Hej!
Vad återfyller jag med här? Förutsättningarna är att jag har:
Lerjord i botten, markduk, 10-25cm makadam, xps, plintplattor, plint.
Kan jag återfylla med lerjorden jag grävt upp ovanpå isoleringen och toppa med grus för att slippa katter? eller riskerar jag att lerjorden skjuter och greppar tag i plintarna från sidan?
Vad återfyller jag med här? Förutsättningarna är att jag har:
Lerjord i botten, markduk, 10-25cm makadam, xps, plintplattor, plint.
Kan jag återfylla med lerjorden jag grävt upp ovanpå isoleringen och toppa med grus för att slippa katter? eller riskerar jag att lerjorden skjuter och greppar tag i plintarna från sidan?
Botten lutar mot ett dräneringsdike/rör som jag också grävde. Så allt vatten ska rinna bort.M Markarbetaren skrev:
Jag hade nog föredragit samkross, packningsbart, alternativt makadam. Lerjord känns spontant som att man bygger bra förutsättningar för diverse djur. När jag byggde min bod på gjutna plintar så la jag 16-32 under alltihopa.
Ok! Vad är samkross? Blir drygt att köra bort all lerjord man grävt upp men är den inget att lägga tillbaka så kör jag bort det.M Markarbetaren skrev:
Makadam har jag några ton kvar av, kommer dock inte räcka till att fylla upp allt.
Klicka här för att svara

