska troget, inga oliver ... kanske dumt?)
https://frkdill.blogspot.com/2019/01/rod-kyckling.html
Ingen av oss blev speciellt imponerad, men ingen tyckte det var dåligt heller.
Receptet kommer nog att provas igen, kanske med någon förändring.
Framförallt tror jag på att göra en tredje sak att servera till, något råder bot mot att det var lite torrt på något vis, samt en tredje smak som gärna får gifta ihop sig.
Alltså någon röra av något slag kommer snabbt i tanken ... Hummus ?, kanske lite för mesigt, Aioli eller tzatziki ... ja kanske, men lite roligare skulle vara trevligt ...
Ingen bild på tallrik, eller precis färdig ugnsform, utan bara en halvtömd ungsform som var det som fanns att fota när jag väl kom på att göra det.
Ingen vidare bild heller, jag lovar, det såg bättre ut i verkligheten.
https://frkdill.blogspot.com/2019/01/rod-kyckling.html
Framförallt tror jag på att göra en tredje sak att servera till, något råder bot mot att det var lite torrt på något vis, samt en tredje smak som gärna får gifta ihop sig.
Alltså någon röra av något slag kommer snabbt i tanken ... Hummus ?, kanske lite för mesigt, Aioli eller tzatziki ... ja kanske, men lite roligare skulle vara trevligt ...
Ingen bild på tallrik, eller precis färdig ugnsform, utan bara en halvtömd ungsform som var det som fanns att fota när jag väl kom på att göra det.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Tsatsiki el hummus (och ev en liten färsk brödbit?) 😊Mikael_L skrev:
Dagens middag blev att följa detta recept ... på ett ungefär (jodå, ganska troget, inga oliver ... kanske dumt?)
[länk]
[bild]