BirgitS BirgitS skrev:
Kanske börja med att säga att du funderar men vet inte om det går i praktiken?
Utifrån hur jag nog själv skulle ta upp det.

Tätskikt alltså och det ska vara plant under det. Handspackel blir bra.
Jo, det är klart man kan göra så, men om det går hem då så känner jag plötsligt press. Var kanske en onödig kommentar av mig som inte hade med saken att göra.
Jag tittade in i rummet idag med lite mer ljus. Tror jag kommer måsta höja nivån 5mm över hela för att täcka böjen där elektrikern tagit ut golvvärmen. Om golvet torkat ordentligt, måste jag prima innan jag lägger nästa lager?
A ajn82 skrev:
Monterade inte ovan själv, men tror de ställde högkant innerst och sedan välte framåt efter de lagt fix på golv och platta
Snyggt! Vad har du för mått? Jag tänkte också på vältmetoden, men jag tänkte lägga min över avloppsröret för toa och handfat så kommer måste komma rakt ned.

K konne skrev:
Jo, det är klart man kan göra så, men om det går hem då så känner jag plötsligt press. Var kanske en onödig kommentar av mig som inte hade med saken att göra.
Jag tittade in i rummet idag med lite mer ljus. Tror jag kommer måsta höja nivån 5mm över hela för att täcka böjen där elektrikern tagit ut golvvärmen. Om golvet torkat ordentligt, måste jag prima innan jag lägger nästa lager?

Snyggt! Vad har du för mått? Jag tänkte också på vältmetoden, men jag tänkte lägga min över avloppsröret för toa och handfat så kommer måste komma rakt ned.
83x183cm

Sticker rören upp så mycket att det blir ett problem i praktiken?

• Gilla
konne
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
83x183cm

Sticker rören upp så mycket att det blir ett problem i praktiken?
mja, just nu. Men dom ska ju kapas så det kanske inte spelar roll. Vart köpte du plattan?

K konne skrev:
mja, just nu. Men dom ska ju kapas så det kanske inte spelar roll. Vart köpte du plattan?
De finns inte kvar längre, men "alla" kakel affärer säljer storformat nu. Men frakten är oftast väldigt hög, så om du bara köper en platta blir den nog väldigt dyr.

Ok. Det är så pass vanligt ändå. Tänkte jag kan åka och hämta i en affär eventuellt. Någon kanske har ett utsällningsex dom vill bli av med? :) Tack för alla svar. Lovar att pterkomma med bild om det blir av.

• Gilla
ajn82
  • Laddar…
När jag handlat (2 ggr nu) så fick man betala för special pall och frakt från fabriken, tror det rörde sig om närmre 10k.
Så om du ska få köpa ett utställnings ex måste det nog vara en typ av platta de inte längre vill sälja, för dyrt för affärerna att ta in till utställningen också.
Vill minnas att det per platta rörde sig om typ 7k totalt (240x120 första gången, 280x120 andra gången om jag minns rätt)

Jag hade i många år en platta extra ståendes, till den gick sönder.. annars kunde då fått ta över den, men de är ömtåliga, typ 6 mm tjocka, så man måste bära dem på rätt sätt

K konne skrev:
Funderade på om man kanske kunde sätta upp en sådan chinsstång man spänner i dörröppningar eftersom det bara är 80 cm :) Sugkoppar lär behövas oavsett tänker jag
Smart ide, då kan du hänga i knävecken och ha en sugkopp i varje hand. Vore riktigt najs om du kunde ta ett kort också när du håller på 😂

• Haha
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
När jag handlat (2 ggr nu) så fick man betala för special pall och frakt från fabriken, tror det rörde sig om närmre 10k.
Så om du ska få köpa ett utställnings ex måste det nog vara en typ av platta de inte längre vill sälja, för dyrt för affärerna att ta in till utställningen också.
Vill minnas att det per platta rörde sig om typ 7k totalt (240x120 första gången, 280x120 andra gången om jag minns rätt)
ok. Det kanske lite mer än jag tänkte. Kolla på bygghemma som hävdar att det blir hemkört för 159kr. 1783020891494.png

K konne skrev:
ok. Det kanske lite mer än jag tänkte. Kolla på bygghemma som hävdar att det blir hemkört för 159kr. [bild]
Jag har köpt i fysisk butik, men bara prova, låter väldigt prisvärt

det enda jag har att tillägga är att inte lita på chinsstänger 😁

• Haha
  • Wow
konne och 1 till
  • Laddar…
Ja du måste primea. Annars kommer vattnet att gå rakt ner i golvet och det torkar alldeles för snabbt. Om du bara har den lilla ytan så blanda den lite lösare så flyter den ut lättare och stabiliserar sig själv och glöm inte att gunga lite så att det hämmar till sig.

Det där med att kommentera vad som är möjligt… jag sa precis till min fru att man kanske skulle kunna ha två brunnar i tvättstugan. Då skulle man kunna bygga upp rummet på ett helt annat sätt.. jag vet att jag kommer att få äta upp det om det godkänns tekniskt. Samtidigt så är det för att få till det så att vi blir jättenöjda. Men det blir ALLTID så mycket extra jobb…. 😵‍💫😂

• Gilla
konne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.