Vad betalar ni för Verisure / månad?

34k läst  71 svar

1. K
    Husägare · Nivå 6
    Hej,

Eftersom Verisure kör fult och har olika pris på alla kunder och även sina kunder med olika % varje år, skulle det vara intressant att veta vad andra betalar.

Tacksam om tråden kan hållas ren från övriga kommentarer.

Jag har
    Brand men bara yttre tjänst.
    en extra kamera detektor +15kr/månad
    service avtal + 33kr/månad

Betalar med höjningen 376kr/månad. (Höjdes 6,5% nu i december).

2. M
    Medlem Nivå 10
    Har för mig att vi betalar ca 400:- per månad.

3. D
    Medlem Nivå 8
    Har offert på 399:-.
    2kameror, 2 rökdetektorer och tjänsyen att de går in med nyckel

4. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    Är det värt det att betala nästan 5000 kr/år för larm?

Har också fått en offert från dem (minns inte vad det skulle kosta) men tyckte att det var att slänga pengar i sjön.

5. M
    Medlem Nivå 10
    Ja det är så klart en relevant fråga och jag tycker väl inte att det är särskilt billigt men ett bra skydd om det exempelvis skulle börja brinna och skillnaden är ett skadat hus eller en totalskada. Som jag ser det handlar det om att köpa sig en viss trygghet och det är inte konstigare än att vissa tycker att det är värt kostnaden medan andra tycker det är att slänga pengar i sjön.

Som kund hos Verisure tycker jag TS fråga är intressant och jag både förstår och respekterar TS önskan att hålla tråden till just kostnaden för tjänsten. Så ta gärna bort inlägget eller flytta det till en egen tråd med KnockOnWoods frågeställning så att inte den här tråden spårar ur.

Redigerat 10 dec 2016 01:04
    • Laddar…
  6. S
    Medlem · Nivå 9
    Absolut, larm är en skön säkerhet. Dumt bara att betala utsugarfirmor stora pengar för leksakslarm. På ett par år spar du in kostnaden för installation av ett riktigt larm samtidigt som du äger din egen anläggning.

• Laddar…
  7. M
    Medlem Nivå 10
    Du har säkert rätt även om jag inte riktigt förstår begreppet "leksaksalarm", så förklara gärna. Och jag var länge inne på en egen lösning men enkelheten och brist på tid just nu så är det för mig en ok lösning.

8. buspojken
    Renoverare Nivå 9
    Vi har också Verisure, tycker de är dyrt, närmare 400kr/månad. Ja jobbar borta i veckorna och bor lite avskilt längst ner på en gata, den var frun i huset som ville ha larm, och skänker de henne lite trygghet så är 400kr värt varenda öre, bor tyvärr alldeles för mycket löst folk i detta land

• Laddar…
  9. Music Man
    Medlem Nivå 9
    Har avslutat avtalet med Verisure och är sur för att jag inte gjort det tidigare.
    Hade ett gammalt larm i huset, ville ha ett modernare och det skulle kosta mig 3500:- i installation samt 495:-/mån
    Valde istället Svenska Alarm.
    Larmet kostade cirka 17.000:- fri installation .
    Kostar 1500:-/per år istället.

• Laddar…
  10. H
    Medlem Nivå 8
    17000:-?? Känns hutlöst dyrt, men håller med buspojken, bor alldeles för mycket löst folk i landet, och blir fler varje dag! Vi har funderat på larm, men har slutat där, visst har vi råd, men känns onödigt till ingen nytta.

11. S
    Medlem · Nivå 9
    Det jag menar är att produkterna de använder är larmvärldens motsvarighet till billiga biltemaprodukter. Iofs. duger väl det för de flesta, men man betalar ett högt pris för det.

12. S
    Medlem · Nivå 9
    Investeringskostnaden kan vara ganska hög på ett inbrottslarm, och inte kommer någon komma i tid vid utlöst inbrottslarm för att stoppa tjuvarna. De klara fördelarna är enligt mig:

Att man vet att någon faktiskt varit i huset
    Att sirenerna låter högt och åtminstone riskerar att påkalla grannars uppmärksamhet, vilket självklart tjuvarna inser och om inte annat blir stressade.

Den absolut bästa fördelen är dock skalskyddet, två gånger i våran lilla kommun här i Dalarna bara den här månaden har det varit inbrott där tjuvarna knallat runt i huset medans familjerna sovit. Med skalskydd går sirenerna och då tror jag faktiskt att tjuvarna sticker direkt.

• Laddar…
  13. K
    Medlem Nivå 7
    Den ständiga återkommande frågan om larm stoppar inbrott :D Bra svar!

14. S
    Medlem Nivå 11
    Vi har verisure. Men inte för inbrottslarmet. Vi känner att de är mkt värt med brandskyddet.

15. Nyfniken
    Medlem · Nivå 16
    Jag tänker säga upp mitt larmabbonemang. Senast jag hade barnvakt så hade jag glömt att inte larma. När barnvakten kom hem så gick larmet. I samma veva hade min telefon ingen täckning så varken barnvakt eller larmfirma fick tag på mig.

Vad hände då? Jo, jag fick ett sms från Verisure: "Vi har försökt nå er efter ett larm på in/utpasseringszon Entré styrkontakt Hemma. Ingen ytterligare åtgärd vidtas./Verisure"

Tack för den!

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: