1 419 081 läst ·
17 734 svar
1419k läst
17,7k svar
Vad blir det för mat?
Du är inte från västkusten va? 😉😂. Vi som vet köper helst inte skaldjur i månader som inte innehåller bokstaven ”R” eftersom skaldjuren har bättre kvalitet när det är kallare i vattnet.
Kräftskiva i augusti är därför t.ex. inte helt rätt.
Kräftskiva i augusti är därför t.ex. inte helt rätt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Jag brukar normalt äta hummer som levt minst 5 somrar. Visste inte det var dåligt.mexitegel skrev:
Men du har rätt. Skaldjur från kallare breddgrader är bättre. Men det är för att de lever i kallt vatten året runt.
En hummer är som bäst mellan 500-900gr så en 5åring ör lite för gammal. Är väl snarare att det inte går att få tag i färsk hummer på sommaren då man inte får fiska svensk hummer då. Iof kan man ju importera Maine hummer men brukar inte vara så bra efter sådan bra resa över Atlanten. Den ör dock sjukt bra runt Maine/long island.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Du har inte fel i princip men jag tycker att det viktigaste nu för tiden är att man har en riktigt bra fiskhandlare som dels tar in så bra kvalitet som möjligt men också säger till/rekommenderar det som är bäst i disken för dagen. Kvaliteten på fisk och skaldjur är inte som det var för 20 år sedan, tycker jag iallafall.mexitegel skrev:
/ Västkustbo
Rökbacken i Falun.
Deras backbreaker för 3 personer.
Ni som har besökt Brisket and Friends känner igen konceptet.
En hel del mat, och mycket gott.
Alla 3 nöjda. 😋
En del god öl dessutom, deras mystery tap innehöll inget mindre än Apex Oath Skull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Deras backbreaker för 3 personer.
Ni som har besökt Brisket and Friends känner igen konceptet.
En hel del mat, och mycket gott.
Alla 3 nöjda. 😋
En del god öl dessutom, deras mystery tap innehöll inget mindre än Apex Oath Skull.
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg
Sniglar var länge sedan. Tycker det är trevliga med skal men enklare såhär 
En tryffel croque på det så är matkoman ett faktum 😀
Edit: när jag blir diktator över Sverige är det arkebusering på att ha stängt i juli och slamtömning vid lunchtid.
Logga in
Skapa konto
En tryffel croque på det så är matkoman ett faktum 😀
Logga in
Skapa konto
Edit: när jag blir diktator över Sverige är det arkebusering på att ha stängt i juli och slamtömning vid lunchtid.
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 20 190 inlägg