Jag gissar på, att detta har något med den tidigare oljepannan som satt i källaren att göra som jag såg till blev nedmonterad i januari.Men, Måste den sitta kvar? den är ful och i vägen om jag ska vara ärlig. Tycker den är rälig (ifs är inte pannan så jävla snygg heller) Men den blir inte snyggare med denna.... Tror att det är en brännare. Har ingen aning om vad det är för panna vi har, men gissar på el, men vi har vattenradiatorer. Är skitdålig på pannor så om någon kan förklara det med, så hade det vart super :)

• Röd, använd och smutsig Bentone BEO 10V oljebrännare står på ett grått kakelgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En Bentone oljebrännare.

Går det plocka ner den?

I Irouza skrev:
Jag gissar på, att detta har något med den tidigare oljepannan som satt i källaren att göra som jag såg till blev nedmonterad i januari.Men, Måste den sitta kvar? den är ful och i vägen om jag ska vara ärlig.
Om du monterade ner oljepannan i Januari, hur kan du ha den kvar då??
Det var kanske oljetanken som monterades bort.
Hur värmer du huset i dag? Elpatron eller Fjärrvärme?
Har du ingen olja så kan du ta bort oljebrännarna.
Har du fjärrvärme kan du ta bort hela panna det gjorde jag.

L Leif i Skåne skrev:
Om du monterade ner oljepannan i Januari, hur kan du ha den kvar då??
Det var kanske oljetanken som monterades bort.
Hur värmer du huset i dag? Elpatron eller Fjärrvärme?
Har du ingen olja så kan du ta bort oljebrännarna.
Har du fjärrvärme kan du ta bort hela panna det gjorde jag.
Haha jag skrev nog lite fel. Det är tanken jag monterat ner. Ingen fjärrvärme, utan all värme går via denna panna, luftvärmepump samt braskamin. Men då ska jag allt skruva ner den. Den är bara i vägen...

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Skruva bort den och plugga igen rökröret med gullfiber eller liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.