1 419 360 läst ·
17 741 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Idag har vi haft en rätt konstig kombo till middag men är man sugen så är man. Pilgrimsmusslor till förrätt och blåmusslor till huvudrätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För säkerhets skull la du i en stekt kyckling också. Du kan verkligen matlagning!😀Snigla skrev:
Det var många år sedan jag åt el ens köpte ”snabbnudlar”.. men maken köpte en hel kartong för ett par mån sedan.. och jag tänkte att nu måste vi ju prova iaf!
Sååå .. det tillagades ”snabbnudlar” igår till lunch åt oss - med påfyllning av lite grönsaker och stekt kyckling 😜
Riktigt gott blev det.. (gillade smaken på dessa)
[bild]
Kanske inte den finaste maten, men huvudsaken är att man får lite egentid med bra musik, god bärs & nått starkt i glas…medans frugan och grabben ömsom dukar/fixar sallad/Pommes/dukar samt kollar på TV och Gejmar😉😀👌
Logga in
Skapa konto
Det enda jag mindes om sådana där små påsar… var att det var inte så mycket ”tugg” i snabbnudelpåsarna.. och att mamma säger att det bara är skit i.. dvs inte bokstavligen, men inget kroppen behöver näringsmässigt 😜S styren skrev:
Så när jag ändå hade lite stekt kyckling o wokgrönsaker.. passade jag på å stoppa i det med ‼️‼️😃
Logga in
Skapa konto
Både tugg o näring..
Nu ligger jag nån dag efter igen.. men vi har besök 😊
I förrgår (fredags) åt vi Tapas här 👍
I förrgår (fredags) åt vi Tapas här 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Igår var det dags för min årliga..efterlängtade:
GÅSAMIDDAG
😍😍😍
En av mina favorit ”högtider” matmässigt.. love gås (gillar iof kalkon o anka med..)
Gästen ville prova svartsoppan.. vilket vi / husparet skippade i år (helt ok soppa eg.. men ja, bara söt och smakar söt pepparkaka - så vi gjorde räktoast till oss istället!
Sedan var det som sagt gås med div tillbehör.. inlagd gurka, gelé, äppelmos, brysselkål, potatis , rödkål & såååås ‼️😍
Nom nom
( blev ingen skånsk äppelkaka till dessert, vi svek den allihopa.. käkade lite ostbricka och spelade yatzy istället 😊)
GÅSAMIDDAG
😍😍😍
En av mina favorit ”högtider” matmässigt.. love gås (gillar iof kalkon o anka med..)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Gästen ville prova svartsoppan.. vilket vi / husparet skippade i år (helt ok soppa eg.. men ja, bara söt och smakar söt pepparkaka - så vi gjorde räktoast till oss istället!
Sedan var det som sagt gås med div tillbehör.. inlagd gurka, gelé, äppelmos, brysselkål, potatis , rödkål & såååås ‼️😍
Nom nom
( blev ingen skånsk äppelkaka till dessert, vi svek den allihopa.. käkade lite ostbricka och spelade yatzy istället 😊)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 008 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 008 inlägg
Igår hade jag två kompisar på besök och vi käkade pizza tillsammans med min familj.
Det blev inga bilder för vi frös för mycket när vi bakade ut pizzorna på uteköket och gräddade i pizzaugnen.
Det var + 1 så det var i alla fall inte frysgrader. 😂
Det blev inga bilder för vi frös för mycket när vi bakade ut pizzorna på uteköket och gräddade i pizzaugnen.
Det var + 1 så det var i alla fall inte frysgrader. 😂
Renoverare
· Värmland
· 1 178 inlägg
Gårdagens..
Vitlöksmarinerad FLANKSTEK (som legat i sousviden i ca 3 timmar).. 😍 till det serverades hasselbackpotatis (penslad med vitlök & timjansmör), rödvinssås och grönsaker 👍
Vitlöksmarinerad FLANKSTEK (som legat i sousviden i ca 3 timmar).. 😍 till det serverades hasselbackpotatis (penslad med vitlök & timjansmör), rödvinssås och grönsaker 👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto