18 084 läst ·
6 svar
18k läst
6 svar
Vad är sluring?
Hej alla!
Någon som vet vad "sluring" är för något? Det används som ankarmassa eller cement vid infästningar, efter vad jag förstått. Jag har aldrig sett något som heter "sluring" i byggvaruhusen. När jag "googlar" på "sluring" får jag bara fram recept på en maträtt med det namnet. Någon som har en bra förklaring?
Någon som vet vad "sluring" är för något? Det används som ankarmassa eller cement vid infästningar, efter vad jag förstått. Jag har aldrig sett något som heter "sluring" i byggvaruhusen. När jag "googlar" på "sluring" får jag bara fram recept på en maträtt med det namnet. Någon som har en bra förklaring?
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Vi brukar kallen en varm korv för " Sluring" ;-)
Medlem
· Södermanland
· 200 inlägg
Sluring är en "rätt" man gjorde förr i tiden. Hela veckans rester lagrades i ett kärl som man sedan framåt veckoslutet kokade upp och redde med rågmjöl, och kanske lite fläsk om man ville lyxa till det. Mmmmm, allt var bättre förr.
Inte att förväxlas med mindre smakrika nutida efterapningar utan matrester i.
Inte att förväxlas med mindre smakrika nutida efterapningar utan matrester i.
Vi körde en dubbel sluring med tre tyska taktsteg när vi finmarscherade i lumpen.
ett litet dubbelhopp med vardera fot fram och sen tre hårda stamp i marken
och där hade vi en mer korrekt beskrivning tack Wiki
Dubbel sluring, inofficiell benämning på marschsteg av som förekommer inom bl a ingenjörstrupperna och som består av snabbare, trippande marschsteg som avslutas med ett markerat taktsteg
ett litet dubbelhopp med vardera fot fram och sen tre hårda stamp i marken
och där hade vi en mer korrekt beskrivning tack Wiki
Dubbel sluring, inofficiell benämning på marschsteg av som förekommer inom bl a ingenjörstrupperna och som består av snabbare, trippande marschsteg som avslutas med ett markerat taktsteg
När man häller ut lekakulor i tex bjälklag så använder man sluring, vilken man blandar en lös blandning av betong och vatten och sedan kastar över lekakulorna så binder de ihop. Tidigare gjordes fallen i badrum oftast i betong som gjöts ovanpå lekakulorna. Vid ngt tillfälle så penslade vi sluring på takfönster som begränsade solens strålar att skina igenom till fullo genom fönstret.J _janne_ skrev:Hej alla!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden