1 340 919 läst ·
16 366 svar
1341k läst
16,4k svar
Vad blir det för mat?
Middag idag blev fläskytterfile, sås, potatis, majs och morötter
Jag brukar skiva fyfen tunt, ett par mm, krydda med paprikapulver och salt, och sen steka på lite hög värme.
Det är fördelaktigt att skiva och krydda allt kött först och sen börja steka för det går fort i stekplåten.
Det blir så gott. För att inte tala om såsen..👌👌
Jag brukar skiva fyfen tunt, ett par mm, krydda med paprikapulver och salt, och sen steka på lite hög värme.
Det är fördelaktigt att skiva och krydda allt kött först och sen börja steka för det går fort i stekplåten.
Det blir så gott. För att inte tala om såsen..👌👌
Nytt försök.. från datorn denna gång (funkade inte att modifiera texten av nån anledning på mobilen.. )
Dagens här blev..
PASTAGRATÄNG (lite kylskåpsrens sådär..) serverades med lite ketchup 😊
(köttfärs. tomat, ost på topp, kryddor, majs, vitkål, morot, vitlök, paprika, lök, lite kalvfond/vatten.. pasta)
Dagens här blev..
PASTAGRATÄNG (lite kylskåpsrens sådär..) serverades med lite ketchup 😊
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
(köttfärs. tomat, ost på topp, kryddor, majs, vitkål, morot, vitlök, paprika, lök, lite kalvfond/vatten.. pasta)
Burgartisdag. 😉
Uppifrån och ner:
fullkornsbröd, överdel
majonnäs
Sambal oelek
små gröna oliver fyllda med chili, skivade
inlagd gurka, hackad
purjolök, hackad
isbergssallat, strimlad
Västerbottenost
nötfärs, ekologisk
Dijonsenap
fullkornsbröd, underdel
I glaset en Bayreuther Hell.
Gaffeln är till för att plocka sånt som ramlar av burgaren när man äter den. Med händerna förstås.
Jag tvivlar på att det är speciellt lätt att identifiera ingredienserna genom att ta en tugga. Det vore kanske kul att låta en testperson försöka. Jag misstänker att man kan ta bort flera av ingredienserna utan att det direkt märks.
Logga in
Skapa konto
Uppifrån och ner:
fullkornsbröd, överdel
majonnäs
Sambal oelek
små gröna oliver fyllda med chili, skivade
inlagd gurka, hackad
purjolök, hackad
isbergssallat, strimlad
Västerbottenost
nötfärs, ekologisk
Dijonsenap
fullkornsbröd, underdel
I glaset en Bayreuther Hell.
Gaffeln är till för att plocka sånt som ramlar av burgaren när man äter den. Med händerna förstås.
Jag tvivlar på att det är speciellt lätt att identifiera ingredienserna genom att ta en tugga. Det vore kanske kul att låta en testperson försöka. Jag misstänker att man kan ta bort flera av ingredienserna utan att det direkt märks.
Redigerat:
Tjocka revbensspjäll planeras till kl 18.30.
Satt på 125 grader och kryddade med; Salt, blandpeppar, soja, majsolja, ingefära, lökpulver, het paprika granulat, vitlöks granulat och grillkrydda.
Sötpotatisklyftor till.
Sås? Nepp, det blir steksky från spjällen!
Satt på 125 grader och kryddade med; Salt, blandpeppar, soja, majsolja, ingefära, lökpulver, het paprika granulat, vitlöks granulat och grillkrydda.
Sötpotatisklyftor till.
Sås? Nepp, det blir steksky från spjällen!