9 208 läst ·
18 svar
9k läst
18 svar
Vad är rimligt att yrka i nedsättning på slutpriset?
Nästa gång så anlita inte de stora takföretagen. Anlita en lokal seriös snickare som lever och arbetar i området de kan inte bete sig som de stora som tar alla jobb oavsett ort. Tyvärr använder de Sanolikt omdömes funktioner där man sorterar bort de dåliga omdömena vilket man kan göra på tex Google mm.
H hempularen skrev:Jo men de är lite så den här typen av företag jobbar. De säljer dyrt, anlitar billigast möjliga entreprenörer. Och blir det klagomål så får den billiga entreprenören noll kronor. Ännu större vinst för skojarföretaget. Med den affärsmdoellen blir det lätt även för ett rent bluffbolag att "erkänna brister
H hempularen skrev:
Ibland önskar jag att vi bodde i en mindre ort. Inte så lätt hitta seriösa mindre takläggare i Stockholm. En granne anlitade ett mindre lokalt företag och besiktningen underkände arbetet. Sedan gick de i konkurs, ett annat tog över och tog ner alla pannor men även detta blev inte fullt godkänt. Det blev en kostnad för ett och halvt tak det…..Marcus0321 skrev:
Nästa gång så anlita inte de stora takföretagen. Anlita en lokal seriös snickare som lever och arbetar i området de kan inte bete sig som de stora som tar alla jobb oavsett ort. Tyvärr använder de Sanolikt omdömes funktioner där man sorterar bort de dåliga omdömena vilket man kan göra på tex Google mm.
Hellre ett stabilt stort företag med fast pris och garantier även om de nu efter 11 veckor gör slutjusteringarna och skall avveckla arbetsplatsen denna vecka.
"Hellre ett stabilt stort företag med fast pris och garantier även om de nu efter 11 veckor gör slutjusteringarna och skall avveckla arbetsplatsen denna vecka."
Vad undrar du över egentligen? Du verkar ju nöjd. Eller?
Vad undrar du över egentligen? Du verkar ju nöjd. Eller?
Nej, jag är inte nöjd hur detta projekt hanterats av företaget, dock efter uppskattningsvis 40 h som nu företaget lagt ner på att åtgärda felaktiga detaljer som absolut inte skulle passerat deras 125 punkters protokoll. Dock tycker jag att det visar att de behöver se över de interna rutinerna.N Nybörjaren! skrev:
Däremot är jag nöjd de synpunkter jag fått ta del av i denna tråd. Om dagens underentreprenörer, om brist på yrkesstolthet samt att det är inte så lätt få fatt att på pålitliga omdömen på nätet. Tack för alla.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är ett rimligt pris för att plåta in en skorsten?
Tak & Vind -
Vad är rimligt för svart färg att mattas av?
Fasad -
Är 12 000 rimligt för installation av tvättmaskin?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur mycket hänsyn är rimligt att ta – placering bod och drevande snö
Juridik -
Hur mycket hänsyn är rimligt att ta – placering bod och snödrev
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus