Ibland är det gött att slippa tänka o bara betala! :cool:

• Haha
RilleRock
  • Laddar…
G
Jag tänker att ska man bygga sitt eget larm med någorlunda kvalité som matchar Verisures så får man ju hålla sig till hemsidor som ex https://www.m.nu/Shop/Product/List?q=larm

Och som ni ser det så blir det inte gratis. Men då får man ju bra saker.

m.nu är knappast fokuserade på inbrottslarm. Dom har en mix av hemautomationsgrejor varav en del funkar som larm
Det finns renodlade företag som pysslar med lås&larm som då säljer etablerade märkeslarm.

• Gilla
Gjutjärn
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Jag tänker att ska man bygga sitt eget larm med någorlunda kvalité som matchar Verisures så får man ju hålla sig till hemsidor som ex [länk]

Och som ni ser det så blir det inte gratis. Men då får man ju bra saker.
Z-wave är leksaker i jämförelse med Jeweller.
Kolla mer här: https://ajax.systems/how-it-works/

Du har exempelvis inget skydd mot jamming och kanalhopp (om en frekvens har störningar). Det är stor skillnad på hur robust dessa grejerna är i jämförelse med Z-wave. Jag har lekt med Z-wave också och kör det hemma till mycket automationer men jag skulle aldrig använda det som säkerhetssystem. Möjligen som komplement kanske. Eller där säkerheten är inte så viktig. Exempelvis som bevakning av en brevlåda, om posten har kommit och såna saker. Sedan vet jag inte om Z-wave är så mycket dyrare än Ajax. Är nog lite upp till var och en exakt vad för sensorer och prylar man behöver. Som jämförelse betalade jag 250kr för en z-wave magnetkontakt eller DoorProtect Plus kostar runt 700kr.

• Gilla
Gjutjärn
  • Laddar…
Ett egenägt larm uppkopplat mot larmcentral kostar ca 100-120kr i månaden, man får visserligen betala för alla grejer och installation först men det blir absolut billigast i längden, dessutom kan man ha fler larmpunkter, jag tycker verisure, sector mfl är lurendrejare som ger kunden falsk trygghet.

Verisure skickade i sitt senaste skrämsel... Jag menar nyhetsbrev... Ut att de numera kan skydda mot ID-kapningar...

13th Marine 13th Marine skrev:
Verisure skickade i sitt senaste skrämsel... Jag menar nyhetsbrev... Ut att de numera kan skydda mot ID-kapningar...
Allt för att skrämma lätträddda till att springa och köpa tjänster som är helt poänglösa.

• Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
G MrGlad8 skrev:
Vi skaffade precis verisure i vår nya villa.
Fick ett nytt paket som innehöll:
7 Vibrationsdetektorer
2 Rökdetektorer
2 Kameradetektorer
1 Huvudenhet
1 Manöverpanel
1 Larmbricka
1 Röstenhet med sirén
1 Trygghetspanel
Larmskyltar och dekaler

För 2490 kr och sen 459 kr/mån

Kändes ändå som ett bra pris!
Jag är förvånad hur du fick det såpass billigt. .

D
Någon som vet om man kan koppla in tex en kameradetektor som man köper begagnad, Blocket tex, till ett befintligt larm med abonnemang?

D djac skrev:
Någon som vet om man kan koppla in tex en kameradetektor som man köper begagnad, Blocket tex, till ett befintligt larm med abonnemang?
Kameran kommer inte att fungera (så vitt jag har förstått det). Det blir en egenövervakad komponent så larm kommer inte att leda till åtgärd från Verisure. Du får med andra ord notifieringar men så länge som inget detekteras på de övervakade komponenterna så händer inget externt.

möjligt att man med V3 kamera däckare kan trigga en egen bild via appen.

H
D djac skrev:
En kollega har köpt begagnat på blocket och anslutet detta till sitt system. Det fungerar. Han köpte bl.a. kamera + brandvarnare

Kameran var en installatör tvungen att montera om jag minns rätt

Då damp ytterligare en höjning ner i brevlådan.... minns inte när senaste höjningen var men känns inte ens som att det gått ett år!?

Börjar tröttna på deras höjningar nu!

480kr/mån nu... 5800kr/år.... :/

• Wow
twoody
  • Laddar…
Ja, det är ju tydligen dags igen :sweat:
Får se om de står vid sina ord och inte höjer.

Vi fick också brev i veckan. Nya månadsavgiften är nu 602 kronor. @crazytok Vad har ni för paket? Vi betalar liksom 122 kronor mer per månad mot vad ni gör.
Får ju en årskostnad på 7 224 bara på fasta avgifter. Sen kommer vi behöva byta batterier snart och de är ju inte direkt billiga och måste köpas direkt av Verisure eftersom de har lött på en kabel samt plastat in skiten så så vanliga CR123A batterier inte funkar.

Tror Verisure går åt fel håll då stora konkurenter börjar komma ifatt med produkterna och utbudet, insett möjligheterna med Z-wave och har lägre pris.

• Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.