Betalade 375kr+moms hos grossen... var ett såkallat 'specialpris' då vi inte har några rabatter alls på dimmers, brytare osv. Men frågan är... vad betalar elaren? Någon som vill delge?

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Black Friday pris 499:- med moms hos eldirekt pris normalt något över 400 +moms hos grossen

L Leif i Skåne skrev:
Black Friday pris 499:- med moms hos eldirekt pris normalt något över 400 +moms hos grossen
Det känns som att där försvinner ett stort incitament för elektrikerna att pusha plejd isf... trodde elarna köpte plejd för max 250kr+moms.

Vinsten för elaren ligger inte i påslaget utan att man kan ha 5st liggande i servicebilen, så när en kund undrar om man kan dimma en viss belysning kan han svara ”det kan jag fixa direkt” det kostar bara xxx kr. En 1/2 timme senare funkar det. =En nöjd kund.

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Vinsten för elaren ligger inte i påslaget utan att man kan ha 5st liggande i servicebilen, så när en kund undrar om man kan dimma en viss belysning kan han svara ”det kan jag fixa direkt” det kostar bara xxx kr. En 1/2 timme senare funkar det. =En nöjd kund.
Ja fast man kan ju lika ha en vanliga dosdimmer i bilen eller missar jag ngt?

Nej, du missar inget, men Leif missar sin aktieutdelning... ;)

• Haha
  • Gilla
Alfredo och 4 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Det enda du möjligen missar är att alternativa dimmerpuckar av någorlunda kvalitét kostar ungefär det samma eller mer.
;)

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Nja. den puck som kommer i närheten kostar 1490:- hos grossen så elaren har inte råd att ha 5st. liggande i bilen, h*n slipper att klättra på stege o vrida på potentiometer och väljare för inställning dessutom innehåller den veckour / astronomiskt ur / logaritmiska belysningskurvor / scenarier och bäst av allt ingen programmering i en skrubb!
Kan frugan ställa in väckningen i mobilen så kan hon ställa in allt i PLEJD

• Gilla
Esdie
  • Laddar…
useless useless skrev:
Nej, du missar inget, men Leif missar sin aktieutdelning... ;)
”När det regnar manna från himmelen har den fattige ingen sked”

Hade man satsat 100 k i September hade man ägt mer än 1/4 miljon i dag. :cry:

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
L Leif i Skåne skrev:
Nja. den puck som kommer i närheten kostar 1490:- hos grossen så elaren har inte råd att ha 5st. liggande i bilen, h*n slipper att klättra på stege o vrida på potentiometer och väljare för inställning dessutom innehåller den veckour / astronomiskt ur / logaritmiska belysningskurvor / scenarier och bäst av allt ingen programmering i en skrubb!
Kan frugan ställa in väckningen i mobilen så kan hon ställa in allt i PLEJD
Nu bekräftar du mina fördomar, elarna är lata ;)

Skämt åsido det är faktiskt precis därför jag har lite plejd i kåken.

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
B
L Leif i Skåne skrev:
”När det regnar manna från himmelen har den fattige ingen sked”

Hade man satsat 100 k i September hade man ägt mer än 1/4 miljon i dag. :cry:
för att inte tala om idag... :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.