När jag tog bort isoleringen fanns detta vad är det?
Mögel och svampväxt på en fuktig vägg efter borttagen isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
Svampangrepp, grenverket är svampens hyfer.

Nästa att jag skulle bli orolig för att det är äkta hussvamp, så detta är att ta på allvar då dessa kan skapa egen vattenförsörjning djupt ned i jorden/grunden - de söker också efter kalk och cement och murbruk för att avsätta organiska syror där och kan då växa väldigt fort, utan dessa avsättning så växer de inte lika fort..

V valjn skrev:
När jag tog bort isoleringen fanns detta vad är det?
[bild]
Hur gick det för dig? Har nämligen hittat något väldigt likt hemma hos mig fast mindre

• Trägolv med små svarta träbitar och damm synligt, samt en skadad planka i nedre högra hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser dock ut att vara helt isolerat på bara denna lilla yta, eller?
Fanns motsvarande spår på brädan ovanför (borttagen nu vad det verkar)?

C
S Saralun skrev:
Har nämligen hittat något väldigt likt hemma hos mig fast mindre
Också hyfer från svampangrepp. Har noterat att det är rätt vanligt förekommande där trä ligger mot trä så att säga men att de i dessa fall sällan är någon särskilt aggressiv svamp. Tryck ner en kniv för att se hur träet mår på djupet.

C cpalm skrev:
Också hyfer från svampangrepp. Har noterat att det är rätt vanligt förekommande där trä ligger mot trä så att säga men att de i dessa fall sällan är någon särskilt aggressiv svamp. Tryck ner en kniv för att se hur träet mår på djupet.
Jaa, det var lokalt, även på några fler brädor såg det likadant ut, även på vissa lagret ovanför. Har tagit bort dessa och slängt för säkerhetens skull.. men virket verkade må bra men det har nog blivit fuktigt då det låt en plastmatta ovanpå dessa samt en oklar grundkonstruktion som ska renoveras nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.