H
Idag har vi haft en rätt konstig kombo till middag men är man sugen så är man. Pilgrimsmusslor till förrätt och blåmusslor till huvudrätt.
Tallrik med pilgrimsmusslor i smält smör, vitlök och persilja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blåmusslor i blå nätpåse på ett bord.
Skapa konto

Skål med blåmusslor i sås serverad på träbord, med en vit skål innehållande sås och en sked i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
Kjell_G och 9 till
  • Laddar…
S
Snigla Snigla skrev:
Det var många år sedan jag åt el ens köpte ”snabbnudlar”.. men maken köpte en hel kartong för ett par mån sedan.. och jag tänkte att nu måste vi ju prova iaf!

Sååå .. det tillagades ”snabbnudlar” igår till lunch åt oss - med påfyllning av lite grönsaker och stekt kyckling 😜

Riktigt gott blev det.. (gillade smaken på dessa)

[bild]
För säkerhets skull la du i en stekt kyckling också. Du kan verkligen matlagning!😀

• Haha
Snigla
  • Laddar…
Kanske inte den finaste maten, men huvudsaken är att man får lite egentid med bra musik, god bärs & nått starkt i glas…medans frugan och grabben ömsom dukar/fixar sallad/Pommes/dukar samt kollar på TV och Gejmar😉😀👌
Grillad mat på en tallrik och aluminiumfolie, inklusive kött, kycklingbitar, korv och tillagade grönsaker, placerad på en svart grill.
Skapa konto

• Gilla
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
S styren skrev:
För säkerhets skull la du i en stekt kyckling också. Du kan verkligen matlagning!😀
Det enda jag mindes om sådana där små påsar… var att det var inte så mycket ”tugg” i snabbnudelpåsarna.. och att mamma säger att det bara är skit i.. dvs inte bokstavligen, men inget kroppen behöver näringsmässigt 😜

Så när jag ändå hade lite stekt kyckling o wokgrönsaker.. passade jag på å stoppa i det med ‼️‼️😃

Skål med snabbnudlar, stekt kyckling och wokgrönsaker, serverad på ett bord med laptop-tangentbord i bakgrunden.
Skapa konto

Både tugg o näring..

• Gilla
Kakelugnen566 och 7 till
  • Laddar…
Nu ligger jag nån dag efter igen.. men vi har besök 😊

I förrgår (fredags) åt vi Tapas här 👍

Tapas med salami, prosciutto, paprika, gurkstavar, oliver och en skål med ost, upplagt på en sektionerad tallrik.
Skapa konto

Assorterade tapas på bord med kött, grönsaker, dippsåser, bröd och dryck. Två personer sitter runt bordet.
Skapa konto

Tapasmåltid med olika rätter, inklusive hummus, bröd, grönsaker, såser och ett glas dryck på ett matbord.
Skapa konto

Tallrik med tapas: salamiskivor, paprika, gurka, omelett, prosciutto, svamp och fyllda paprikor.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Mikael_L och 7 till
  • Laddar…
Igår var det dags för min årliga..efterlängtade:

GÅSAMIDDAG
😍😍😍

En av mina favorit ”högtider” matmässigt.. love gås (gillar iof kalkon o anka med..)

Tallrik med gås, potatis, brysselkål, rödkål, inlagd gurka, äppelmos, gelé och sås på en grön bordstablett.
Skapa konto

En person sitter vid ett dukat bord och har en tallrik med svartsoppa framför sig, tillsammans med ett glas dryck och bestick.
Skapa konto

Räktoast serverad på en blommig tallrik, bredvid glas med servett och ett glas dryck på duk med blommönster.
Skapa konto

Dukat bort med tända ljus, inlagd gurka, brysselkål och glas med dryck, redo för gåsamiddag.
Skapa konto

Gästen ville prova svartsoppan.. vilket vi / husparet skippade i år (helt ok soppa eg.. men ja, bara söt och smakar söt pepparkaka - så vi gjorde räktoast till oss istället!

Sedan var det som sagt gås med div tillbehör.. inlagd gurka, gelé, äppelmos, brysselkål, potatis , rödkål & såååås ‼️😍

Nom nom

( blev ingen skånsk äppelkaka till dessert, vi svek den allihopa.. käkade lite ostbricka och spelade yatzy istället 😊)

• Gilla
  • Älska
Roga1337 och 6 till
  • Laddar…
S
Igår hade jag två kompisar på besök och vi käkade pizza tillsammans med min familj.
Det blev inga bilder för vi frös för mycket när vi bakade ut pizzorna på uteköket och gräddade i pizzaugnen.
Det var + 1 så det var i alla fall inte frysgrader. 😂

• Gilla
Kakelugnen566 och 4 till
  • Laddar…
Igår, bakad potatis med grillad rostas.
Sallad och bea.
Bakad potatis med grillad rostas, sallad och bearnaisesås på en tallrik, med glas vin, vatten och öl vid en dukad middag.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 8 till
  • Laddar…
Havregrynsfrallor till mellanmålet

• En havregrynsfralla ligger på en plåt med bakplåtspapper, redo att gräddas.
    Skapa konto
  • Baka havregrynsfrallor: En hand formar deg och strör havregryn, med bakplåt och bakplåtspapper redo.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Rickard.lj och 6 till
  • Laddar…
Gjorde Tikka Masala för några av veckans matlådor. Frugan tyckte dock att det jag lagat inte var starkt nog 🤥, så för henne blev det chiliflakes med Masala 😉

Tikka Masala med chiliflakes på ris, serverad på en vit tallrik med en sked.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
Keso-ostkaka med hjortronkvarg till kvällsmål. Lade upp lite lagom i tallriken för fotografering, bara för att ni inte ska tro att jag slafsade i mig alltihop 😙🤫
Keso-ostkaka serverad på tallrik med hjortronkvarg. Burkar med hjortronsylt och lättkvarg syns i bakgrunden på köksbänken.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 8 till
  • Laddar…
Basilikakyckling med soltorkade tomater och pasta.
Tallrik med pasta, kyckling, soltorkade tomater och riven ost. En glas vin och vatten syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Älg innanlår med peppar sås å rusti . Familjen godkände 😆🙏

• Älginnanlår med pepparsås och råraka på en tallrik, serverat med en tomat- och rödlökssallad.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 9 till
  • Laddar…
På jobbet i natt och då Tallrik med entrecôte, ciabatta och svamp vid en dator.
Skapa konto
blev det en liten primitiv nattamacka. Entrecote och clabatta.

• Gilla
  • Wow
fusion och 9 till
  • Laddar…
Gårdagens..

Vitlöksmarinerad FLANKSTEK (som legat i sousviden i ca 3 timmar).. 😍 till det serverades hasselbackpotatis (penslad med vitlök & timjansmör), rödvinssås och grönsaker 👍

Vitlöksmarinerad flankstek med rödvinssås, hasselbackspotatis och grönsakssallad på tallrik.
Skapa konto

Vitlöksmarinerad flankstek skuren i skivor på ett vitt fat, omgiven av ett dukat middagsbord med en kandelaber i bakgrunden.
Skapa konto

Flankstek med vitlöksmarinad, hasselbackspotatis med timjansmör, rödvinssås och grönsaker på tallrik, dukat med bestick.
Skapa konto

• Gilla
husdrommaren och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.