Tack för era tips och svar![SH];2517648 skrev:
En sådan micro-ugn verkar inte ha någon snurrplatta? Det är väl en ganska stor nackdel när man ska göra gröt eller vad som helst i micron?
För övrigt är det ganska kul att se att ingen än så länge har röstat på husqvarna-alternativet
Min nuvarande mikro (från samma koncern) saknar snurrplatta och jag har inte upplevt det som något problem. Jag mikrar å andra sidan ganska sällan.katten1234 skrev:
Angående Husqvarna: gå till en butik och kläm och känn på grejerna. Även om du tycker att Siemens ser bättre ut i katalogen kanske känslan i reglagen och materialen är bättre i Husqvarna? Själv tycker jag att Siemens nuvarande produkter tyvärr är ganska smäckiga och plastiga i utförandet, kvalitetskänslan var högre för 10-15 år sedan. ...men jag är å andra sidan helt anal när det gäller sådant där
Fult med passbit mellan ugnarna, och dessutom försämras funktionen markant av att höja en redan i förvägen högt placerad ugn. Jag röstar för det första alternativet. Men byt ut mikron mot en ångugn, betydligt mer användbart än en mikro. Har du övervägt kyl och frys med täckfronter? Det hade jag själv kört på.
Klicka här för att svara