J Jocke_Villaägaren skrev:
När skedde detta samtalet då? Idag? Kanske jag skulle ringa också isåfall...
ca 2 veckor sedan. Ja det är klart värt ett samtal.

J Jocke_Villaägaren skrev:
Tjena, ny i tråden och vet inte vad ni diskuterar för stunden, men med tanke på huvudrubriken så passade den min frågeställning ialf.

Vi betalar 489kr/mån för vårt system till Verisure, och har så gjort i ett års tid sedan de monterade det December 2021. Nu igår fick jag brev från dem att de ska justera priset och höja det till 520kr/mån för oss, dvs. en höjning med 6.34%. Eftersom allt nu mera blir dyrare och vi fortfarande vill ha ett larmsystem hemma så känns det ändå som en rimlig höjning, som är under inflationen... Vi har också bara haft det ett år utan prisjusteringar... Hur många år är det tills komponenterna är mina? 5år?
aa verisure är ovanligt flexibla i priset, eller så är det så att din höjning är ett resultat av alla i den här tråden som får sitt månadspris sänkt

Mer information om friköp: https://www.verisure.se/frikop

Ringde idag då vi fått höjning till ordinarie 347:- De gav oss 2 val.

Sänka till 278:-
Eller
Behålla 347:- fast med utökning i form av
Rökdetektor
6 nya vibrosensorer
Ny touchpanel
Ny siren
Ny kamera med videosändning

Lutar åt att utöka.. nackdelen ät att man låser upp sig på 5år då vi nu har ett redan avskrivet larm. Å andra sidan blir ett egenköpt larm billigare i längden men då är det en engångskostnad på ett rejält belopp samt att rabatten från hemförsäkringen försvinner då det ska vara en "certifierad larmföretag" som installerat larmet så eget larm till väktartjänst går inte.

M mxjolle skrev:
Ringde idag då vi fått höjning till ordinarie 347:- De gav oss 2 val.

Sänka till 278:-
Eller
Behålla 347:- fast med utökning i form av
Rökdetektor
6 nya vibrosensorer
Ny touchpanel
Ny siren
Ny kamera med videosändning

Lutar åt att utöka.. nackdelen ät att man låser upp sig på 5år då vi nu har ett redan avskrivet larm. Å andra sidan blir ett egenköpt larm billigare i längden men då är det en engångskostnad på ett rejält belopp samt att rabatten från hemförsäkringen försvinner då det ska vara en "certifierad larmföretag" som installerat larmet så eget larm till väktartjänst går inte.
Att ta emot de nya delarna och sen säga upp abb för 7000 är inte en helt dum idé. Din årskostnad med de nya delarna är strax över 4 lax så på två är det ca 8400kr. Jag lutar också mot att riva av plåstret tidigt och ta summan, dock bara 4000kr i mitt fall.

Ringde igår tillslut. Fick olika erbjudanden men valde tillslut att få rabatterat pris obundet. Istället för att de nu skulle höja från 489/mån till 520/mån får vi 379/mån kommande 15månader.

Känns bra, blev erbjuden ännu lägre pris om jag band avtalet, men det vill jag inte göra.

• Gilla
Kashew och 1 till
  • Laddar…
Jag ska köpa någon slags larmlösning till mitt hus. Ringde Verisure och fick ett pris på 509 kr/mån för (utöver det grundläggande)

1 videodetektor
2 rökdetektorer
7 vibrationsdetektorer

Jag tycker det låter ganska dyrt med tanke på vad jag hört att mina kollegor betalar för sina larm. Låter lite snålt med bara 1 videodetektor också? Vad säger ni?

Det låter väldigt mycket som ingångspriset och det är väl enklare att pruta när man har ägt systemet i något år.

i 2019 hade jag ~450kr i månaden med 3 vibra.detektorer, 1 video och 2 rök, 1 röstenhet, 2 nyckelbrickor och en larmpanel. Med det sagt tycker jag varken att dyrt eller billigt för nya 2021/2022 komponenter.

