16 081 läst ·
114 svar
16k läst
114 svar
Vad arbetar ni med?
"En lite fråga i största allmännhet, vad tjänar "Medlesvensson"???
(Inte bara forumanvändare utan rent statistiskt)"
Himla bra fråga!
Jag gjorde lite snabbresearch hos SCB och lönerns skiljer sig rejält.
Här kommer en liten lista över snittlöner i fem kommuner under 2005. Observera att lönerna är en snittlön mellan män och kvinnor. Männen tjänar rejält mer (förjävligt om ni frågar mig!)
Danderyd: 33 600 / mån
Karlskrona: 17 830 / mån
Umeå: 17 700 / mån
Malmö: 16 300 / mån
Gotland: 15 800 / mån
// Barea
(Inte bara forumanvändare utan rent statistiskt)"
Himla bra fråga!
Jag gjorde lite snabbresearch hos SCB och lönerns skiljer sig rejält.
Här kommer en liten lista över snittlöner i fem kommuner under 2005. Observera att lönerna är en snittlön mellan män och kvinnor. Männen tjänar rejält mer (förjävligt om ni frågar mig!)
Danderyd: 33 600 / mån
Karlskrona: 17 830 / mån
Umeå: 17 700 / mån
Malmö: 16 300 / mån
Gotland: 15 800 / mån
// Barea
Najs "Barea"...
Kul läsning, har för mig om nåt runt 24000:-/mån men de e bara nåt jag hört men verkar stämma då.
Läste en kul sak i "Villaägarnas"senaste medlemstidning om hur mycket olika familjer har kvar att leva på efter boendekostnderna var betalda. Inte lätt för en "vanlig familj" att bo på "fel plats"!?
Kul läsning, har för mig om nåt runt 24000:-/mån men de e bara nåt jag hört men verkar stämma då.
Läste en kul sak i "Villaägarnas"senaste medlemstidning om hur mycket olika familjer har kvar att leva på efter boendekostnderna var betalda. Inte lätt för en "vanlig familj" att bo på "fel plats"!?
P-plats skrev:
Hej
I mitten av förra året har jag för mig att medellönen låg på 23800:-/månad.
Detta enligt nutidsfrågor i DN eller var det nu var och Bosse Ringholm i ett debattprogram.
Och det var endast grundlön. Alltså utan OB och andra tillägg.
Jag blir lika fundersam varje gång jag tänker på summan.
Vad tjänar man inom vården, handeln och servicesektorn??
Är det inte där de finns flest anställda??
Vad jag minns var det väl komunal som hade krav på att lägsta lönerna skulle upp till ca 13000:- för några år sedan.
Said
Tja, som jag minns det, var det 15 000 (heltid) de skulle upp i , men det var ju ett ganska tomt krav eftersom nästan alla redan då tjänade mer. Kommunal fick ju också kritik för detta, att de försökte få det att framstå som en förhandlingsvinst ...
mvh fialotta
mvh fialotta
För några år sedan interjuvades en man i TV om hans nybyggda lägenhet.
Hyran var ganska hög och han menade på att det gäller att prioritera här i livet.
När reporten påpekade att det var ganska vanligt att familjer tjänade mindre tillsammans så såg han frågande ut och sa: "Va, finns de det!?"
Vad det gäller medellöner så drar ju toppchefernas löner upp det endel ganska fort...
Hyran var ganska hög och han menade på att det gäller att prioritera här i livet.
När reporten påpekade att det var ganska vanligt att familjer tjänade mindre tillsammans så såg han frågande ut och sa: "Va, finns de det!?"
Vad det gäller medellöner så drar ju toppchefernas löner upp det endel ganska fort...
Vi är en blivande systemvetare och en blivande gymnasielärare. Dvs, vi studerar fortfarande båda två. Husbygget får vänta tills student #1 (systemvetaren) tar examen till årsskiftet. Tomten har vi dock redan, den har vi ett privat lån på 100 000 på. Vi ska bygga på Ljusterö i Stockholms skärgård.
Jag Civilare, jobbar med produktutveckling. Hon sjuksköterska. Kommer ha lån på cirka 2,8 mille.
En sak som slog mig efter att ha gnetat i plugget 4,5 år och sedan började jobba med bra lön; spelar ingen roll hur mycket pengar man har, man är altid lika fattig! Man ändrar bara levnadssätt, på många sätt ganska onödigt.
En sak som slog mig efter att ha gnetat i plugget 4,5 år och sedan började jobba med bra lön; spelar ingen roll hur mycket pengar man har, man är altid lika fattig! Man ändrar bara levnadssätt, på många sätt ganska onödigt.
som tyler durden i fight club säger:cameljointen skrev:Jag Civilare, jobbar med produktutveckling. Hon sjuksköterska. Kommer ha lån på cirka 2,8 mille.
En sak som slog mig efter att ha gnetat i plugget 4,5 år och sedan började jobba med bra lön; spelar ingen roll hur mycket pengar man har, man är altid lika fattig! Man ändrar bara levnadssätt, på många sätt ganska onödigt.
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Jag (hon) är förskollärare och han är civilingengör inom bygg (konstruktör).
Har inte börjat bygga än så få se vad notan hamnar på... Banken har i alla fall gett oss frikostiga löften men visst känns det lite läskigt. Har dock kommit fram till att det är helt klart värt pengarna.
Vi ska bygga i Sundborn/Falun.
Har inte börjat bygga än så få se vad notan hamnar på... Banken har i alla fall gett oss frikostiga löften men visst känns det lite läskigt. Har dock kommit fram till att det är helt klart värt pengarna.
Vi ska bygga i Sundborn/Falun.
Jag jobbar som produktionsplanerare på världens näst största företag.
Hon jobbar som kundtjänstmedarbetare på ett elbolag säljer mycket vattenkraft. (Är dock mammaledig något år till).
Vi har byggt nytt i Umeå och har lånat 2,2milj. (Snuskigt mycket pengar, dock har vi gjort mycket eget jobb på huset så värderingen är över 3milj).
Hon jobbar som kundtjänstmedarbetare på ett elbolag säljer mycket vattenkraft. (Är dock mammaledig något år till).
Vi har byggt nytt i Umeå och har lånat 2,2milj. (Snuskigt mycket pengar, dock har vi gjort mycket eget jobb på huset så värderingen är över 3milj).