13 547 läst ·
112 svar
14k läst
112 svar
Vad är era byggkreditivsräntor just NU?
Medlem
· Östergötland
· 45 inlägg
2,30% i Linköping
Efter sänkningen ligger vi på 2 % (Swedbank)
Vi ringde vår bank nyss ang detta och då svarade de att de kommer att sänka med 0,75 enheter i morgon, men att de kan se om vi ev kan få någon ytterligare sänkning. Åh, jag blir så arg. Med den lovade sänkningen i morgon hamnar vi på 4,75 % vilket ju är betydligt mer än vad jag läser att ni har. Hur gör ni för att lyckas? Jag blir så jäkla mesig och godtar vad de säger.
Är det samma som byggnadslån?
Vi fick ett erbjudande ifrån Swedbank på 3.8% i byggnadslån till vårat bygge på 2.6 mkr
Detta var innan sänkningen som kom för några veckor sedan.
Skall träffa banktanten i slutet av veckan igen så då får vi se vad det är exkt för ränta.
RekarneSparBank (swedbank) Eskilstuna
Vi fick ett erbjudande ifrån Swedbank på 3.8% i byggnadslån till vårat bygge på 2.6 mkr
Skall träffa banktanten i slutet av veckan igen så då får vi se vad det är exkt för ränta.
Ni som säger "i med senaste sänkningen har vi nu X%". Ni har då absolut rörligt efter dagsräntan?
Jag har samma bank.... 3,8 när andra banker har nära 2% är röveri...bengan24 skrev:Är det samma som byggnadslån?
Eller VÄNTA nu... loggade in på banken just och såg att räntan justerades ner den 20 feb med 1%. Undra om det har o göra med mitt lite sura email där jag påpekade diffen mot andra banker. Jag har nu 2,8% vilket är 1% bättre, och jag är ju glad över att det iaf är 1% lägre. Det gör mycket när kommande husstommekostnader och byggkostnader ska faktureras.
Förhoppningsvis justeras det ner ytterligare om 1 månad eller så... så att det ligger närmre vad räntan faktiskt är nu.
Så om nu banken lyssnade på mig så ger jag starkt tummen upp!
Dock fick jag inget svar på emailet i sig, så jag vet inte vad som hände.
Förhoppningsvis justeras det ner ytterligare om 1 månad eller så... så att det ligger närmre vad räntan faktiskt är nu.
Så om nu banken lyssnade på mig så ger jag starkt tummen upp!