• Gilla
oddan
  • Laddar…
X
Betalar 229/mån för Verisure för larm + brandlarm. Tröttnade på prishöjningar för nått år sen och ringde för att säga upp. Fick tillslut detta pris med löfte om inga mer prishöjningar någonsin. Kom efter några månader en prishöjning. Då ringde jag för att säga upp igen. Fick 3 månader gratis följt av samma pris igen och återigen löfte om inga mer prishöjningar… Är inte övertygad om värdet av ett inbrottslarm och ligger med detta pris precis på gränsen till att det ändå känns värt att ha, mest för brandlarmet.

• Gilla
Kvackatore och 2 till
  • Laddar…
Kashew Kashew skrev:
Det låter väldigt mycket som ingångspriset och det är väl enklare att pruta när man har ägt systemet i något år.

i 2019 hade jag ~450kr i månaden med 3 vibra.detektorer, 1 video och 2 rök, 1 röstenhet, 2 nyckelbrickor och en larmpanel. Med det sagt tycker jag varken att dyrt eller billigt för nya 2021/2022 komponenter.
En släkting fick 6 månader gratis, fri installation, och sedan 399 kr/mån när han bytte från Sector till Verisure i somras. Det inkluderar dessutom fler saker än mitt paket (t.ex. en extra kamera samt ZeroVision rökgenerator)

V
O oddan skrev:
Jag ska köpa någon slags larmlösning till mitt hus. Ringde Verisure och fick ett pris på 509 kr/mån för (utöver det grundläggande)

1 videodetektor
2 rökdetektorer
7 vibrationsdetektorer

Jag tycker det låter ganska dyrt med tanke på vad jag hört att mina kollegor betalar för sina larm. Låter lite snålt med bara 1 videodetektor också? Vad säger ni?
Du är helt ny som kund.
Va kund ett tag ska du se att de lönar sig

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Du är helt ny som kund.
Va kund ett tag ska du se att de lönar sig
Hur är det skillnad för Verisure om man byter från ingenting eller från Sector?

V
O oddan skrev:
Hur är det skillnad för Verisure om man byter från ingenting eller från Sector?
Faktiskt så tycker jag de är skillnad. Du lämnar de ena för de andra

Varför ska du som ny kund kliva in på lägsta möjliga räkmackeupplägg.

• Gilla
Kashew
  • Laddar…
V Villaägarenr1 skrev:
Faktiskt så tycker jag de är skillnad. Du lämnar de ena för de andra

Varför ska du som ny kund kliva in på lägsta möjliga räkmackeupplägg.
Exempel 1:
Du har ett telefonabonnemang hos Tre och säger upp det abonnemanget samt tecknar ett abonnemang hos Telia så är du väll ny kund hos Telia?

Exempel 2:
Du har inget telefonabonnemang hos någon utan tecknar ett abonnemang hos Telia så är du väll ny kund hos Telia?

Vad är skillnaden för Telia i dessa bägge exemplen?

• Gilla
john.h
  • Laddar…
V
Demmpa Demmpa skrev:
Exempel 1:
Du har ett telefonabonnemang hos Tre och säger upp det abonnemanget samt tecknar ett abonnemang hos Telia så är du väll ny kund hos Telia?

Exempel 2:
Du har inget telefonabonnemang hos någon utan tecknar ett abonnemang hos Telia så är du väll ny kund hos Telia?

Vad är skillnaden för Telia i dessa bägge exemplen?
Vad spelar de för roll.
Varför skulle ts få samma upplägg bara för att nån annan kan tala för sig?

H
Anonymiserad 22996 skrev:
Hej,

Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
Brand men bara yttre tjänst.
en extra kamera detektor +15kr/månad
service avtal + 33kr/månad

Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).
0,00 skulle aldrig anlita dem. Har en släkting som fick 0 hjälp vid ett inbrott. De skulle var om 5 minuter men de kom aldrig!

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.