Hej, denna koppling som sitter efter vattenmätaren droppade vatten. Försökte dra åt men hjälpte inte. När jag lossade den såg jag att gummipackningen var trasig. Måste jag byta hela kopplingen eller finns det packningar att köpa? Någon som på rak arm vet vad jag behöver? Har tillgång till Ahlsells sortiment. Det satt även en liten tunn mässingring under muttern. Vad fyller den för funktion? Försökte tillfälligt täta med lin men det funkade inte.

• Närbild på en vattenledningskoppling med skadad gummipackning och en tunn mässingsring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Närbild av en mutter fastsatt på en mörkfärgad yta, möjlig detaljbild för diskussion kring byggprojekt.
Skapa konto
Gängad rördel och en löstagbar ring på en neutral bakgrund.
Skapa konto

Röret som går in i kopplingen är 20mm. Hålet i muttern är 22mm. Mutterns invändiga gänga är 24-25mm.

Närbild av en genomföring i ett svart material, troligtvis gummi eller plast.
Skapa konto

Det är ingen packning som tätar mot muttern, det är en o-ring som ligger i skåran i stolpröret.
Hittar du en i rätt dimension så räcker det att byta den.

• Gilla
Höga Berget
  • Laddar…
S Svantesons skrev:
Det är ingen packning som tätar mot muttern, det är en o-ring som ligger i skåran i stolpröret.
Hittar du en i rätt dimension så räcker det att byta den.
Japp, jag visade bild på det på Comfortbutiken i Visby och de lyckades få fram en. Var innan det på Ahlsell och frågade men de sa att de bara säljer till proffs och att jag borde kontakta min rörmokare om jag själv inte vet vad jag ska ha. :mad: Lite tråkig attityd tycker jag.

Excel
H Höga Berget skrev:
Japp, jag visade bild på det på Comfortbutiken i Visby och de lyckades få fram en. Var innan det på Ahlsell och frågade men de sa att de bara säljer till proffs och att jag borde kontakta min rörmokare om jag själv inte vet vad jag ska ha. :mad: Lite tråkig attityd tycker jag.
De skulle säkert sålt till dig om du talat varmt om bruttoprislistor och gratis frukost.:crysmile:

• Gilla
  • Haha
Svantesons och 1 till
  • Laddar…
Excel Excel skrev:
De skulle säkert sålt till dig om du talat varmt om bruttoprislistor och gratis frukost.:crysmile:
O-ringen kostar nog 12 995:- brutto, 12,95 efter rabatten. Sanslöst system.

• Haha
  • Gilla
Höga Berget och 1 till
  • Laddar…
S Svantesons skrev:
O-ringen kostar nog 12 995:- brutto, 12,95 efter rabatten. Sanslöst system.
Men vadå, du har ju 200% rabatt!? Fett bra deal :cool:

Z zzoink skrev:
Men vadå, du har ju 200% rabatt!? Fett bra deal :cool:
Men råkar man köpa något som inte ligger med i avtalet så sitter man där en ventil för 5000 spänn...‍♂️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.