11 696 läst ·
88 svar
12k läst
88 svar
vad är vad? hur ska jag koppla acktanken?
ja de börjar dra ihop sig, planen är att fixa allt under v28. ja visst är de skit att de blev som de blev me slingan, men men ska höra me tanksvets på måndag o se va dom säger, de me avtappning har du ju rätt i har inte haft en tanke på de, men jag gör nog som du säger o löder på en T koppling på röret eller om man bara kan använda sig av avtappningen på pannan kanske. har 2 elpatroner liggandes så jag stoppar väl i dom nu när jag ändå har uttag för dom. hur funkar din annläggning annars då? hade du nån projekt tråd?ichgary skrev:Ser att du börjar komma igång med projektet, jag vet hur det är. Var ju själv där för 1½ år sedan..
Lite tråkigt med slingan(men förmodligen bättre än beredare), annars ser du ut att ha lagom mycket anslutningar. Du kommer bara behöva 2 av dom + Givarna.. En sak du missat är avtappning, men du skulle ju kunna sätta en kran i det nedersta givarhålet, alternativt är ju att löda på en t-koppling på 35-röret.
ang Elpatron så är det nog lämpligt att iaf skruva in en, sen kan du ju sätta på kopplingsdosan senare om du inte orkar göra det nu.
Min anläggning funkar bra efter sina förutsättningar, och jag är nöjd. Har haft varmt i hela huset denna vinter utan att ge energibolaget mer än lite kaffepengar..
Har lite optimeringar som ligger å väntar, men det är andra projekt som får gå före.
Har lite optimeringar som ligger å väntar, men det är andra projekt som får gå före.
Vore jag Du så skulle jag ta rondellen, kapa upp tanken och sträcka ut förvärmningsslingan. Visst är det lite jobb men ett par timmar som Du har stor nytta av de kommande 30 somrarna.
Lyckas Du dessutom lugga Tanksvets på en tusing för att de har klantat till sig så kan Du ha ett leende på under svetsskärmen hela tiden också
.
Lyckas Du dessutom lugga Tanksvets på en tusing för att de har klantat till sig så kan Du ha ett leende på under svetsskärmen hela tiden också
funderar på om man ska reklamera tanken så dom får fixa de. annars ett prisavdrag. de e ju som du säger, man ska ju ha tanken i säkert 30år o då vill man ju ha de så optimalt som möjligt. ska tala me dom imorgon o se va dom säger.Lillkorpen skrev:Vore jag Du så skulle jag ta rondellen, kapa upp tanken och sträcka ut förvärmningsslingan. Visst är det lite jobb men ett par timmar som Du har stor nytta av de kommande 30 somrarna.
Lyckas Du dessutom lugga Tanksvets på en tusing för att de har klantat till sig så kan Du ha ett leende på under svetsskärmen hela tiden också.
Trist att det känns som du inte fått det du beställt, men det kommer ju funka bra ändå. Jämfört med din tidigare anläggning till och med suveränt bra
.
Jag tycker du ska överväga att koppla in slingorna med dubbla blandningsventiler, då kyler du inte toppen alls innan det verkligen behövs.
Jag tycker du ska överväga att koppla in slingorna med dubbla blandningsventiler, då kyler du inte toppen alls innan det verkligen behövs.
ja jag tror också de kommer bli bra. ska kolla vidare lite på de me bubbla blandningsventiler. hur kopplar man då tro?superpaco skrev:
gör de nå skillnad att klä sista lagret av isoleringen med denna? http://www.medistore.se/cederroth-r...2-c-428.aspx?gclid=CMudp8-o2LACFQE4cgodNVEe0Q runt acktanken alltså, fick hem 50kvm isover glasulls isolering idag. nån som klätt sin tank med nån typ av folie?
Produkter som diskuteras: "cederroth"
Cederroth
Cederroth tillverkar högkvalitativa första hjälpen-produkter för att skapa trygghet hemma eller på arbetsplatsen. Snabba insatser vid olyckor är viktigt, och med Cederroths kompletta kit och påfyllningsbara lösningar kan du vara förberedd.
Läs mer