Hejsan, är lite nyfiken på vad ni tecknat för elavtal och vad ni betalar per kWh idag..

1. Vad tecknade ni för avtal? och när.. (rörligt, bundet / hur länge)
2. Hos vilken leverantör?
3. Pris per kWh idag? (inkl allt: fasta avgifter, energiskatt, moms - men EJ nätavgift)

PS - Jag är nöjd med mitt avtal jag förhandlade mig till i förra veckan - men jag vet ju inte om det är bra eller dåligt om jag inte har något att jämföra med!

Redigerat:
1. 2 år bundet

2. Vattenfall

3. 0.82kr/kWh inkl allt utom nätavgiften

:)

1. 2006 rörligt
2. Jämtkraft
3. 56,6öre/kwh(inkl moms och energiskatt) + 360kr årsavgift

• Gilla
Anders Holmstrom
  • Laddar…
Hejsan själv!

Har just får första fakturan från ny el-leverantör.

1. Rörligt, ett års bindningstid.
2. Fortum.
3. 0,59 kr/kWh.

Kommentar:
Man borde byta leverantör varje år, för första året slipper man ofta den fasta månadsavgiften.
Annars hade mitt pris varit 0,72 kr/kWh.

1. 3-årsavtal, bundet (tecknat 11 aug 2016)

2. Vattenfall

3. 75.88 kWh (inkl allt utom nätavgift)

1. Kundkraft sköter mitt med fast pris ett år i taget. Omförhandling i november med leverans januari - december men vore bättre att ändra det till omförhandling på våren istället då priserna brukar vara lägre.
2. Elverket Vallentuna Elnät AB för närvarande
3. 75,5 öre / kWh inkl. allt utom nätavgiften

Redigerat:
1. Fast pris 12 månader (Tecknat 29/2/2016)
2. Telinet
3. 63 öre per kWh + månadsavgift 19 kr

hsd
Treårsavtal 1/1-15....
EON
88 öre

OXYD
1. Timbaserat
2. Sala heby
3. spotpris +2,5öre kWh + nätavgift hos Eon med den lägre fasta kostnaden för vi är under 8000Kw/år

Redigerat:
Vilka låga priser, antar att det är för att ni tar bort nätavgiften, betalade 2,15 kr/kWh inkl allt, är det åt helvete?

Betalade 91 öre exkl nät.

Inklusive nät betalar jag nu 1,57 kr/kWh.

Men det är klart att det är dyrare i Stockholm. Ni har ju råd :cool:

OXYD skrev:
...
3. spotpris +2,5öre kWh + nätavgift hos Eon med den lägre fasta kostnaden för vi är under 8000Kw/år
Vilken kostnad gör det per kWh då?
Och vad är den "fasta" kostnaden?
Spotpris har jag noll koll på.

Ett totalpris är väl det som är intressant.

M
1. Fast pris, 12måm
2. Skellefteå Kraft
3. 64öre/kWh + 19:-/mån (ca 95öre/kWh inkl nätavgift)

1. Rörligt, 12 mån - sk prova på
2. Telge Energi
3. 67 öre/kWh för Maj, Juni var 78 öre, efter avdragen rabatt inkl skatter, moms mm (exkl nät).

Borde vara sista eller näst sista fakturan från Telge, har precis bytt leverantör - brukar byta varje år för att få förmånligt pris/rabatt(er).

För de som inte är ensamhushåll, och vill bryta ett lång (och dyrt) el-avtal, skriv över "nät-abonnemanget" på sambo/fru/make/etc, då bryts även pågående elavtal.

Redigerat:
  • Gilla
magda136 och 3 till
  • Laddar…
Fastpris 5år, tecknat 2016-02 med Eon till 57,50 öre/kWh inkl. skatt och moms, bor i ett område med reducerad energiskatt. För de intresserade är mitt pris med elöverföring 121,75 öre/kWh inkl skatt och moms.
Årsförbrukning ca 7500kWh

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.