1 419 009 läst ·
17 733 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 452 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 452 inlägg
Om du menar från korvbrödsbagaren så ja. Frågade en personal som sa att de i allafall inte hade utgått, snarare att det var tillverkningsbekymmer av nåt slagP pmd skrev:
Lite udda objekt .. 🤓 host middag .. men jag kan tala om att det är inte så mycket fett som rinner ut (som det ser ut), mer vätska (och såklart lite ostfett).
Har gjort en inbakad pizza? hm pirog? med chili con carne i hehe.. 😊
Sista slatten av min chili con carne åkte sonika in i en pizzadeg.. (tillsammans med tomatsås, ost och skivad lök ..) - hade vanlig sallad till, på sidan av 👍
(så det är både bönor, vitkål, morötter m.m. inuti - blev riktigt bra!)
Har gjort en inbakad pizza? hm pirog? med chili con carne i hehe.. 😊
Sista slatten av min chili con carne åkte sonika in i en pizzadeg.. (tillsammans med tomatsås, ost och skivad lök ..) - hade vanlig sallad till, på sidan av 👍
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(så det är både bönor, vitkål, morötter m.m. inuti - blev riktigt bra!)
Då vädret har varit grått och tråkigt hela veckan har denna helgen gått i temat mustig värmande höstmat.
I fredags blev det kålpudding, Markus Aujalay`s recept.
Igår blev det en gryta med inspiration från Bouef bourguignon, avvikelsen från det klassiska receptet var att vi hade i brynt vitkål. Blev inte dumt alls så denna varianten kommer jag fortsätta med lite då och då. Dock blev det ingen fotogenisk mat.
Idag blir det pulled beef med mängder av goa grönsaker och lite nybakt bröd. Fått nyslungad honung av föräldrarna så detta tillsammans med örter, olja, vitlök, lök, soya, kryddor och lite ketchup får bli marinaden som köttet lagas i.
Helgens drink för att bryta av grått väder och all brun mat blev nedan, raspberry sour, vodka, jordgubbar och lite saft från pressad apelsin :
Pulled beef på g, sätter ugnen på 100 grader och tar ca 8 h så vid 17:00 blir det middag.
I fredags blev det kålpudding, Markus Aujalay`s recept.
Igår blev det en gryta med inspiration från Bouef bourguignon, avvikelsen från det klassiska receptet var att vi hade i brynt vitkål. Blev inte dumt alls så denna varianten kommer jag fortsätta med lite då och då. Dock blev det ingen fotogenisk mat.
Idag blir det pulled beef med mängder av goa grönsaker och lite nybakt bröd. Fått nyslungad honung av föräldrarna så detta tillsammans med örter, olja, vitlök, lök, soya, kryddor och lite ketchup får bli marinaden som köttet lagas i.
Helgens drink för att bryta av grått väder och all brun mat blev nedan, raspberry sour, vodka, jordgubbar och lite saft från pressad apelsin :
Logga in
Skapa konto
Pulled beef på g, sätter ugnen på 100 grader och tar ca 8 h så vid 17:00 blir det middag.
Logga in
Skapa konto
Som mamma brukar säga .. ströpinnar ( FISKPINNAR ) och hemgjort potatismos 🤓👍
(någon nämnde icke fotogenisk mat, jag är expert på det haha.. jag äter nog mer med munnen än med ögonen - även om jag kan tycka fina uppläggningar.. är fina!)
Logga in
Skapa konto
(någon nämnde icke fotogenisk mat, jag är expert på det haha.. jag äter nog mer med munnen än med ögonen - även om jag kan tycka fina uppläggningar.. är fina!)
Delad middag idag. Grönsakssoppa basic (lite chiliflakes i) och gnocchi med bacon tillsammans med ugnsrostad zucchini, röd paprika, rödlök och favoriten sivripaprika
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fick ta ut lite chili con carne ur frysen ikväll.. var lite oinspirerad till annat - och chili con carne är ju alltid gott!
Tyckte den var snäppet för mesig sist.. så jag hade en tsk egen sambal i idag när jag värmde på 👍
Serverades med nachos, gräddfil/kvarg och picklad rödlök 😍
Tyckte den var snäppet för mesig sist.. så jag hade en tsk egen sambal i idag när jag värmde på 👍
Serverades med nachos, gräddfil/kvarg och picklad rödlök 😍
Logga in
Skapa konto
Klart man ska ha nån potät tillRoga1337 skrev:
Jag föredrar själv vita bönor då jag tycker de bruna är sötare.. maken tycker tvärtom haha - kontentan av det är att vi sällan äter det (ha.. jag kan äta det till lunch när han inte är hemma!)