6 828 läst ·
42 svar
7k läst
42 svar
Vad är säljarens anvar vid husförsäljning?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 923 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 923 inlägg
Det finns så många som inte vet hur det fungerar vid husköp. Jag tror mig ha hyfsad koll, men det finns ändå en massa man inte vet. Kanske tror man att det är säljarens ansvar att en tvättmaskin som står på plats ska vara inkopplad, trots att man borde sett det i en besiktning.
Oavsett så vet vi väl inte att köparen är en idiot utan social kompetens som är hatad på jobbet.
Jag hade förklarat läget, dvs att de var köparens ansvar. Kanske hade jag köpt en koppling, men jag hade förklarat att jag inte ville vara ansvarig för vattendragningen om något skulle gå fel längre fram.
Oavsett så vet vi väl inte att köparen är en idiot utan social kompetens som är hatad på jobbet.
Jag hade förklarat läget, dvs att de var köparens ansvar. Kanske hade jag köpt en koppling, men jag hade förklarat att jag inte ville vara ansvarig för vattendragningen om något skulle gå fel längre fram.
Det endaste du åstadkommer med det beteende är att köparen kommer att vara mer övertygad att du är en skitstövel, och han kommer att göra sit bästa att ställa till med problem.Marre666 skrev:
Det blir mycket smidigare om man är trevlig och förklarar att man gärna hjälper till med rören, men att det inte går för att det skulle bli massor av problem ifall något går fel.
Kan hända att det är smidigare att vara snäll å trevlig, men om någon hållit på så mot mig så hade jag inte varit tillmötesgående pga vissa folk behöver lära sig att man inte kan kräva vad som helst och jag hade sovit mkt bättre än om jag vikit ner mig för sånt dravel!
Man behöver inte vara tiilmötesgående, det räcker med trevlig och förstående. Kom ihåg att det trots allt är den person som var beredd att köpa dit hus till bäst möjliga priset, och då tycker jag att en trevlig ton ingår i affären
Okej, jag är " tror " jag 😀 en väldigt generös och hjälpsam person...men jag blir bara så jäkla less på att vissa är så urbota korkade ibland, det är precis som att alla trådar där uppe inte är ihopkopplade!? Men visst det hjälper oftast att vara tillmötesgående, förstår din poäng. Vi kan komma överens om att du har 50% rätt och jag har 50% rätt! 😊
Husägare
· Västerviks kommun
· 467 inlägg
25 mil!? Jag trodde det sålda objektet låg i närheten av där du bor... Ja, du har varit köparen mycket tillmötesgående. Jag hoppas att du nu verkligen har bestämt dig för att inte göra mer åt den nya ägaren. För din egen skull! Nu är det avslutat!
Det kan vi nogMarre666 skrev:
För att förtydliga mig själv tycker jag inte heller att TS ska behöva köra 25 mil för att hjälpa ut köparen. Han ska bara göra så att han blir av med honom så snabbt och smidigt som möjligt. Att bli arg å någon som man aldrig behöver se mer äter bara energi, så det ska man undvika
Klicka här för att svara