440 988 läst ·
1 279 svar
441k läst
1,3k svar
Vad betalar ni för Verisure / månad?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Anade det, tråkigt man ska behöva göra det bara.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Vet de som köper Verisure larm grejor beggade,
Samt parar ihop dem med appen, och får ett uppkopplat larm ”gratis, alltså slipper övervakningstjänsten samt Abb kostnad.
Skulle aldrig betala 400-500:- i månaden..
Samt parar ihop dem med appen, och får ett uppkopplat larm ”gratis, alltså slipper övervakningstjänsten samt Abb kostnad.
Skulle aldrig betala 400-500:- i månaden..
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Så vore önskvärt, vårt är dock för dumt för det, har inte stöd för app.
Och om jag säger upp abonnemanget så tar de GSM-modemet.
Och om jag säger upp abonnemanget så tar de GSM-modemet.
Fick fakturan idag. Månadsavgiften höjd från 394:- till 428:-
När vi nyinstallerade Verisure för 3 år sedan var avgiften 379:-
Vi installationen betalde vi 7000:- och band oss för 36 månader. Blir att ringa imorgon och höra om de vill att jag ska avsluta abonnemanget nu när bindningstiden är över.
När vi nyinstallerade Verisure för 3 år sedan var avgiften 379:-
Vi installationen betalde vi 7000:- och band oss för 36 månader. Blir att ringa imorgon och höra om de vill att jag ska avsluta abonnemanget nu när bindningstiden är över.
Verisure var hos mig i veckan. Nu är de äntligen avslutat. Jag hade ett larm från Verisure som installerades 2007. Detta larm har naturligtvis ingen APP och fungerade bara med GSM. Enligt Verisureteknikern, som kom och tog ner grejerna, så kan jag inte använda larmet längre efter att de plockade simkortet ur larmboxen. Han kopplade även ur strömkabeln ur larmboxen. Sedan gick han runt och plockade bort alla dekalerna.
Jag har valt att sluta köra med Verisure pga följande orsaker:
1. Larmet jag hade, hade ingen APP, och var inte heltäckande.
2. Skulle jag uppgradera larmet till ett nyare från verisure så hade månadskostnaden skjutit i höjden. 175kr -> 399kr. Då hade jag inte heller fått fler komponenter än tidigare, alltså fortfarande inte heltäckande.
3. Jag hatar månadskostnader. Speciellt höga sådana.
Mitt nya larm är ett Ajax som jag nu har kört med i ett par månader. Jämfört med Verisure larmet så ger det mig:
1. Ingen månadskostnad.
2. Grym APP. Har faktiskt inget att klaga på gällande den.
3. Larmet täcker in alla tänkbara inbrottszoner och inte bara gångarna som fallet va med Verisure tidigare. Det var gjort så för att spara på månadskostnaden då Verisure ökar månadskostnaden baserat på hur många komponenter de bevakar.
4. Utomhus siren har jag nu!
5. Alla larmkomponenter är PLUS modellen. Så den känner av både "shock", "tilt" och brott. Det innebär att larmet utlöser, om du vill, redan vid försök till inbrott.
6. Det bästa är dock att det är super enkelt att installera och konfigurera. Jag visade faktiskt Verisure teknikern och han blev impad över hur simpelt allt var. Han sa att han tyckte själv att Verisures prylar ur detta perspektiv känns hopplöst efter. Det hade varit önskvärt att kunderna kan göra lite av installationsarbetet också.
Nu lär de ta ett tag innan jag har "betalat av" Ajax larmet dock. De gick på över 20,000kr. Ja, jag överdrev med alla komponenterna men jag ville ha de heltäckande. Känslan när något är ordentligt så att säga går inte att beskriva.
