Hejsan, är lite nyfiken på vad ni tecknat för elavtal och vad ni betalar per kWh idag..
1. Vad tecknade ni för avtal? och när.. (rörligt, bundet / hur länge)
2. Hos vilken leverantör?
3. Pris per kWh idag? (inkl allt: fasta avgifter, energiskatt, moms - men EJ nätavgift)
PS - Jag är nöjd med mitt avtal jag förhandlade mig till i förra veckan - men jag vet ju inte om det är bra eller dåligt om jag inte har något att jämföra med!
1. Vad tecknade ni för avtal? och när.. (rörligt, bundet / hur länge)
2. Hos vilken leverantör?
3. Pris per kWh idag? (inkl allt: fasta avgifter, energiskatt, moms - men EJ nätavgift)
PS - Jag är nöjd med mitt avtal jag förhandlade mig till i förra veckan - men jag vet ju inte om det är bra eller dåligt om jag inte har något att jämföra med!
Redigerat:
1. 2006 rörligt
2. Jämtkraft
3. 56,6öre/kwh(inkl moms och energiskatt) + 360kr årsavgift
2. Jämtkraft
3. 56,6öre/kwh(inkl moms och energiskatt) + 360kr årsavgift
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hejsan själv!
Har just får första fakturan från ny el-leverantör.
1. Rörligt, ett års bindningstid.
2. Fortum.
3. 0,59 kr/kWh.
Kommentar:
Man borde byta leverantör varje år, för första året slipper man ofta den fasta månadsavgiften.
Annars hade mitt pris varit 0,72 kr/kWh.
Har just får första fakturan från ny el-leverantör.
1. Rörligt, ett års bindningstid.
2. Fortum.
3. 0,59 kr/kWh.
Kommentar:
Man borde byta leverantör varje år, för första året slipper man ofta den fasta månadsavgiften.
Annars hade mitt pris varit 0,72 kr/kWh.
1. Kundkraft sköter mitt med fast pris ett år i taget. Omförhandling i november med leverans januari - december men vore bättre att ändra det till omförhandling på våren istället då priserna brukar vara lägre.
2. Elverket Vallentuna Elnät AB för närvarande
3. 75,5 öre / kWh inkl. allt utom nätavgiften
2. Elverket Vallentuna Elnät AB för närvarande
3. 75,5 öre / kWh inkl. allt utom nätavgiften
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Vilka låga priser, antar att det är för att ni tar bort nätavgiften, betalade 2,15 kr/kWh inkl allt, är det åt helvete?
Betalade 91 öre exkl nät.
Betalade 91 öre exkl nät.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Inklusive nät betalar jag nu 1,57 kr/kWh.
Men det är klart att det är dyrare i Stockholm. Ni har ju råd
Men det är klart att det är dyrare i Stockholm. Ni har ju råd
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
1. Rörligt, 12 mån - sk prova på
2. Telge Energi
3. 67 öre/kWh för Maj, Juni var 78 öre, efter avdragen rabatt inkl skatter, moms mm (exkl nät).
Borde vara sista eller näst sista fakturan från Telge, har precis bytt leverantör - brukar byta varje år för att få förmånligt pris/rabatt(er).
För de som inte är ensamhushåll, och vill bryta ett lång (och dyrt) el-avtal, skriv över "nät-abonnemanget" på sambo/fru/make/etc, då bryts även pågående elavtal.
2. Telge Energi
3. 67 öre/kWh för Maj, Juni var 78 öre, efter avdragen rabatt inkl skatter, moms mm (exkl nät).
Borde vara sista eller näst sista fakturan från Telge, har precis bytt leverantör - brukar byta varje år för att få förmånligt pris/rabatt(er).
För de som inte är ensamhushåll, och vill bryta ett lång (och dyrt) el-avtal, skriv över "nät-abonnemanget" på sambo/fru/make/etc, då bryts även pågående elavtal.
Redigerat:
Fastpris 5år, tecknat 2016-02 med Eon till 57,50 öre/kWh inkl. skatt och moms, bor i ett område med reducerad energiskatt. För de intresserade är mitt pris med elöverföring 121,75 öre/kWh inkl skatt och moms.
Årsförbrukning ca 7500kWh
Årsförbrukning ca 7500kWh