1 724 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Vad betalade ni för era plattor?
Ska i samband med gjutningen av plattan till mitt hus be om offert för ytterligare två mindre betongplattor
1) 20kvm, 30cm isolering, rör för vattenburen golvvärme
2) 15kvm, 10 alt. 20cm isolering
Vad är en "rimlig" kostnad för dessa plattor exkl. fyllningsmaterial? Jag tänker att man måste beakta att markentreprenören redan är på plats med maskiner och personal.
Det är en relativt plan tomt med goda förutsättningar. Vad har ni andra betalat för era plattor? Jag befinner mig i Stockholmsområdet.
1) 20kvm, 30cm isolering, rör för vattenburen golvvärme
2) 15kvm, 10 alt. 20cm isolering
Vad är en "rimlig" kostnad för dessa plattor exkl. fyllningsmaterial? Jag tänker att man måste beakta att markentreprenören redan är på plats med maskiner och personal.
Det är en relativt plan tomt med goda förutsättningar. Vad har ni andra betalat för era plattor? Jag befinner mig i Stockholmsområdet.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Håller på med garagegrund med 20cm isolering 50m2. Isolerade kantelement. Fått offert på runt 18000 på elementen, isolering och armering. Väntar på svar om betongen.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Markarbetet har jag gjort själv med egna maskiner och inlånade. Markrör o annat har jag bytt till mig.
Vet ännu inte vad betong/gjutningen kommer kosta då jag inte skickat ut offerter på det.
men göra så mycket som möjligt själv är ledordet.
Vet ännu inte vad betong/gjutningen kommer kosta då jag inte skickat ut offerter på det.
men göra så mycket som möjligt själv är ledordet.
Klicka här för att svara