Hej, denna koppling som sitter efter vattenmätaren droppade vatten. Försökte dra åt men hjälpte inte. När jag lossade den såg jag att gummipackningen var trasig. Måste jag byta hela kopplingen eller finns det packningar att köpa? Någon som på rak arm vet vad jag behöver? Har tillgång till Ahlsells sortiment. Det satt även en liten tunn mässingring under muttern. Vad fyller den för funktion? Försökte tillfälligt täta med lin men det funkade inte.
Redigerat:
Röret som går in i kopplingen är 20mm. Hålet i muttern är 22mm. Mutterns invändiga gänga är 24-25mm.
Det är ingen packning som tätar mot muttern, det är en o-ring som ligger i skåran i stolpröret.
Hittar du en i rätt dimension så räcker det att byta den.
Hittar du en i rätt dimension så räcker det att byta den.
Japp, jag visade bild på det på Comfortbutiken i Visby och de lyckades få fram en. Var innan det på Ahlsell och frågade men de sa att de bara säljer till proffs och att jag borde kontakta min rörmokare om jag själv inte vet vad jag ska ha.S Svantesons skrev:
De skulle säkert sålt till dig om du talat varmt om bruttoprislistor och gratis frukost.H Höga Berget skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Behöver jag radonsugen jag förberett?
Grund & Markarbeten -
Bosch WTX8HEL9SN – behöver jag saknad slang?
Vitvaror -
Komplicerad golvisolering - behöver hjälp
Isolering -
Vad behöver jag för att koppla nya aquastop till blandaren=
Vatten & Avlopp -
Behöver bygga/köpa förvaringslådor till en inbyggd säng
Möbelsnickeri