Mer vatten i avloppet brukar lösa problemen med stopp. Med lite tur löser det alla avloppsproblem!
 
Ulltand Ulltand skrev:
Är det inte så att när man spolar ner vatten i avloppet så måste motsvarande mängd luft ut ur rörledningen, Om prylen under diskbänken fungerar för att släppa in luft kommer den inte lösa problemet. Då behövs en avloppsventilation som kan släppa ut luft istället. Det finns oftast som en ledning som går upp genom taket.
Vet att tråden är gammalt, men har exakt samma problem och tycker precis som ulltand: När jag trycker upp tätningsringen i ventilen med en liten pinne eller helt enkelt tar bort hela ventilen, så rinner vattnet ohindrat iväg och känner jag faktiskt hur luften strömmer ut! Alltså inte sugs in, utan tvärtom vill luften ut ur röret. Finns det inte såna ventil som släpper ut luften och stänger sig sedan igen? Avluftningsrör till taket blir svårt, eftersom avloppet ligger mitt i huset, inte mot någon yttervägg. Nån idé på en sån ventil?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.