Suvi5700
Skaldjursfond till soppa på gång

• Skaldjursskal i en stor kastrull på en spis, förbereds troligen för att koka buljong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Tovan och 9 till
  • Laddar…
Suvi5700
Suvi5700 Suvi5700 skrev:
Skaldjursfond till soppa på gång
En kastrull med reducerad brun sås på en spis.
Skapa konto
nu är det avsilat och har reducerat ner

• Gilla
fusion och 5 till
  • Laddar…
Maria T
Isakare Isakare skrev:
3 rätters på Vadstena Kloster hotell.
Rödingen var bland det godaste jag ätit någonsin.
[bild][bild]
Kanske dit jag ska bege mig för att fira födelsedag om tre veckor, rimligt avstånd och det ser mycket gott ut!

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Tackar för tipset, det är ju rätt sida stan när man åker norrifrån.
Såg att Burgerdudes hade 2 ställen till i Sthlm efter omtalade Funky Chicken i Nacka Strand som låter värda ett besök.
Barrels ligger 5:a på den listan och dom går inte av för hackor enligt mig.
Tänk en weekend i 08 land, med god öl och burgare. 😍🍔🍻
Jag är gärna på! Om tantsällskap tillåtes.
@Mikael_L - tror det ska till en särskild träff-tråd för att bli av, men idén är god.

Maria T Maria T skrev:
Kanske dit jag ska bege mig för att fira födelsedag om tre veckor, rimligt avstånd och det ser mycket gott ut!
Det var just en födelsedagspresent, tog ett paket med hotell, spa, och middag.
Lite dyrt tänkte jag vid beställningen, men middagen var underbar rakt igenom, spaet precis vad vi ville ha, rummet och miljön gick inte att klaga på, så det var helt klart prisvärt.
Det snöade flingor stora som dasslock, -6, när vi låg i det +38 gradiga utomhusbadet, bara en sån sak är värt mycket.
Rekomenderas 👍

• Gilla
  • Älska
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Isakare Isakare skrev:
Det var just en födelsedagspresent, tog ett paket med hotell, spa, och middag.
Lite dyrt tänkte jag vid beställningen, men middagen var underbar rakt igenom, spaet precis vad vi ville ha, rummet och miljön gick inte att klaga på, så det var helt klart prisvärt.
Det snöade flingor stora som dasslock, -6, när vi låg i det +38 gradiga utomhusbadet, bara en sån sak är värt mycket.
Rekomenderas 👍
Ännu mer nyfiken på platsen nu. Om du också åkte från Stockholmsområdet (som din sida visar) så har vi samma förutsättningar. Om det inte funkar nu i år så får jag ha det på en önskan till nästa.

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Frun opigg och ville inte ha mat, då passar vi på med stuvade makaroner och falukorv som inte är hennes favorit. 😍
Tallrik med stuvade makaroner och skivad falukorv, toppad med ketchup och senap. Glas mjölk intill.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 11 till
  • Laddar…
K
Pasta med köttfärs och ketchup samt riven morot på en tallrik med blå kant, med en sked vid sidan.
Skapa konto

Makaroner och köttfärssås med rivna morötter blev det igår 👌

• Gilla
fusion och 6 till
  • Laddar…
Enkel mat idag. Stuvad potatis (rå tärnad som fick puttra en stund i stuvsåsen) med lite rester av dill.
Sockerärtor vi odlat.
Isterband, inte den syrliga sorten, körd i airfryer.

Grön sockerärtor, korv och potatis i gräddsås på en tallrik med gaffel och kniv.
Skapa konto

Jag är himla nöjd över vår enkla airfryer som vi haft sedan den där svarta veckan. Köpte den så billigt* att ingen tror på en. Kokar ägg och kör kycklingklubbor.

* 371 kronor istället för 1100.

Efter maten blev det ett glas juice av äpplen och morötter. Dumpsterdivat på väg hem från jobbet. Låg säkert 20 kg perfekta äpplen i påsar och flera påsar med ekologiska morötter i toppenskick. Jag tog bara en påse av varje för jag är inte så engagerad och har bara liten jobbväska.

• Gilla
  • Älska
fusion och 5 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:
Enkel mat idag. Stuvad potatis (rå tärnad som fick puttra en stund i stuvsåsen) med lite rester av dill.
Sockerärtor vi odlat.
Isterband, inte den syrliga sorten, körd i airfryer.

[bild]

Jag är himla nöjd över vår enkla airfryer som vi haft sedan den där svarta veckan. Köpte den så billigt* att ingen tror på en. Kokar ägg och kör kycklingklubbor.

* 371 kronor istället för 1100.

Efter maten blev det ett glas juice av äpplen och morötter. Dumpsterdivat på väg hem från jobbet. Låg säkert 20 kg perfekta äpplen i påsar och flera påsar med ekologiska morötter i toppenskick. Jag tog bara en påse av varje för jag är inte så engagerad och har bara liten jobbväska.
Tack för Tipset😀
Jag har 2fp Isterband (ej den syrliga sorten) i kylen…de kommer att Airfryas på Söndag👍

• Gilla
  • Wow
Fario och 1 till
  • Laddar…
Pannkakstorsdag.
Pannkaka med sylt och grädde på en tallrik, omgiven av bestick och ett glas vatten på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Hus tomte och 7 till
  • Laddar…
Ikväll blev det Chicken Korma här;
Gryta med Chicken Korma, innehållande kycklingbitar, röd, grön och gul paprika, lök och svamp i en stekpanna.
Skapa konto
IMG_1964.jpeg
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Pannkakstorsdag
Jag ser tydliga tecken på att en, nej vänta två, katter varit framme och nallat. 😂

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
K
Frukostkorv med lök och ketchupgrädde i ugn, serverad med ris och rivna morötter på en tallrik.
Skapa konto

Gårdagens; frukostkorv i ugn med lök och ketchupgrädde, till det ris och morötter. 👌
Idag blir det vegosnitzel kryddad med citronpeppar 👌

• Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Gårdagen:
Äntligen dags att få prova Ramen :) .. nya japanstället har haft den "pausad" sedan de öppnade.. men har nu öppnat upp ramenköp 3 dagar i veckan.

Eftersom jag aldrig provat innan.. så körde vi (som vanligt hehe) "dela strategin".. så det är halva portionerna på bilderna :)

Halv portion Tonkotsu Ramen med fläsk chashu, marinerat ägg, kikurage, böngroddar och vårlök i en skål.
Skapa konto

Tonkotsu Ramen: Fläsk chashu, marinerat ägg, kikurage (svamp), böngroddar, vårlök, nori.. med spicy Miso buljong.

Var väldigt gott!
Så nu vet jag det till nästa gång..

Koreansk mayo-kyckling med ris, stekt ägg, sallad och teriyakisås på en tallrik, toppad med sesamfrön.
Skapa konto

Korean mayo chicken blev den andra rätten, den hade vi provat innan (mycket god). Kryddig friterad kyckling som blandas med hemlagad sås.. serveras med ris.. kimchi.. sallad, Mayo aoilisås, teriyakisås, stekt ägg och sesammix.

Redigerat:
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.