1 339 271 läst ·
16 349 svar
1339k läst
16,3k svar
Vad blir det för mat?
Hustruns matlagning.
Stekt torsk med potatis och kantarellsås. En haricot vert (grön böna) och en vaxböna (gul böna).
Resten av grönsakerna av olika slag åt min fru upp.
Aioli på potatisen, tyvärr. Det blev inte så jättebra. Jag skippade aiolin när jag tog om.
I glaset en gibson. När den var slut fortsatte jag med ett glas Zephyr.
Stekt torsk med potatis och kantarellsås. En haricot vert (grön böna) och en vaxböna (gul böna).
Resten av grönsakerna av olika slag åt min fru upp.
Aioli på potatisen, tyvärr. Det blev inte så jättebra. Jag skippade aiolin när jag tog om.
I glaset en gibson. När den var slut fortsatte jag med ett glas Zephyr.
Redigerat:
Idag blir det grillad karré (i mörkret!) med egen grillolja. Pommes strips gjorda på sötoptatis & vanlig potatis.
Grönsallad med tzatsiki.
Minnen från sommarhalvåret med andra ord! 😎😎
Börjar bli svårt att hitta kol till vettiga priser dock.
Jula har ju slutat sälja 2 för 69:-
Grönsallad med tzatsiki.
Minnen från sommarhalvåret med andra ord! 😎😎
Börjar bli svårt att hitta kol till vettiga priser dock.
Jula har ju slutat sälja 2 för 69:-
Redigerat:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
"Grönsaker i ugn" = zucchini, paprika och lök idag, varierar med säsong och humör. Halloumi denna gång, men grillost eller Fetaost funkar också fint.
Tsatsiki och nån kall sås som passar till grillat hittade jag i kylen, samt detta salt som köptes igår för 15 kr (kort datum) på en COOP-butik jag sällan besöker.
Fråga om lökhackning. Minns när min mamma stod tårögd efter att ha rivit gul lök till köttbullar eller liknande (70.tal), sen har jag också gråtit en skvätt när jag tärnat lök i vuxen ålder, men verkar skilja från lök till annan (haha). Förra lördagen finhackade jag Chalottenlök och höll faen på att bli tossig, totalt igenimmat i ögon och näsa. Idag, röd lök och ingen gråt alls. Nyfiken om någon annan upplever skillnad mellan gul, röd, chalott och ytterligare sort.