Det som syns på bilderna tar max 16 timmar om man har allt material på plats.

H
T twoody skrev:
Det som syns på bilderna tar max 16 timmar om man har allt material på plats.
Står i första texten att det är mera. Tex handfat wc diskmaskin osv.
Dessutom fattas det bilder på dragningen från vattenmätarekonsolen till hur vattnet kommer till duschen. Konsollen är långt ner och duschens rör är högt upp tex.

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
VVS snubbarna monterade två 15 cm kopparrör med kopplingar i var ände, för inkoppling av VVB.
22 km resväg.
1400 kr.

Hade det inte varit med hänsyn till försäkringsbolag, så hade jag fixat detta själv och haft råd med julklappar.

Att få till montering snyggt tar tid. Att detta skulle gå att göra på ett par timmar eller ens två dagar tror jag inte ett skit på. Det är mycket jobb. Verkar inte alls orimligt att det tar en vecka och sedan ligger det ju tid för att hämta material osv också.

Priserna är inte mycket att orda om, vi vet ju att material blir dyrt när man inte köper det själv….

• Gilla
Anonymiserad 405730 och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker definitivt att man ska begära en specificerad faktura.
För 19k + moms för rör och kopplingar låter väldigt saftig, typ Ahlsells prislista rakt av.

Excel
Det var mycket pengar, men det ser ju bra ut.

Jag tror att byggvaruhusen i framtiden kommer sälja fler verktyg för rörmokeri till privatkunder. LK har ju redan börjat med Pushfit vilket gör att man kan göra mycket själv.

Att pressa rör är inte så svårt egentligen…

73000kr är ungefär 2-3 månadslöner efter skatt för en vanlig inkomsttagare. Det är en hisnande tanke i sammanhanget.

• Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
A
Lite kul att fakturan kommer från Fortknox finans...

MathiasS MathiasS skrev:
Att få till montering snyggt tar tid. Att detta skulle gå att göra på ett par timmar eller ens två dagar tror jag inte ett skit på. Det är mycket jobb. Verkar inte alls orimligt att det tar en vecka och sedan ligger det ju tid för att hämta material osv också.

Priserna är inte mycket att orda om, vi vet ju att material blir dyrt när man inte köper det själv….
Nej det tar inte mer tid att montera något snyggt. Det ska ALLTID vara snyggt.
En vecka låter extremt för detta jobb.

A
T twoody skrev:
Nej det tar inte mer tid att montera något snyggt. Det ska ALLTID vara snyggt.
En vecka låter extremt för detta jobb.
Tror att du kanske inte riktigt tänkte till?
Klart att det går fortare o montera slarvigt än rakt o snyggt kan till o med vara materialsparande att montera slarvigt😉

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
A
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Varför?
[länk]
Det beror nog mest på mitt sinne för humor.

• Gilla
Kanelbullen123 och 1 till
  • Laddar…
Rejäl skrev:
Tror att du kanske inte riktigt tänkte till?
Klart att det går fortare o montera slarvigt än rakt o snyggt kan till o med vara materialsparande att montera slarvigt😉
Nej det stämmer inte, snabbare att fuska och göra fel ja men fult nej.

• Haha
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Hur är det tänkt under golvet med avloppsröret ned i marken?

Ska det skottas snö runt, som frostskydd?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.