Hej forumet!

står i en badrumsrenovering där hantverkarna snart ska dra igång. Jag har tagit på mig att riva samt köpa in material.

Inser nu att jag förmodligen behöver förlänga avloppsröret som går upp till handfatet för att det ska följa gällande regler för tätskikt.
Dock är jag osäker på exakt vad jag behöver kompletta med. Någon vänlig själ här som kan hjälpa mig, så jag eventuellt kan besöka ett byggvaruhus redan idag.

Röret i golvet är ett 50mm som går till en dubbelmuff och sedan vidare till en böj(bifogad bild). Den här böjen är det som tidigare gått upp ur golvet. Nu i och med flytspackling så kommer den bara sticka upp ca 2cm.

kan jag köpa följande?
Ny böj: https://www.bauhaus.se/ht-avloppsror-boj-87-o50mm

rör: https://www.bauhaus.se/ht-avloppsror-med-muff-o50x1500mm

eller hur ska själva avslutet innan man kopplar in vattenlåset se ut?
Grått avloppsrör med böj och dubbelmuff som används vid badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Om den svarta mysiga ( :p) sidan är den som sitter i dubbelmuffen i golvet så köper du den böjen du länkade till och sen behöver du inget rör med muff att trycka i utan du köper ett rör utan muff. Sen stoppar man i en gummimuff från 50- storlek för handfatets rör. Hänger du med?

Tack! Hänger med i vad du menar, men kan man fästa tätskiktet i avloppsröret som man trycker i böjen? Är det godkänt tro?

Jajamensan, du använder en manschett för 50mm rör och trär över så blir det kanon. Vilket tätskiktssystem tänkte du köra med?

Golv med värmeslingor och ett utstickande rör från en muff som är inbyggd i väggen.
Skapa konto
Nyutgjuten betong med förlängt rör under, omgiven av väggar markerade med mått.
Skapa konto

Som du ser så hade jag en muff under flytet som förlängdes med ett rakt rör

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.