Vi fick i somras offert på 400/mån. En bra bit över 5k för 4 magnet, tre brand, två rörelse, fjärr och en kamera. Vi skulle dock få nån rabatt på hårdvaran men minns inte vad. Blev Alert istället. Plastigt larm men funkis och samma som kör utryckningen.

RilleRock
Husqvarna220Ac skrev:
17000:-?? Känns hutlöst dyrt
Ett larm a 400kr/månad blir 19200kr på 4 år.

Samtidigt betalar man för ett idag modernt system men om man om 10 år vill bygga ut med fler sektioner så stödjer inte de nya detektorer den då gamla hårdvaran och de gamla detektorerna man redan har är inte kompatibla med den nya hårdvaran.
På 10 år har man betalt 48000 för att sedan få köpa ett helt nytt system igen.

Har flera äldre kunder som fått uppleva detta.
Så 17000 i engångspris är faktiskt ett bra pris.

RilleRock skrev:
Ett larm a 400kr/månad blir 19200kr på 4 år.

Samtidigt betalar man för ett idag modernt system men om man om 10 år vill bygga ut med fler sektioner så stödjer inte de nya detektorer den då gamla hårdvaran och de gamla detektorerna man redan har är inte kompatibla med den nya hårdvaran.
På 10 år har man betalt 48000 för att sedan få köpa ett helt nytt system igen.

Har flera äldre kunder som fått uppleva detta.
Så 17000 i engångspris är faktiskt ett bra pris.
Jag håller med dig även om din matematik inte stämmer. Thiasvovve betalar ju dessutom 125:- i månaden, så det får du dra av från Verisure om jämförelsen ska bli rättvis.

• Gilla
Antal
  • Laddar…
Thiasvovve skrev:
Har avslutat avtalet med Verisure och är sur för att jag inte gjort det tidigare.
Hade ett gammalt larm i huset, ville ha ett modernare och det skulle kosta mig 3500:- i installation samt 495:-/mån
Valde istället Svenska Alarm.
Larmet kostade cirka 17.000:- fri installation .
Kostar 1500:-/per år istället.

har med svenska alarm hemma sen 1 år tillbaka. Prise 17000:- bero väl på vilka val med antal kameror å liknande man valt. mitt gick på ca 14000:- sen äger man ju larmet ist för hyr de som hos dom flesta. sen kostar de som sagt bara 1500:- per år ist..

• Gilla
Antal
  • Laddar…
RilleRock
nimhed skrev:
Jag håller med dig även om din matematik inte stämmer. Thiasvovve betalar ju dessutom 125:- i månaden, så det får du dra av från Verisure om jämförelsen ska bli rättvis.
Såkart ja hoppade den men kontentan kom fram, att de blir en hel del billigare på sikt.

GustavN
Själv ger jag ca 400:-/mån för 4 magnet, 2 kameror, 2 branddeckare, allt kopplat till bredbandet, samt fria utryckningar.

Jag flyttade in i mitt hus för 2,5 år sedan och där satt ett gammalt larm Securitas Direkt.
Ringde till Verisure och fick ett erbjudande att uppgradera de larmet för en bråkdel av vad de skulle kosta. Gav totalt ca 2500:- för allt som skrivs ovan plus lite larmbrickor osv.
Att man betalar så mycket mer än andra bolag har att göra med att Verisure utvecklar sina system/komponenter hela tiden.

Ser bara på ett par goda vänner som har Sector Alarm, installerat i samma veva som mitt. Alla deras delar är i grunden gamla Securitas Direct delar/komponenter som fått sig ett nytt yttre.

De folk inte skriver om är att man mot förmodar får inbrott när man har larm kopplat till larmcentral så tar bolaget (Verisure i mitt fall) försäkringsbolagets självrisk/minimerar den och man har utökade rättigheter vid eventuella skador/förluster.

Bra tråd! Jag betalar 370kr/mån nu efter höjningen. Enligt avtalet vi tecknade 2014 ska vi betal 332kr/mån. Fantastiskt att Verisure höjer avgiften helt plötsligt. Tycker inte att det känns ok!!!

GustavN
När jag fick min ökning utav månadsavgiften ringde jag dom direkt och sa att jag inte godtog den, att jag hade fått bättre erbjudande från konkurrent till dom. Då tog den trevliga tjejen bort höjningen direkt plus så pratade jag till mig en smartplug också :) de lönar sig alltid av ringa och trycka på. Min svärmor gjorde likadant och där gick de också.

tror jag betalar 519kr/m för 3 brandvarnare, 6-7 magnetkontakter, 1 fuktvakt, 2 styrpaneler, 3 kameror samt lite fler saker.

Och hyr gör man inte, har 3 generationer larm hemma. 2 urtagna och nyaste monterat!

Du köper bara "upplevd trygghet"

• Gilla
erik90 och 1 till
  • Laddar…
probeb skrev:
Du köper bara "upplevd trygghet"
Eller flyttar problemet till grannarna! Vi betalar ju knappt nån skatt i detta landet, så varför skulle vi ha en fungerande Polis?

• Gilla
jim_b
  • Laddar…
Har Sector Alarm med 2st kameror, 2st brandvarnare och 2st magnetkontakter.
Betalar 369kr i månaden.

371kr för ett 14år gammalt larm som ej går att utöka.
15Magnetkontakter och fyra PIR-deckare.

Verisure åker ut såfort jag bestämt mig för ett larmsystem och installerat det.

• Gilla
Magnussons2019
  • Laddar…
Nu meddelade de en ny höjning på 12kr...

Undrar om sådana hemmalarm skulle löna sig i en risk/kost-analys. 10 år och 350 kr/månad blir 42 kkr. En självrisk på brand/inbrott är förmodligen bra mycket billigare, utan att larmet kan varken hindra brand eller inbrott.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.