Hej!

Vad återfyller jag med här? Förutsättningarna är att jag har:

Lerjord i botten, markduk, 10-25cm makadam, xps, plintplattor, plint.

Kan jag återfylla med lerjorden jag grävt upp ovanpå isoleringen och toppa med grus för att slippa katter? eller riskerar jag att lerjorden skjuter och greppar tag i plintarna från sidan?
 
  • Grundarbete för byggnation, träramar och betongplintar på markduk och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Har du lagt nån dränering eller ligger det såpass högt att eventuellt vatten rinner ur makadamen? (lite svårt att se i högra sidan av bilden om det är fall utåt)
 
M Markarbetaren skrev:
Har du lagt nån dränering eller ligger det såpass högt att eventuellt vatten rinner ur makadamen? (lite svårt att se i högra sidan av bilden om det är fall utåt)
Botten lutar mot ett dräneringsdike/rör som jag också grävde. Så allt vatten ska rinna bort.
 
  • Avloppsrör i grävd dunge, täckt med plast, omgivet av grus och jord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Jag hade nog föredragit samkross, packningsbart, alternativt makadam. Lerjord känns spontant som att man bygger bra förutsättningar för diverse djur. När jag byggde min bod på gjutna plintar så la jag 16-32 under alltihopa.
 
M Markarbetaren skrev:
Jag hade nog föredragit samkross, packningsbart, alternativt makadam. Lerjord känns spontant som att man bygger bra förutsättningar för diverse djur. När jag byggde min bod på gjutna plintar så la jag 16-32 under alltihopa.
Ok! Vad är samkross? Blir drygt att köra bort all lerjord man grävt upp men är den inget att lägga tillbaka så kör jag bort det.

Makadam har jag några ton kvar av, kommer dock inte räcka till att fylla upp allt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.