1 421 120 läst ·
17 776 svar
1421k läst
17,8k svar
Vad blir det för mat?
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
Jag gjorde misstaget att äta nachos med salsa som kom med biran på ett hak i Tijuana. Min mage var orolig hela kvällen men jag slapp regelrätt magsjuka 
Eller kan det varit att man slickade saltet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller kan det varit att man slickade saltet?
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Anka med sparris & kål samt sötpotatis och sardellsmör som blev över från tidigare i veckan, mäter sig väldigt bra med vår ”go-to” ankrätt (anka med sötpotatismos och calvados-sås) - till det en vit rioja som verkligen funkade bra till fågel!
/U
EDIT: i sann ”verktygsanda” kanske jag också ska passa på att tipsa om stekpannan i förgrunden, tidigare körde vi nästan enbart grillens sizzle-zone för att få kraftig yta på exv. Sous-vide protein men denna Kockums-panna har gett ett riktigt bra alternativ. Det värmer mitt hjärta extra mycket att råmaterialet också kommer från Sverige, en systeranläggning till den som syns i bakgrunden på ett annat inlägg jag såg idag…
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
/U
EDIT: i sann ”verktygsanda” kanske jag också ska passa på att tipsa om stekpannan i förgrunden, tidigare körde vi nästan enbart grillens sizzle-zone för att få kraftig yta på exv. Sous-vide protein men denna Kockums-panna har gett ett riktigt bra alternativ. Det värmer mitt hjärta extra mycket att råmaterialet också kommer från Sverige, en systeranläggning till den som syns i bakgrunden på ett annat inlägg jag såg idag…
Redigerat:
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Logga in
Skapa konto
dragen älg med grönsaker och vitlökssås..
Lite strips..
Logga in
Skapa konto
En god chokladpudding strut med en klick grädde på...
Lite kaffe och en whisky till
Renoverare
· Stockholm
· 20 195 inlägg
AndersMalmgren skrev:
Precis ingen koppling alls. Men ett gott bröd är ett ett gott bröd. Och blir inte godare än ett gott bröd.
Lindeberg är btw som i Franzén Lindeberg. Så man slipper stå i kö på Rörstrandsgatan som alla andra fjantar
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
AndersMalmgren skrev:
ROFLA atomlab skrev:
Renoverare
· Stockholm