16 081 läst ·
114 svar
16k läst
114 svar
Vad arbetar ni med?
jobbar som elektriker på heltid...... med ett litet jordbruk som hobby.......har även en gräventreprenadfirma där grabben är anställd o sköter de mesta.......(hmmm.inte lustigt att man har dåligt me fritid) lån på mellan 1-1,5 ......då maskinlåninräknat
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
ITchef och psykolog
DITGUKSPTB (Double income two grown up kids still paying their bills)
Kul med akronymer
DITGUKSPTB (Double income two grown up kids still paying their bills)
Kul med akronymer
Håller med om att det är en kul tråd! Alltid trevligt att få veta lite mer om dem som skriver inlägg i ett forum.
Hon - Snart dubbla examina i statsvetenskap och språk
Han - Försäljningsingenjör på ett av världens största privata företag
(Hint: HK i Tyskland)
Kommer bygga i Skåne med en total lånesumma på 3-3,2milj.
Just summan känns väldigt hög, framförallt då det är svårt att veta fastighetens framtida värde, men fint kommer det att bli i varje fall!
Mona och Mathias
Hon - Snart dubbla examina i statsvetenskap och språk
Han - Försäljningsingenjör på ett av världens största privata företag
Kommer bygga i Skåne med en total lånesumma på 3-3,2milj.
Mona och Mathias
Jag kör grävmaskin/ lastmaskin och min sambo är Habileterare
Jag (Hane) jobbar som säljare mot industrin för en liten järnhadel - Otroligt roligt och fritt jobb som ger många bra kontakter för en husägare.
Min sambo (Hona) jobbar i en nattpatrull inom hemtjänsten.
Vi bor i ett 70-tals hus utanför Göteborg med lån på ca 400 000:-.
Vi slänger in ca 6000:-/mån i huset och det räcker och blir över!
Funderar dock på hur man skulle få pengarna att räcka till lån på flera miljoner!?
Min sambo (Hona) jobbar i en nattpatrull inom hemtjänsten.
Vi bor i ett 70-tals hus utanför Göteborg med lån på ca 400 000:-.
Vi slänger in ca 6000:-/mån i huset och det räcker och blir över!
Funderar dock på hur man skulle få pengarna att räcka till lån på flera miljoner!?
Passar väl på jag med då, även om vi inte bygger utan RENOVERAR (nej, jag skriker inte, är bara lite trött på tanken att fortsätta leva i byggdamm ett par månader till...).
Har ett 2-planshus från 37 med interiör standard a la -78. Lånat drygt 2 (sålt två lgh i innerstad...), och behöver nog stoppa in ngn stans runt 6-700 för att få ordning på torpet.
Båda jobbar inom IT med utveckling (mannen) och affärssystem (jag).
DI2K
/alacs
Har ett 2-planshus från 37 med interiör standard a la -78. Lånat drygt 2 (sålt två lgh i innerstad...), och behöver nog stoppa in ngn stans runt 6-700 för att få ordning på torpet.
Båda jobbar inom IT med utveckling (mannen) och affärssystem (jag).
DI2K
/alacs
Jag (hon) är affärsutvecklingschef och min sambo (han) är servicetekniker.
Byggt för ca 2 mille!
DINK1C Double Income No Kids 1 Cat
P-PLATS: Ni skulle väl inte ha några problem att bygga hus för ett par miljoner, ni pytsar ju in nästan samma kostnad som vi varje månad!!
Byggt för ca 2 mille!
DINK1C Double Income No Kids 1 Cat
P-PLATS: Ni skulle väl inte ha några problem att bygga hus för ett par miljoner, ni pytsar ju in nästan samma kostnad som vi varje månad!!
Några feta löner kan jag inte påstå att man får på ett litet familjeföretag men friheten är värd en hel del! Bokade av några möten idag när jag kännde mig lite hängig och åkte för att kolla på lite bilar istället!MDU skrev:
Skulle säkert gå att låna mer pengar men har vant sig vid en viss livsstil och betala mer till banken svider...
Har dock ett större prodjekt på G då jag har ett hus till i min ägo.
Tänkte finasiera renoveringen av det genom att sälja det vi bor i nu...
...men jag är rädd att det drar iväg mer än planerat så jag sitter nog snart i samma sits som er...
p.s. med "feta löner" menar jag absolut inget om vad ni kan tänkas dra in men realistiskt så stämmer ditt antagande säkert... d.s.
