1 419 041 läst ·
17 733 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Precis. Stavade fel. Sedan om man skall vara petig så är wagyu rasen. Sedan när kosan kommer från Japan och specifikt Kobe så är den väldigt högt klassad. Min var från Australien men gick ner ändå.FredrikR skrev:
Det är egentligen bara kosan från kobe som får kallas wagyu (varumärkesskyddad) men det skiter man lite i.
Riktigt så är det inte va?A atomlab skrev:Precis. Stavade fel. Sedan om man skall vara petig så är wagyu rasen. Sedan när kosan kommer från Japan och specifikt Kobe så är den väldigt högt klassad. Min var från Australien men gick ner ändå.
Det är egentligen bara kosan från kobe som får kallas wagyu (varumärkesskyddad) men det skiter man lite i.
Nä, sorry, Flummar lite och blundar på soffan. Var tvärt om. Bara Wagyu från Kobe som får kallas Kobe. Men mer kontentan är att all wagyu är inte superdyr utan det är främst den från Japan och Distriktet Kobe som utmärker sig. Men det är ofta ett tecken på bra kött oavsett vart ett kommer från.K Kane skrev:
Gårdagens middag blev pizza med mozzarella, ruccola, serrano, tomater osv..
Serverade lila coleslaw till också.. (rödkål...) hehe

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Serverade lila coleslaw till också.. (rödkål...) hehe
Logga in
Skapa konto
Dagens lunch:
Jäklar så mysko den såg ut på bild hahaha.. jag tyckte den var lite skum redan i skålen - men den såg "värre" ut på bild
Smakade 👌 dock och rödkålen förklarar det mesta (extremt bra färgmedel både till maten och händerna... och bänken/skärbrädan)
Lite fusionsoppa sådär.. kål och thai.. (rödkål, kycklingfärs, ingefära, chiliflakes, morot, paprika, ostronsås, soja, kryddor.. och det som ser ut som roliga maskar på bilden.. är lite avklippt pasta jag ville bli av med från kylen.. tänkte att kan man ha nudlar i soppa.. kan man ju ha pasta!)
Jäklar så mysko den såg ut på bild hahaha.. jag tyckte den var lite skum redan i skålen - men den såg "värre" ut på bild
Smakade 👌 dock och rödkålen förklarar det mesta (extremt bra färgmedel både till maten och händerna... och bänken/skärbrädan)
Logga in
Skapa konto
Lite fusionsoppa sådär.. kål och thai.. (rödkål, kycklingfärs, ingefära, chiliflakes, morot, paprika, ostronsås, soja, kryddor.. och det som ser ut som roliga maskar på bilden.. är lite avklippt pasta jag ville bli av med från kylen.. tänkte att kan man ha nudlar i soppa.. kan man ju ha pasta!)
Dagens:
”Juliga” revbensspjäll och ugnstekt potatis (.. provade att ”kladda ner” potatisen med lite soja, olja, peppar o sweet chili .. innan den kördes i airfryern)
Serverade resterna av tacosalladen o coleslawen ihopmixade .. till 😳👌
”Juliga” revbensspjäll och ugnstekt potatis (.. provade att ”kladda ner” potatisen med lite soja, olja, peppar o sweet chili .. innan den kördes i airfryern)
Serverade resterna av tacosalladen o coleslawen ihopmixade .. till 😳👌
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto