3 260 läst ·
37 svar
3k läst
37 svar
Vad är koden till kassaskåpet värd?
Ja, om båda har behovet inom en rimlig framtid, och kompetensen.F fribygg skrev:
En bra relation med en kompetent granne är mycket värd!
Därför jag är så nyfiken på vilka tjänster det rörde sig om.
På landet har man inte så många grannar så är det ingen grannfejd så räknar man nog ofta sina grannar i gruppen vänner/bekanta.A ajn82 skrev:
Då kan jag förstå att du ser på saken lite annorlunda. Kan ofta vara en sån sak som att grannbonden snöplogar de där extra 200 metrarna till grannen som inte har någon traktor. För bonden är det garanterat mindre merjobb än ifall han skulle gå in till grannen och vattna blommorna. Som tack får kanske bonden koppla in sitt elaggregat till ett uttag hos grannen så han slipper dra en elsladd 200 meter till beteshagen bakom grannen.A ajn82 skrev:
OOm frun i hus är fin så hade hon kunnat betala i natura.
Är hon inte fin så kanske det gått ändå.
Finns ingen fru så hade jag kunnat förhandla med mannen om art betala i natura.
Vill han inte så hade jag lämnat koden och gått för att bli av med problemet
Är hon inte fin så kanske det gått ändå.
Finns ingen fru så hade jag kunnat förhandla med mannen om art betala i natura.
Vill han inte så hade jag lämnat koden och gått för att bli av med problemet
Premissen är ju egenligen befängd, det påstås finnas värdefulla saker i skåpet, men föregående ägare ska ha bara lämnat dem där?
Är ju tveksamt om nuvarande ägare ens har rätt till ev. kvarglömda föremål, och om det rör sig om större värden så är det ju inte på något sätt omöjligt att få upp ett skåp utan kod.
Är ju tveksamt om nuvarande ägare ens har rätt till ev. kvarglömda föremål, och om det rör sig om större värden så är det ju inte på något sätt omöjligt att få upp ett skåp utan kod.
Skåpet tömdes redan för nästan tio år sen, i samband med bouppteckningen, enligt uppgiften i trådstarten.A ajn82 skrev:
Om det finns värdefulla saker i skåpet i nuläget, om nu skåpet finns kvar, vet endast skåpets ägare som enligt byskallret är snål och småsint och kanske tappat bort koden.
Redigerat:
Jag tolkar ”tömt i samband med bouppteckningen” som att OM skåpet innehåller något av värde, är detta placerat där av de nya ägarna, som då alltså är helt medvetna om vad där finns och kanske inte ens har stängt det? De kan bara inte använda det ordentligt? Eller?
Det vore väl lite konstigt om de förväntar sig gammalt guld och allt som nu nämnts, i ett skåp som tömts inför försäljning?
Det vore väl lite konstigt om de förväntar sig gammalt guld och allt som nu nämnts, i ett skåp som tömts inför försäljning?
Redigerat:
Klicka här för att svara