Innehållet i mitt gamla Verisure larm:
1st Fjärrkontroll
2st Kameror med IR
1st IR
1st Larmpanel (Manöveringspanel)
1st Basic Magnetkontakt
1st Larmbox (Centralenhet)
0st Brandvarnare
0st Vattenlarm
Innehållet i mitt Ajax larm:
1st Fjärrkontroll
1st Utomhus siren
2st Inomhus siren
1st wallswitch (brytare)
1st IR CombiProtect
5st IR MotionProtect Plus
10st Plus Magnetkontakt
3st Brandvarnare
3st Vattenlarm
Jag har valt att sluta köra med Verisure pga följande orsaker:
1. Larmet jag hade, hade ingen APP, och var inte heltäckande.
2. Skulle jag uppgradera larmet till ett nyare från verisure så hade månadskostnaden skjutit i höjden. 175kr -> 399kr. Då hade jag inte heller fått fler komponenter än tidigare, alltså fortfarande inte heltäckande.
3. Jag hatar månadskostnader. Speciellt höga sådana.
Mitt nya larm är ett Ajax som jag nu har kört med i ett par månader. Jämfört med Verisure larmet så ger det mig:
1. Ingen månadskostnad.
2. Grym APP. Har faktiskt inget att klaga på gällande den.
3. Larmet täcker in alla tänkbara inbrottszoner och inte bara gångarna som fallet va med Verisure tidigare. Det var gjort så för att spara på månadskostnaden då Verisure ökar månadskostnaden baserat på hur många komponenter de bevakar.
4. Utomhus siren har jag nu!
5. Alla larmkomponenter är PLUS modellen. Så den känner av både "shock", "tilt" och brott. Det innebär att larmet utlöser, om du vill, redan vid försök till inbrott.
6. Det bästa är dock att det är super enkelt att installera och konfigurera. Jag visade faktiskt Verisure teknikern och han blev impad över hur simpelt allt var. Han sa att han tyckte själv att Verisures prylar ur detta perspektiv känns hopplöst efter. Det hade varit önskvärt att kunderna kan göra lite av installationsarbetet också.
Nu lär de ta ett tag innan jag har "betalat av" Ajax larmet dock. De gick på över 20,000kr. Ja, jag överdrev med alla komponenterna men jag ville ha de heltäckande. Känslan när något är ordentligt så att säga går inte att beskriva.
Innehållet i mitt gamla Verisure larm:
1st Fjärrkontroll
2st Kameror med IR
1st IR
1st Basic Magnetkontakt
0st Brandvarnare
0st Vattenlarm
Innehållet i mitt Ajax larm:
1st Fjärrkontroll
1st Utomhus siren
2st Inomhus siren
1st wallswitch (brytare)
1st IR CombiProtect
5st IR MotionProtect Plus
10st Plus Magnetkontakt
3st Brandvarnare
3st Vattenlarm
Betalar ca 437 kr/månad (4 fakturor per år ger detta snitt)
Klart värt att få ha huset orört av djävlar som inte fattat att det är våra saker.
Vi har djävlar i området nu och de utan larm hänger löst. 2 hus med inbrott.
Jag vill ha skatteåterbäring på pengarna eftersom samhället inte tar hand om djävlarna.
Klart värt att få ha huset orört av djävlar som inte fattat att det är våra saker.
Vi har djävlar i området nu och de utan larm hänger löst. 2 hus med inbrott.
Jag vill ha skatteåterbäring på pengarna eftersom samhället inte tar hand om djävlarna.
Öppnade precis ett brev från Verisure. Höjning från 414:- till 450:- .
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 704 inlägg
Vi ser ut att ha fått ungefär samma höjning på 8.6% allihopa.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Kendenbo, Det låter intressant! Precis ett sådan larm vi söker! Hatar att vara bunden, samt månadskostnad som rullar på, och sen höjs det! Räknar på 10år, 20år..många onödiga skattade pengar blir det! Köper hellre ett ”dyrt” larm, betalar det och glömmer det...
Nu har jag inte läst exakt hela tråden, men vi betalar 511 kronor/månad. Hur kan vårat vara så mycket dyrare än vad de flesta andra verkar pröjsa? Är det dyrare bara för att vi råkar bo i Stockholm? För det är inte så att vi har massor med extragrejer, utan ett av deras baspaket.
Tråkig läsning. Jag är idag glad att vi installerade ett eget DSC/Teletec larm. Kostade mig under 10 tkr och tog väl ett par dagar/kvällar att sätta upp. Kopplar detta till valfri larmoperatör och kan därför pressa månadskostnaderna rejält eller köra gratis och få larmen till mig själv för egen åtgärd.